Petter Tandberg Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Morn! Tok en liten tur i dag! En herlig opplevelse, så jeg synes det var verdt å knipse litt Enjoy! __________________________________________________ Etter en fin weekend (+ litt til) tur med en kompis oppe på fjellheimen i Alaska, var det tid for å sette nesen hjemover. Jeg hadden nemlig fått låne en Cub av en venn av en kollege (en lang lekse...) ved Juneau! Vi fløy uten egentlig å vite hvor vi skulle. Oppe på fjellet kan man jo lande nesten på alle sletter med en Cub! Men altså, etter noen dagers telttur i området tundt Ninetyeigether Creek var det tid for hjemreise. Cub'en stod klar og vi hoppet inn. Her har vi akkurat tatt av og planen videre er å følge Aslek River et stykke før vi stuper over fjellene og ender opp på den lille stripa: Tanis Mesa! Må bare få si at Cub'en er et helt fantastisk fly! Man må alltid passe på og den vil aldri stabilisere seg... Virkelig artig! Vi fortsetter å stige for å få nok høyde til fjellpasseringene Været for dagen er nesten mer enn man kan håpe på! Sol, noen få skyer, litt svak vind, ja, rett og slett nydelig! Følger dalen og Aslek River nedover mens jeg studerer kart og kompass... Går ikke noe særlig høyere enn det jeg må for å komme over fjellet. Å fly nærme terrenget, hører jo til bushflygning! Et lite closeup! Grunnen til at dere ikke person nr. 2 er at han fumla nede i sekken etter kaffe... Typisk Legger fjellene bak meg og starter å desende med en ganske bratt rate Landskapet flater seg tydelig ut... Etablert på left downwind Svinger mot base, blåser en del her nede... Humper meg inn på en finale og lander silkemykt! Slår av motor, radioer og alt annet av elektrisk utstyr. For en herlig tur...! Har brukt default Cub i FS9, men må si at jeg ble virkelig imponert! Håper dere likte bildene og at jeg gav dere en liten bush-følelse! Siter
Tommy Bernes Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Fantastisk flott scenery og story, og ikke minst bilder Vil ut å fly nå! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Flotte bilder! Ser ut som du virkelig storkoste deg i den flotte naturen vi har her oppe, kjempeknall! Siter
TOS Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Flotte bilete ifrå ein flott tur Petter. Kva modell av J3'n er det du nyttar? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Flotte bilete ifrå ein flott tur Petter. Kva modell av J3'n er det du nyttar? Har brukt default Cub i FS9' date=' men må si at jeg ble virkelig imponert! [/quote'] Siter
Petter Tandberg Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Skrevet 22. oktober 2008 Takker folkens! Og takk til deg, Ivar, sparte meg for noen sekunder der Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.