Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker iTunes, og er enig at det er ganske møkk.

Det tar jo over hele PC-en når jeg bruker det! Når iTunes skal skifte sang stopper f.eks. nettleseren helt opp i flere sekunder.

Når jeg er inne i iTunes og jeg skifter sang, så henger hele iTunes i 10 sek.

Og jeg går rundt med iPod i lomma ;)

Skrevet

Tja jeg har også en Ipod med en Itunes, det er (ikke) ett møkka program.

+ Det går fort.

+ Husker det meste.

+ Kan bruke det til det meste.

- Må ha nyeste programvare.

- For å legge over sanger til Ipod du ha Itunes

- å konvertere alt.

3 pluss og 3 minus!

Skrevet

Du må da ikke konvertere alt? Hva er det for noe tull? iTunes leser de fleste formater som de er, untatt FLAC/OGG. Det er bare når du importerer en CD at iTunes konverterer og da kan du konvertere til ønsket fomrat. Apple Losless eller vanlig Mp3.

Skrevet

Jeg har heller ikke hatt noen gode erfaringer med iTunes. Installerte det så snart jeg fikk iPoden min. Da jeg oppdaterte filbiblioteket i iTunes fikk jeg beskjed om å registrere en konto på iStore for å kunne laste ned albumgrafikk til musikken min. iStore var visst for tiden nede, og det tok to dager før jeg fikk begynne registreringen, da skulle de absolutt ha visa-nummeret mitt.

Lastet ned mediamonkey i stedet..

Skrevet

MP4 er jo også video i mpeg-4 (h264), og spilles enklest av i Quicktime (iallefall på mac :))

Ang. iTunes-diskusjonen så liker jeg denne playeren pga den helt ekstremt kjappe (og smarte) søkefunksjonen. Har over ti tusen låter liggende og itunes finner de lynkjapt.

Til deg som sliter med en iTunes som henger, så har jeg en helt normalt specca PC med 2,4ghz og 2 gig ram, og den henger ikke et millisekund. Anbefaler en storrengjøring på PCen :D

H

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

VLC er jo som skiftnøkkel.......isteden for perfekt balanserte fastnøkkler....

Skrevet
Du må da ikke konvertere alt? Hva er det for noe tull? iTunes leser de fleste formater som de er' date=' untatt FLAC/OGG. Det er bare når du importerer en CD at iTunes konverterer og da kan du konvertere til ønsket fomrat. Apple Losless eller vanlig Mp3. [/quote']

Snakker om filmer nå jeg..

Skulle legge inn noen filmer, så jeg måtte laste ned ett program for å konvertere det. Det jeg ikke visste var at det var ett demoprogram. Det gikk 2-3 timer og 5 program før jeg endelig fikk konvertert hele filmen. Den brukte 1-2 timer på å konvertere filmen. Etter det avinstalerte jeg programmet, og har aldri siden prøvd å legge inn en film på Ipoden..

Skrevet
Merkelig at det skal ta så mye ressurser. Det skal jo bare spille av musikk..

Ja det kan du si, det var en gang Windows bare var et operativsystem, Google bare var en søkemotor, og NERO var en gang 900MB mindre og et brenneprogram. :whistle:

Det handler i bunn og grunn bare om at produsentene ikke skyr noen midler for å ta markedsandeler på alle de områder penger kan tjenes. Dette gjør de ved å prakke på oss mye mer enn vi har bedt om, i håp om at man skal "la seg lure" til å bruke det. Og heller enn å gå sammen om standarder sitter alle på hver sin tue med lukkede formater som låser deg til den ene produsenten, når du har bitt på. Microsoft betaler feks miliardbeløp årlig i bøter for å legge seg helt på grensen av lover rundt dette. Apple ville helt sikkert gjort det samme om de var nærmere å ha et monopol.

Så derfor, når man vil laste ned Quicktime player får man med Itunes på kjøpet, og med det bonjour nettverkstjeneste, og ved installasjon legges det til diverse prosesser og services som legger belslag på unødvendig mye resurser og drøyer oppstartstid. Siden Quicktime representerer en sikkerhetsrisiko får man oppdateringer som det anbefales å installere, takker du ja til det, så har du jammen plutselig fått Safari installert også! Altså en middelmådig nettleser man ikke har bedt om.

Så dette er noe av grunnen til at jeg ikke er overvettes begeistret. Jeg ønsker å spille av mp4, og får en masse annet svada jeg ikke vil ha. Spesielt da ikke når svadaen bruker resurser selv når jeg ikke bruker programmene.

Bruker man Ipod er det mer naturlig at man vil ha det, og som program for organisering av musikk er det mange som syns det fungerer bra også. Men hvis målet bare er å spille mp4 vil jeg styre langt unna.

Når det er sagt Audun, så tror jeg ganske sikkert at du har et annet problem i bunnen her. Det høres ikke normalt ut.

Jeg vet ikke sikkert hva, men siden jeg nylig har svart deg i en annen tråd vet jeg at du kun har 3,5GB plass igjen på harddisken din. Så et tips kan være å si at dette får dramatiske konsekvenser for ytelsen. Data lagres etterhvert som det fylles opp på harddisk- platen, fra ytterst til innerst. Og mengden data som passerer lesehodet pr runde platen går, er enormt mye større ytterst, altså i begynnelsen når disken er nesten tom, enn innerst på platen, når den er full.

Så det er slett ikke umulig at dette gjør at ting stopper opp hos deg. Få ryddet så godt du kan, og kjør defragmetering av disken etterpå. Fragmenter er altså at en fil er delt og lagret spredt rundt mange steder på platen, og dermed tar langt tid å lese. Og når det har gått så langt som hos deg er det ikke lenger plass til å rydde opp i dette, fordi den ikke finner noe sted å legge filer midlertidig mens de samles pent på rekke. Så det er en ond sirkel når man nærmer seg full disk.

Så bottom line, jeg syns ikke det er så veldig vanskelig å komme på negative ting om denne Apple softwaren, men det er nok potensielt betydelig bedre enn det du opplever, når alt er i orden. :)

Skrevet

nei piss meg i oeret, itunes suger noe saa idiotisk mye.

Selv bruker jeg mediamonkey, kan drag & drop alt jeg vil inn paa ipoden min, og det gjoer det saa mye enklere

Skrevet

He he, good for you ja Longva. :grin:

Men det vil jo alltid være et element av smaksak, og avhengig av bruksmønster, hvordan man skal vurdere og rangere denne typen programvare.

For eksempel; når jeg skal legge til noe musikk eller hva som helst på min Tomtom GPS, foretrekker jeg å bare dra filene rett til riktig mappe. Altså uten å starte Tomtoms rammeverk programvare og gå gjennom en veiviser for å gjøre det samme. Men å si at denne programvaren dermed suger er kanskje litt snevert..? En som ikke skjønner bæret av merkelig navngitte mapper vil fort synes min metode suger.

Jeg syns jo i grunn hele konseptet Apple suger, men jeg går ikke rundt å slenger ut det i hytt og pine, fordi sannheten er at det er midt i blinken for veldig mange.

Ting er sjelden så sort/hvitt som at det ene alternativet suger, mens det andre er helt fantastisk. Dette vil jeg påstå gjelder både Itunes, Quicktime, og VLC også. :)

Edit: sagt på en annen måte siden dette er et flyforum. Dette er altså ikke så enkelt og rett frem som i flyverden der vi alle er eninge om at propellfly og Boeing suger, mens Airbus er fantastisk! ;)

Skrevet

Jeg bruker bare iTunes.. Til musikk osv..

Også har jeg også iPhone 3G slik at iTunes må brukes...

Til de som vil registrere seg UTEN og putte inn VISA eller videre, gå inn på iTunes->iTunes Store->Appstore-> så registrere seg, der får man valget om å registrere seg uten VISA/Mastercard kort osv.

Og iTunes er H**** tregt på Windows :P som resten sier :P.... Blir gal ^^

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...