Skrevet 19. oktober 2008 16 år Skal ha det med i et foredrag. Om engelske biler og motorsykkler. Tenkte jeg bare skulle nevne at rolls Royce lage fly motorer og (Haster)
Skrevet 19. oktober 2008 16 år Forfatter Skulle gjerne googla, men jeg orker ikke plus at jeg heller vil ha svara fra flynerder som vet hva dem snakker om
Skrevet 19. oktober 2008 16 år Jeg forstår.. Det er jo slik ett ork å google noe, mye bedre å la andre gjøre jobben for deg, slik at du kan copy paste? Nei, hva skal det bli med framtidens jobbstyrke. Godt vi har teknologi som gjør det mulig for oss å gjøre alt med øyene, slik at man slipper å løfte en finger! :sick:
Skrevet 19. oktober 2008 16 år 747,757,767,777,787,a330,a380,a340-500/600,l-1011, fokker-28/70/100 bac-111 og sikkert flere.
Skrevet 19. oktober 2008 16 år putrer ikke Harrier rundt ved hjelp av en slik en også? pegasus eller noe tror jeg kanskje den heter?
Skrevet 19. oktober 2008 16 år putrer ikke Harrier rundt ved hjelp av en slik en også? pegasus eller noe tror jeg kanskje den heter? jepp
Skrevet 20. oktober 2008 16 år 747' date='757,767,777,787,a330,a380,a340-500/600,l-1011,fokker-28/70/100 bac-111 og sikkert flere. [/quote'] Har ikke A-340 CFM 56-5C eller er det bare -200 og -300 som har disse?
Skrevet 20. oktober 2008 16 år Har ikke A-340 CFM 56-5C eller er det bare -200 og -300 som har disse? -200 og -300 har CMF56-5C(2/3/4/4P), mens -500 og -600 har RR Trent (-500; 553/556, -600; 556/560)...
Skrevet 20. oktober 2008 16 år Glemmer vi Concorde? :whistle: Jo. Det gør vi. Fra Wikipedia omkring Concorden: To be economically viable' date=' Concorde needed to be able to fly reasonably long distances, and this required high efficiency. For optimum supersonic flight, turbofan engines were considered, but rejected, as due to their large master cross-section they would cause excessive drag. Turbojets were found to be the best choice of engines.[15'] The quieter high bypass turbofan engines such as used on Boeing 747s could not be used. The engine chosen was the twin spool Rolls-Royce/Snecma Olympus 593, a version of the Olympus originally developed for the Vulcan bomber, developed into an afterburning supersonic engine for the BAC TSR-2 strike bomber and then adapted for Concorde.
Skrevet 20. oktober 2008 16 år http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_plc Den lista der er ganske komplett når det kommer til nyere maskiner, men ser at den mangler 727 (727-100QF, med Rolls-Royce Tay) :whistle: Merlin nevnes her - en perle av en motor som ble brukt i over tyve forskjellige maskiner
Skrevet 21. oktober 2008 16 år Har ikke A-340 CFM 56-5C eller er det bare -200 og -300 som har disse? -200 og -300 har CMF56-5C(2/3/4/4P)' date=' mens -500 og -600 har RR Trent (-500; 553/556, -600; 556/560)... [/quote'] Ok. da vet jeg det:-)
Skrevet 21. oktober 2008 16 år Må melde meg inn i klubben som elsker Merlin ja For en lyd! Merlin har en heftig lyd det er jeg fullstendig enig i! når det kommer til turbofans ligger RR Trent700 og GE-90 på delt 1plass.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.