Skrevet 13. oktober 2008 16 år Da er den så og si ferdig. Er ganske fornøgd ,men såklart er det noen ting man irriterer seg over, sånn er det vel bare tenker jeg. Forbildet er "909" som er etter det jeg har funnet en av de aller siste F-5B som gikk i Norsk tjeneste. Flyet her er i 336 skv utførelse. Jeg har ikke laget "EoT-poden" eller elektronikk kassa i baksetet da jeg ikke hadde gode nok referanser på dette, og å bygge det "etter hodet" blir litt vel optimistisk. Modellen er i 1/48 skala og basert i Classic Airframes F-5B. Da denne modellen ikke er representativ for Norske F-5B etter 1990 måtte endel scratchbygging til RWR poden i nesa er håndlaget fra en plastbit. RWR pods på halefinnen er rappet fra skrapboksen. Chaff/Flare pods på bak kroppen er ikke helt nøryaktig riktige, jeg har tatt disse fra en F-4G, men de er det nærmeste jeg kan finne. Jeg fikk aldri til å lage disse selv så da valgte jeg en liten snarvei. Dekalene er noe selv laget og noe tatt fra det en har samlet opp igjennom tidene. Cockpiten er kraftig modifisert med både ny Marconi Heads Up Display og up front controlpanel (også scratchbygget og noen detaljer tatt fra reservedels boksen) Håper den faller i smak. F-5B Freedom Fighter 336 skv/Eye of the tiger
Skrevet 13. oktober 2008 16 år Godt gjort! Den ser veldig fin ut! Jeg hadde aldri klart noe lignende selv, da jeg ikke har tolmodighet til småplukk
Skrevet 13. oktober 2008 16 år En skikkelig flott modell og flott arbeid, Godt å se at andre også driver med modellbygging
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.