Per-kristian Jensen Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Lengste tur i ett strekk blir vel enten København-Tokyo eller København-Seattle, litt usikker hva som er lengst. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg flyr alltid i "realtime", ikke noe akselerasjon i denne gården... Og til helga blir det på ny tur fra EKCH til RJAA, med retur til EKCH i forbindelse med EKCH RealOps. Og før RealOps er ferdig rekker jeg å sette kursen østover igjen, denne gangen til ZBAA... Siter
Leif-Petter.Karlsen Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Jukser ALDRI med tiden.Flyr alltid realtime,og med real weather(active sky),derimot skal det innrømmes at de lengste turene foregår hovedsakelig på autopilot etter at den er på cruise og så gjør jeg andre ting.Drar på jobb,eventuelt hvis den starter sent,sover jeg skjønnhetssøvnen min mens flyet flyr på auto.Går som regel bra,men har ett par ganger sjært seg av diverse årsaker. :D Siter
Vegard Mardahl Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Min lengste er vel ENGM Gardermoen - OMDB Dubai 773ER Emirates | UAE710 Kjempeflott tur med en kjempeflott maskin Siter
Kjartan berg Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 ENVA til JFK med Twin otter, noen mellomlandinger og t&g's Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Rodos til New Zealand et sted ... Husker ikke hvor, men det var langt. Siter
Tommy Hansen Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Syns både det er morsomst å lande, det er det som krever mest trening, og ikke minst er det gøy med mye sidevind Sant nok,landing er vel mest gøy uansett hva man flyr. Men,fant fort ut ved checkride til et seriøst VA at mine landinger var way better than my takeoffs faktisk! Det å følge en fastsatt profil opp til 5000ft er ikke så lett som man skulle tro. Ting går så fort og jeg måtte gjøre 20-30 forsøk etter hverandre før jeg tok sjansen på å sende checkriden min. (liker at ting er perfekt ) Sende inn en checkride hvor man faktisk kræsjer ekke helt meg. (Ja,det fins simmere som hadde gjort det i det VA't,hvor smart er man da? :grin: ) Siter
Kai Dreyer Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Flyr man low level, er det like moro med hele turen Siter
Geir G Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Fløy Hong Kong - London engang, feil vei med 777. Altså over Stillehavet og Atlanterhavet. Fløy online på VATSIM, og det tok 25 timer. Dette var, for de som husket det, rett etter at 777LR satt denne rekorden i virkeligheten. Siter
Fredrik Rise Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Skrevet 23. oktober 2008 Gjør som Leif Petter jeg også, jukser aldri med tiden, starter seint og går og legger meg etter jeg har kommet opp på crz-alt. hernder seg det blir litt mas fra atc men det er jo bare og kansellere flt-plan når man er etablert på crz. En av de første turene jeg hadde i fsx var enva-klax med default 744 nonstop. Sto opp etter 8 timer på øyet og da hang jeg på FL360 over Nevada med low fuel warning. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Sant nok' date='landing er vel mest gøy uansett hva man flyr. [/quote'] Stemmer det Tommy;) Siter
Steinar Grindstein Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Hvem jukser ikke med tiden? Det er fyord hos meg å jukse med tiden. Flyr man så flyr man, å da skal det være i real time. Min lengste tur var på nesten 18 tima airborne. Husker at jeg kjørte med FSpassenger på den turen, så det var å passe klokka, sånn at PAX ikke skulle bli i dårlig humør :grin: Siter
Christian Paulsen Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Sant nok' date='landing er vel mest gøy uansett hva man flyr. Men,fant fort ut ved checkride til et seriøst VA at mine landinger var way better than my takeoffs faktisk! Det å følge en fastsatt profil opp til 5000ft er ikke så lett som man skulle tro. Ting går så fort og jeg måtte gjøre 20-30 forsøk etter hverandre før jeg tok sjansen på å sende checkriden min. (liker at ting er perfekt ) [/quote'] Nei det har du jo i og for seg rett i, og jeg har som regel en "save-fil" for det også, klar for takeoff med alt satt opp ferdig. Poenget er vel egentlig bare at jeg syns det er helt greit å hoppe rett inn i forskjellige faser av en flyvning, når jeg i likhet med deg jakter på perfeksjon. Den eneste fasen jeg vil karakterisere meg selv som ekstremt god, og altså så god at mer trening er unødvendig, er vel på autopilot @ FL390... Men jeg innser at det er mange forskjellige oppfatninger rundt disse tingen, folk har forskjellig oppfatning om hva som er realisme, eller hva som er morsomt/interessant. For meg personlig er det liten forskjell på å sette tiden på 4x, eller å gå å legge seg med 1x, og jeg syns ikke turen blir noe dårligere om den går mellom flyplasser som ikke er trafikkert av flytypen i virkeligheten. Jeg har til og med flydd airliner med 330 pax i bar overkropp og joggebukse! Men nettopp dette syns jeg også er noe av det som gjør FS, og miljøet rundt interessant. Det er stor grad av forskjellighet, selv innenfor en relativt smal nisje som man vel må kunne si flysim er. Jeg syns 15 timer realtime er sært, men jeg trives til gjengjeld godt rundt sære typer Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Her er en som skal på Round the World Tour med Cessnaen. http://dmworldtour.hyperphp.com/ Siter
Tommy Hansen Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har til og med flydd airliner med 330 pax i bar overkropp og joggebukse! Jeg fløy en gang en tur på laptoppen i full dress med slips sammen niesa mi på et heller boring 50års bursdags "party". :grin: Siter
Sten Arne Bryde Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 En av de lengre jeg har hatt er Beale AFB,CA - Bodø - Beale AFB,CA med SR-71 blackbird. Tok noen timer, hadde fuel stop på Thule AFB/Grønland den ene veien og på Cold Lake AFB, Alberta, Canada den andre veien. Fin tur Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg fløy KJFK-EGLL med 767-300 i 16x speed. :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.