Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Juneau Air service fikk en telefon i dag fra en fortvilet "reasearch manger" ved Juneau, som ikke hadde fått noen viktige analyse dokumenter i fra Wood lake. Så da ble det hente oppdrag for en fersk flyger i JAS.

Undertegnede var dyktig med kameraet rett før final, fikk tatt dette som eg ville dele..

40138696.jpg

Å ja, han fikk dokumentene i vel behold :grin:

Kommenter gjerne!

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Nydlig bilde, Tommy! Hvilket fly er det?

Skrevet

Hehe, godt at JAS hopper på alle oppdrag som måtte komme opp! Northern Air Cargo har også beredskapsvakt, men ofte er vi for dyre til at noen ønsker å benytte seg av tjenesten. :grin:

Utrolig flott vær det var i Juneau, skjelden kost på denne tiden av året! Ser også at du har utvidet flåten med en twinengine, tok vel ikke lange stunden over til Wooden lake men den der. ;)

Skrevet

Takker, folkens!

Ivar: Kan vel trygt si at Twin Comachen er litt billigere i drift enn en DC6, i timen :grin: Kan vel si eg logget rundt 20 min flygning fra wood lake, men null turbulens, var en av de få godversdagene :D

Skrevet

Flott, Tommy! Og nok en gang, velkommen ;)

Ja, Ivar, når har vi 1 stk Maule m/flottører, 1 stk Beaver m/flottører (denne er foreløpig på reperasjon), 2 stk C206 en m/flottører og en med større lastekapasitet på hjul + denne Twin Comanchen som Tommy viser frem her! Skal si vi har svidd av mange penger på årsbudsjettet, men en bra flåte må til for å tjene penger! :)

Skrevet

Haha, si dere vokser raskt både i antall ansatte og flyflåte! :grin:

Det har vært uvanlig flott vær i dette distriktet den siste tiden, 3 dager på rad har jeg registrert at det har vært gode VFR forhold! Selv var jeg oppe på en av SIRP basene i går, med under 5 knop vind! ER DET MULIG, spør jeg meg selv. Må være den globale oppvarmingen..

Blir noen timer over fjorder og fjell i dag også, flott vær i vente! :grin:

Skrevet

Hehe, holder på å lage meg noen kart som skal lamineres og brukes ved Alaska flygningen.

Så vi får håpe at noen ringer og trenger transport i dag, så det blir en tur, nå som godveret først er her :grin:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...