Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Tjohei! Mener å ha lest for LENGE siden at folk her inne spilte litt Company of Heroes? Jeg har fått ånden over meg, og kjøpte for et par ukers tid siden CoH GOLD på Steam. (I midlertid ikke tilgjengelig fordi Steam har gått tom for serialer, så for øyeblikket er kun Opposing Fronts tilgjengelig - men fullt spillbart!)

Jeg har i flere spill hatt lyst til å lage maps med noe lokalt preg her hjemmefra slik at jeg og de andre jeg får lurt med på denne galskapen kan ha det litt morro med å ramponere bygda og dalen i strid mot tyskerne.

Har i første omgang begynt å lage et map for å lære å mestre verktøyene, og nå etter nesten en dags arbeid (startet i går kveld) syns jeg det begynner å bli veldig ålreit å se på. Om spillbarheten er så god, tørr jeg ikke uttale meg om ennå. :grin:

Mangler å legge til flere detaljer, spesielt på den ene sida, og skal også etterhvert legge til mer trær og busker.

Her er en video for å vise hvordan ting ser ut nå. Som du ser, har jeg lagt vekt på å få inn små detaljer, som sykler, og båter i elva, for å gjøre det litt mer bebodd og menneskelig.. Så kommer allies og axis i en fantastisk strid om jernbanelinja og veien som krysser elva. :grin:

Lyst til å teste? Ta kontakt, så får du siste versjon tilgjengelig. :)

Var vel mr. Storvig som fikk meg inn på tanken, og jeg har sjekka litt hva som finnes i spillet - skal ikke være helt umulig å lage f.eks. Værnes alà 1940.. Flyvrak, radar, fly klare til avgang etc. JIPPI!! :D

Skrevet

Hva går det ut på? Skjønte ikke det helt :grin:

EDIT: YEY, post nr.1000 :D

Skrevet
  • Forfatter

Har du prøvd Command & Conquer: Generals? Jeg likte det spillet veldig godt, og har etter uttallige lan med dårlig ytelse i multiplayer (de valgte å bruke noen snodige nettverksprotokoller 'back then'..) lett etter en erstatter - og Company of Heroes er definitivt den beste jeg har funnet så langt.

Det er et strategispill hvor man leder soldater, ingeniører, stridsvogner etc. ut i slagmarken. Det er hovedsaklig to måter å spille på - totalknus fienden, eller litt sånn "headquarters" - ta over et punkt, og hold det lengst mulig slik at du tar poengene fra fienden.

I slagmarken er det ressurspunkter som gjør at man etterhvert får mulighet til å etablere nye enheter (f.eks. mortar, artilleri, stridsvogn, oppgraderinger til soldatene osv).. Jo flere man holder av disse, jo raskere tjener man inn det man bruker.

Du kan kjøpe spillet i butikk, eller via Steam (og sikkert andre Steam-lignende løsninger). Demo finner du også på Steam, dog singleplayer - men gir en god smak av hva det går ut på.

Skrevet

Ang singleplayer demoen, spill de to missionene i campaign og litt skirmish(lan, mot dataen ovs) og man liker det fort! Men hvis du er ny med strategispill fâr du ta tutorial i tillegg.

Skrevet
  • Forfatter

Johan, kjøper du det, vil jeg gjerne vite det. Så kan vi få med flere å spille mot hverandre, eller mot AI, som jeg har gjort nå de gangene jeg har spilt over nett med andre, med unntak av et par matcher sammen eller mot Alexander riktignok. :grin:

Skrevet

Høres gøy ut! :)

Skrevet
Woho! Da er Johan også blitt med' date=' tok nettopp første match mot PCen. Gøy gøy :)

Meng dere med folkens! [/quote']

Skulle gjerne vært med, men pcen som kan kjøre CoH er litt død :(

Og til de som ikke har prøvd CoH, det er knallbra, og moro!

Skrevet
Woho! Da er Johan også blitt med' date=' tok nettopp første match mot PCen. Gøy gøy :)

Meng dere med folkens! [/quote'] Nâ ble vi owned av tyskernes raseri og tanks da! Hva med â lage en kveld med CoH multiplayer?

Skrevet

Greid â fâ med to venner som utbröt fölgende fordi de ville ha det med engang via steam: "Kan vi lâne paypal accounten din for â kjöpe og gi deg penga tilbake?" :crazy: :grin:

Skrevet

Er Opposing Fronts oppfølgeren til Company of Heroes, eller er det en tilleggspakke? Hvilken av de er det dere spiller? Etter alt skrytet det får vurderer jeg å handle det. Jeg har vært litt skeptisk før, etter å ha sett screenshots, fordi det ser litt sånn hverken fisk eller fugl-aktig ut med den detaljerte 3D-grafikken og lave kameravinkelen. Det eneste strategispillet jeg virkelig har satt meg inn i er Age of Empires 1 og 2, men til gjengeld er de to av de spillene jeg har brukt mest tid på noen sinne. AoE2 har jeg garantert et skremmende høyt timetall på :)

Skrevet
  • Forfatter

Man har stor frihet med hvordan man vil se - men av praktiske grunner er det nok best å holde seg som fugl og se ovenfra.

Company of Heroes er originalspillet som kom ut i fjor (??) og Opposing Fronts kom ut noen måneder senere. Begge to er (slik som Relic har gjort det med andre spill) frittstående - men kan kombineres for å oppnå flere armèer. Kjøper du kun originalen får du selv spilt med amerikanerene og Wermacht. Kjøper du kun Opposing Fronts får du kun britene og Panzer Elite. Kjøper du GOLD (og sparer deg for noen kroner vs å kjøpe begge to hver for seg) får du alle disse fire.

Man kan fint spille sammen uavhengig av hvilken versjon man har, kun en av de selvstendige versjonene eller begge.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …