Flemming H. Larsen Skrevet 22. desember 2001 Skrevet 22. desember 2001 Findes der et sted på Internettet hvor man kan finde hjælp til at bruge FMC'en til Dreamfleets Boeing 737-400? Med de "tutorials" der følger med kan man jo ikke nå at lære så meget. Siter
Ståle Kristiansen Skrevet 22. desember 2001 Skrevet 22. desember 2001 Har du lastet ned the Quick-Start Manual fra Flight1.com ? Siter
Arne Øverland Skrevet 22. desember 2001 Skrevet 22. desember 2001 Du finner alty som er til DF på www.dreamfleet2000.com [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [ 22-12-2001: Endret av: Arne Øverland ] Siter
Patric Moreau Skrevet 22. desember 2001 Skrevet 22. desember 2001 Ett tips är att lasta ned FMC-manualen till 767 Pilot In Command. Den är förvisso skriven för en helt annan typ av FMC (annan modell) men ger ändå en bra inblick i logiken för dessa "apparater"... Du hittar den på http://www.wilcopub.com/ /Patric Siter
Flemming H. Larsen Skrevet 23. desember 2001 Forfatter Skrevet 23. desember 2001 Tak for svar. Manualen til PIC767 FMC'en er til stor hjælp. Siter
Ståle Kristiansen Skrevet 23. desember 2001 Skrevet 23. desember 2001 Her er linken til FMC manualen til DF 737 ==> FMC <== Her fant jeg enda mer som kunne være av interesse AIRAC Data Base Updates for the 737 FMC [ 23-12-2001: Endret av: Ståle Kristiansen ] Siter
Flemming H. Larsen Skrevet 26. desember 2001 Forfatter Skrevet 26. desember 2001 Ok, så kom det jeg søgte efter helt automatisk her på siden: http://www.flightsim.no/cgi-bin/file/search.cgi?query=df-fmc_help Siter
Roald Hansen Skrevet 26. desember 2001 Skrevet 26. desember 2001 Njaa, Flemming, Ikke helt automatisk [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] litt klipping og liming var det jo! Jeg håper du får hjelp til FMC-programmmeringen med denne. Der er mye mer i FMC'en som jeg ikke har tatt med - bl a CRZ-siden som viser ideell høyde og PENALTIES/SAVINGS ved å velge andre høyder enn aktuell. Men noe må man finne ut på egen hånd [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Men ennå er det flere funksjoner jeg hadde håpet at DF-teamet kunne tatt med. Jeg savner for eksempel autotune av VOR-radioene, og visningen av frekvensene i PROG-siden. Men som tidligere sagt - nå smaker det fugl av DF737-400! God jul til alle simmere!! Hilsen Roald Siter
Flemming H. Larsen Skrevet 27. desember 2001 Forfatter Skrevet 27. desember 2001 Hej igen. Så har jeg prøvet den beskrevne tur med FMC'en. Det var første gang jeg fløj til Værnæs. Det var flot landskab. Noget mere spændende end det vi har i Danmark! Lige et spørgsmål til: Nogle gange når jeg flyver, kan jeg ikke slå VNAV til i starten og andre gange kan jeg godt. Er der en forklaring på dette? Siter
Tommy Martinsen Skrevet 27. desember 2001 Skrevet 27. desember 2001 quote: Opprinnelig postet av Flemming H. Larsen: Lige et spørgsmål til: Nogle gange når jeg flyver, kan jeg ikke slå VNAV til i starten og andre gange kan jeg godt. Er der en forklaring på dette? Hei Flemming! Jeg har ikke DF737 selv (enda), men har lest at LNAV og VNAV ikke kan slåes til før 400 fot AGL. Kan det være årsaken? Siter
Flemming H. Larsen Skrevet 28. desember 2001 Forfatter Skrevet 28. desember 2001 Ja, det kunne godt være årsagen, for det er især når jeg er lettet fra en lufthavn med mange bjerge omkring at det er et problem. Siter
Patric Moreau Skrevet 28. desember 2001 Skrevet 28. desember 2001 LNAV kan inte aktiveras före 400 feet AGL. Med VNAV är jag lite osäker på om det är 400 eller mer, men man brukar i alla fall inte aktivera den före 1500 feet AGL (enligt manualer). /Patric Siter
Roald Hansen Skrevet 29. desember 2001 Skrevet 29. desember 2001 Ifølge boka: "Inhibited below 400 ft RA." Hilsen Roald Siter
Roald Hansen Skrevet 29. desember 2001 Skrevet 29. desember 2001 Litt pussig, i går hadde min enkle bruksanvisning en karaktergivning på en enkelt tier. I dag to stemmer med en total på 5,5. Enkel regning forteller at en person har gitt en 1-er. Det er vel og bra at det finnes meninger om det noen av oss bruker tid på å lage, men jeg hadde kanskje forventet å få kommentarer fra den som gav 1-eren, slik at jeg kunne dra lærdom av hva som er så galt; korrigere eller dra tilbake denne. Hvis kommentaren ikke vil gis på forumet, send meg en e-mail, korriger meg på hva som er galt så blir det kanskje bedre neste gang. Hvis jeg får melding om hva som er galt eller uforståelig, skal jeg forsøke å fikse det så snart som mulig [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Et godt nyttår til alle flightsimmers på FlightSim.no!! Hilsen Roald Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.