Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyr alltid i "realtime", ikke noe akselerasjon i denne gården...

Og til helga blir det på ny tur fra EKCH til RJAA, med retur til EKCH i forbindelse med EKCH RealOps. Og før RealOps er ferdig rekker jeg å sette kursen østover igjen, denne gangen til ZBAA...

Skrevet

Jukser ALDRI med tiden.Flyr alltid realtime,og med real weather(active sky),derimot skal det innrømmes at de lengste turene foregår hovedsakelig på autopilot etter at den er på cruise og så gjør jeg andre ting.Drar på jobb,eventuelt hvis den starter sent,sover jeg skjønnhetssøvnen min mens flyet flyr på auto.Går som regel bra,men har ett par ganger sjært seg av diverse årsaker. :D :D

Skrevet
Syns både det er morsomst å lande, det er det som krever mest trening, og ikke minst er det gøy med mye sidevind

Sant nok,landing er vel mest gøy uansett hva man flyr.

Men,fant fort ut ved checkride til et seriøst VA at mine landinger var way better than my takeoffs faktisk!

Det å følge en fastsatt profil opp til 5000ft er ikke så lett som man skulle tro. Ting går så fort og jeg måtte gjøre 20-30 forsøk etter hverandre før jeg tok sjansen på å sende checkriden min. (liker at ting er perfekt :/ ) Sende inn en checkride hvor man faktisk kræsjer ekke helt meg. (Ja,det fins simmere som hadde gjort det i det VA't,hvor smart er man da? :grin: )

Skrevet

Fløy Hong Kong - London engang, feil vei med 777. Altså over Stillehavet og Atlanterhavet. Fløy online på VATSIM, og det tok 25 timer.

Dette var, for de som husket det, rett etter at 777LR satt denne rekorden i virkeligheten.

Skrevet

Gjør som Leif Petter jeg også, jukser aldri med tiden, starter seint og går og legger meg etter jeg har kommet opp på crz-alt. hernder seg det blir litt mas fra atc men det er jo bare og kansellere flt-plan når man er etablert på crz. En av de første turene jeg hadde i fsx var enva-klax med default 744 nonstop. Sto opp etter 8 timer på øyet og da hang jeg på FL360 over Nevada med low fuel warning.

Skrevet
Hvem jukser ikke med tiden?

Det er fyord hos meg å jukse med tiden. Flyr man så flyr man, å da skal det være i real time.

Min lengste tur var på nesten 18 tima airborne. Husker at jeg kjørte med FSpassenger på den turen, så det var å passe klokka, sånn at PAX ikke skulle bli i dårlig humør :grin:

Skrevet

Sant nok' date='landing er vel mest gøy uansett hva man flyr.

Men,fant fort ut ved checkride til et seriøst VA at mine landinger var way better than my takeoffs faktisk!

Det å følge en fastsatt profil opp til 5000ft er ikke så lett som man skulle tro. Ting går så fort og jeg måtte gjøre 20-30 forsøk etter hverandre før jeg tok sjansen på å sende checkriden min. (liker at ting er perfekt :/ ) [/quote']

Nei det har du jo i og for seg rett i, og jeg har som regel en "save-fil" for det også, klar for takeoff med alt satt opp ferdig.

Poenget er vel egentlig bare at jeg syns det er helt greit å hoppe rett inn i forskjellige faser av en flyvning, når jeg i likhet med deg jakter på perfeksjon. Den eneste fasen jeg vil karakterisere meg selv som ekstremt god, og altså så god at mer trening er unødvendig, er vel på autopilot @ FL390...

Men jeg innser at det er mange forskjellige oppfatninger rundt disse tingen, folk har forskjellig oppfatning om hva som er realisme, eller hva som er morsomt/interessant. For meg personlig er det liten forskjell på å sette tiden på 4x, eller å gå å legge seg med 1x, og jeg syns ikke turen blir noe dårligere om den går mellom flyplasser som ikke er trafikkert av flytypen i virkeligheten. Jeg har til og med flydd airliner med 330 pax i bar overkropp og joggebukse! :D

Men nettopp dette syns jeg også er noe av det som gjør FS, og miljøet rundt interessant. Det er stor grad av forskjellighet, selv innenfor en relativt smal nisje som man vel må kunne si flysim er. Jeg syns 15 timer realtime er sært, men jeg trives til gjengjeld godt rundt sære typer :)

Gjest Eivind Oterhals
Skrevet

Jeg fløy KJFK-EGLL med 767-300 i 16x speed. :grin:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...