Skrevet 14. oktober 2008 16 år Jeg var til Oslo fra og med onsdag 8. til i går, 13. oktober i forbindelse med jobbintervju, og møtte også en del kjente og ukjente. Et par av disse dagene gikk med til å ta bilder. Har mye å gjøre dagene fremover, så jeg sper på litt etterhvert som jeg kan. Starter med et av Michelle som er ei venninne av ei venninne. Dette ble tatt i Frogneparken, rundt 5-tiden, med sola på vei ned. Se gjerne her for før/etter og lese om omstendighetene rundt bildet. Som sagt, det kommer mer etterhvert som jeg får tid til å se på dem.
Skrevet 14. oktober 2008 16 år Det er en nytelse og se på de fine bildene i høstfarger. Har du redigert de mye?
Skrevet 14. oktober 2008 16 år Ser jo at du har opparbeidet deg en del erfaring med foto, men vær obs på at det kan bli for sterk kontrast mellom modell og bakgrunn når du bearbeider bildene slik. De får litt klipp og lim look. Kanskje litt mykere overgang mellom lagene hjelper på?
Skrevet 16. oktober 2008 16 år Forfatter Tatt på takterassen til Tom Arild og Line! Strålende vær! Og som ellers i denne tråden kan du gå hit for å se før/etter.
Skrevet 16. oktober 2008 16 år Forfatter Da, Per Johansen, vil jeg utfordre deg - hva har det å si om de er litt "klipp og lim"? Ikke at det er det jeg har gått inn for å gjøre, men artig at du sier det på den måten. Ville du tenkt det samme, om du ikke hadde sett før/etter? Jeg har fått spørsmål om å vise før/etter fra folk som lurer på "hvordan får du til sånne bilder?" - det være seg det er modellen eller andre som ønsker å lære å beherske retusj og etterarbeid. Ikke at jeg har doktorgrad i dette, men er jo morro at folk spør - og da svarer jeg. Har fått impulser fra flere andre instanser at "dette var kjedelig.." - men hva om klipp-og-lim er noe som gjør det "annerledes" - en bra ting i mine øyne - for å skille seg noe ut og finne på noe nytt, uten at jentene er helt apete i positur og crazy i ansiktet?
Skrevet 16. oktober 2008 16 år Ser jo at du har opparbeidet deg en del erfaring med foto' date=' men vær obs på at det kan bli for sterk kontrast mellom modell og bakgrunn når du bearbeider bildene slik. De får litt klipp og lim look. Kanskje litt mykere overgang mellom lagene hjelper på? [/quote']Men de to siste er vel ikke klipp og lim? Likte det siste veldig godt. Fint med det skjerfet Men nest siste - Litt vel mye jobb med ansiktet? så litt plastikk ut
Skrevet 16. oktober 2008 16 år Forfatter Vises ikke så godt på før/etter - men når jeg dro opp eksponeringa i RAW fikk jeg noe helt sinnsyk highlight der som slettes ikke var fin - så da dempa jeg den slik at den ble jevnere. Mulig det ble for mye? Får ta en titt på det over helga med "nye øyne" - kanskje jeg legger på sprang og spyr..
Skrevet 18. oktober 2008 16 år Forfatter Fikk de to siste bildene jeg bestilte tidligere i uka, 75x50cm i dag. LOVELY!!
Skrevet 18. oktober 2008 16 år Flott fotografarbeid her. Skal si du har et stort utvalg av jenter å ta bilde av
Skrevet 18. oktober 2008 16 år Premium Medlem Flott fotografarbeid her. Skal si du har et stort utvalg av jenter å ta bilde av Akkurat det har jeg reagert på også! Jammen forskjell på folk... Uansett veldig flotte blider og modeller. Hvis jeg skal være litt foto-kritisk (personlig smak) så liker jeg vel en mellomting av de mørke og lyse bildene dine. Et sted midt imellom ubehandlet og behandlet! Men det er min personlige mening! Keep up the good work!
Skrevet 18. oktober 2008 16 år Forfatter Nå er opplevelsen ved påsyn på skjerm veldig forskjellig fra person til person, da skjermene kan være forskjellig stilt inn på lysstyrke, og ikke minst farger, og svart-nivå (eller kontrast som det også er kjent som). Printene jeg har her i 75x50cm er i alle fall helt upåklagelig saftige. Jeg har ikke direkte et stort arsenal av jenter å ta bilder av, syns jeg. Det er mer det at det er tilfeldighetene som slår til. De tre jentene tidligere i høst var f.eks. i utgangspunktet mer et resultat av at hun ene ønska å ta mer bilder, så dro hun med seg ei venninne, og venninna dro med seg søstra. Line, hun mørke, har jeg kjent noen år, og etter at hun har sett noen av bildene mine tidligere har hun sagt det hadde vært morro å ta bilder med meg, ikke minst fordi vi har hatt mye kontakt før og det blir lettere å jobbe sammen da, men også fordi hun var misfornøyd med en TFP tidligere. Michelle, den blonde, har jeg aldri møtt før. Også et resultat av tilfeldigheter. Skulle i utgangspunktet møte ei venninne for å mimre og prate, så endte det opp med at jeg ble dratt med på en piknik hvor ingen hadde med seg mat, hvor så venninna sa "men du har jo med kamera!"
Skrevet 18. oktober 2008 16 år Kan absolutt ikke klage på disse, Ola. Er ingen fotograf, men jeg likte settingen og lyset (at motivene var fine hjelper jo såklart ). Ser gjerne mer av slike. Litt mer interessant en ørten bilder av div. 737...
Skrevet 19. oktober 2008 16 år Bra portretter dette. Som bilder er de veldig bra, og jeg bryr meg ikke om at ting er etterbehandlet - jeg ser på det som en nødvendighet da vi ikke har evig tid til å ta bilder om igjen eller å styre lyset som vi vil. Liker bakbelysningen, rim/back light, som jeg regner med er naturlig lys. Hvis det siste bildet er tatt med flash hadde jeg vel kjørt opp styrken her da bakgrunnen er veldig utblåst. Flott recovery arbeid på dette i de mørke områdene.
Skrevet 19. oktober 2008 16 år Forfatter Det siste er faktisk en av få jeg IKKE brukte blits på - og angrer bittert..
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.