Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morn!

Tok en liten tur i dag! En herlig opplevelse, så jeg synes det var verdt å knipse litt :) Enjoy!

Etter en fin weekend (+ litt til) tur med en kompis oppe på fjellheimen i Alaska, var det tid for å sette nesen hjemover. Jeg hadden nemlig fått låne en Cub av en venn av en kollege (en lang lekse...) ved Juneau! Vi fløy uten egentlig å vite hvor vi skulle. Oppe på fjellet kan man jo lande nesten på alle sletter med en Cub!

Men altså, etter noen dagers telttur i området tundt Ninetyeigether Creek var det tid for hjemreise. Cub'en stod klar og vi hoppet inn. Her har vi akkurat tatt av og planen videre er å følge Aslek River et stykke før vi stuper over fjellene og ender opp på den lille stripa: Tanis Mesa!

fsscr006-13.jpg

Må bare få si at Cub'en er et helt fantastisk fly! Man må alltid passe på og den vil aldri stabilisere seg... Virkelig artig!

fsscr009-10.jpg

Vi fortsetter å stige for å få nok høyde til fjellpasseringene

fsscr014-8.jpg

Været for dagen er nesten mer enn man kan håpe på! Sol, noen få skyer, litt svak vind, ja, rett og slett nydelig!

fsscr015-4.jpg

Følger dalen og Aslek River nedover mens jeg studerer kart og kompass...

fsscr017-3.jpg

Går ikke noe særlig høyere enn det jeg må for å komme over fjellet. Å fly nærme terrenget, hører jo til bushflygning!

fsscr020-3.jpg

fsscr025-3.jpg

Et lite closeup! Grunnen til at dere ikke person nr. 2 er at han fumla nede i sekken etter kaffe... Typisk

fsscr030-2.jpg

Legger fjellene bak meg og starter å desende med en ganske bratt rate

fsscr034.jpg

Landskapet flater seg tydelig ut...

fsscr036.jpg

Etablert på left downwind

fsscr038.jpg

Svinger mot base, blåser en del her nede...

fsscr039.jpg

Humper meg inn på en finale og lander silkemykt! :)

fsscr040.jpg

Slår av motor, radioer og alt annet av elektrisk utstyr. For en herlig tur...!

fsscr043.jpg

Har brukt default Cub i FS9, men må si at jeg ble virkelig imponert! Håper dere likte bildene og at jeg gav dere en liten bush-følelse! ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...