Skrevet 17. oktober 2008 16 år http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=538477 http://www.moss-avis.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081017/SISTENYTT/834771804/1044/ABON
Skrevet 17. oktober 2008 16 år Hoho Rune, der slo du meg med 2 sekunder eller noe:) hehe Bare slettet jeg min post;)
Skrevet 17. oktober 2008 16 år "Barcelona-flyet med 162 passasjerer ombord måtte foreta en dramatisk nødlanding" "Alle passasjerene er nå i ferd med å evakueres over til den militære delen på Rygge Flystasjon" "bekrefte at Barcelonaflyet er kalt tilbake -men vil ikke si noe om årsaken til tilbakekallingen." "Norwegianflyet var på vei til Barcelona, men ble kalt tilbake for nødlanding" "bekrefter at flyet måtte snu for nødlanding etter 10 minutter i luften" "Alle de 162 passasjerene er nå evakuert via nødlandingssklier" Hela artikeln i moss-avisen kunde ha fått plats på 5 rader om dom inte upprepat det dom reda skrivit.
Skrevet 17. oktober 2008 16 år Forfatter Jeg skal på jobb etterpå jeg på rygge skal nok sjekke det hehe http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/forside
Skrevet 17. oktober 2008 16 år Det var jo også en måte å markere [color:#FF0000]ettårsdagen[/color] for Rygge......
Skrevet 17. oktober 2008 16 år Jeg skal på jobb etterpå jeg på rygge skal nok sjekke det hehe http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/forside Snakkes vel da
Skrevet 17. oktober 2008 16 år Hela artikeln i moss-avisen kunde ha fått plats på 5 rader om dom inte upprepat det dom reda skrivit. Kanskje du kan få jobb som redigerer i Moss Avis?
Skrevet 17. oktober 2008 16 år Hørte dem på scanneren da de returnerte til Rygge i stad, ble da sagt at det ikke var noen tegn til brann, så det var vel kanskje bare "falsk alarm", uansett er det fint at det gikk bra.
Skrevet 17. oktober 2008 16 år Au da, en ulykke kommer sjelden alene nei. DY har virkelig vært passe uheldig nå, enda godt at det ikke var noe brann. Det var tydeligvis feilindikasjon på brann i en av de mindre "hjelpemotorene" til flaps, som var årsaken. Flere slides har vært utløst i denne evacen ja, det blir en dyr regning hundretusen-kroners klassen.
Skrevet 17. oktober 2008 16 år Forfatter Er nok en helt annen årsak som jeg ikke kan gå ut med her Rune Gjettekonkuranse hehe
Skrevet 17. oktober 2008 16 år Gjettekonkuranse hehe Da starter jeg ut med mitt forsøk: Årsaken var at orange antiice væske dryppet/rant av ene vingen, og grunnet lysforhold/sol så dette til forveksling likt ut som brann i vinge eller motor. Altså et synsbedrag var årsaken denne gangen... Bør kanskje avsløre at dette er ikke mine ville spekulasjoner altså, det var hva de sa på TV2 nyhetene om saken.
Skrevet 17. oktober 2008 16 år Gjettekonkuranse hehe Da starter jeg ut med mitt forsøk: Årsaken var at orange antiice væske dryppet/rant av ene vingen' date=' og grunnet lysforhold/sol så dette til forveksling likt ut som brann i vinge eller motor. Altså et synsbedrag var årsaken denne gangen... Bør kanskje avsløre at dette er ikke mine ville spekulasjoner altså, det var hva de sa på TV2 nyhetene om saken. [/quote'] Det er noe av det dummeste jeg har hørt! At de faktisk får lov til å presentere sånt piss, og i tillegg bli sitert i nyhetene, er utrolig!
Skrevet 19. oktober 2008 16 år Ryktene sier at Rune Kloppen (og nyhetene) hadde rett. Jeg trodde faktisk det var umulig at en pilot ville skru av en motor, returnere til avgangsflyplassen, hive seg på bremsene og evakuere en flymaskin, fullstendig uten noen indikasjoner i cockpit på noe som helst, kun basert på det noen i kabinen "har sett". Det bør stå et ledig kapteinssete i det selskapet dersom dette stemmer.
Skrevet 19. oktober 2008 16 år Jeg er ikke enig, hvis passasjerene har sett dette på vingen ville jeg returnert på sekundet. Tenk hva som kunne ha skjedd hvis det faktisk var en brann, indikatorne var ute av funksjon (f. eks. i Madrid) og pilotene hadde fortsatt flighten? Plutselig er det ikke en brann på overflaten, det har blitt et flammeinferno på vei mot bakken. Jeg vil tørre å påstå at får man høre at det er en brann på vingen bør man få seg ned på bakken omgående, og den regninga på slidene og annet evac-utstyr er vel verdt det. Aktuelle kapteinstol hos NAX bør ikke bli ledig med det første
Skrevet 19. oktober 2008 16 år Piloter er ikke limt fast i setet. Det er heller ikke de kabinansatte. Få noen til å sjekke, for f! Flypassasjere ser, lukter, hører og føler noe galt hele tiden. Jeg har nesten ikke tall på alle de gangene jeg har fått beskjed om ting som nesten har fallt av, stukket ut/opp/ned, etc, etc. Piss poor avgjørelse, dersom ryktene har rett! Dobble brannvarslingssystemer på motorene, og det å shutte ned en motor bare fordi noen "har sett" noe, er utilgivelig.
Skrevet 19. oktober 2008 16 år Ryktene sier at Rune Kloppen (og nyhetene) hadde rett. Rune ville ikke si det han, så det var nok jeg som vant konkurransen Aslak :grin: He he, og det er jo nesten så jeg angerer på at jeg feiget ut gjennom å legge til at det ikke var mine teorier, bare for å oppleve all hetsen for å komme med en så tåplig og usannsynlig teori... Men hvis det nå er dette som har skjedd, ville det ikke være naturlig å sende førstedamen, eller andrepiloten, eller en eller annen, for å ta en titt? Eventuelt har det blitt gjort kanskje? Edit: forum hang seg opp litt, så ser du nevner at det ikke ble sendt noen fra besetning for å sjekke.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.