Skrevet 7. oktober 2008 16 år Har fått med meg at det er flere her inne som er flyarbeider, service medarbeider eller hva dere har som yrkes tittel Kjapt spørsmål, har akkurat kommet hjem ifra første dagen på De Iceing kurset, og det er mye å sette seg inn i. Alt fra Statisk/Dynamisk trykk, aerodynamik, og metrologi. Væske typer og ja, hele pakka egentlig. Noen som har dette kurset og kanskje vet om en liten lur huskeregel for å klare å huske litt?
Skrevet 7. oktober 2008 16 år Første dag? Vi i Widerøe har kun ett dags kurs på de-icing. + e-learningskurs... Men eneste måten å lære på, er bare å følge med, å skrive notater Visst dere har eksamen på dette, så får du garanter spørsmål om forskjellen på væskene, holdover tiden, clear ice etc... stort sett det meste du burde vite for å de-ice
Skrevet 7. oktober 2008 16 år Forfatter Ja, vi har det over 2 dager.. Så har vi eksamen på slutten av dagen imorgen. Jeg følger jo med, men er veldig mye å bite over når man kommer inn i noe sånt som helt ny. Men går seg nok til Når det gjelder holdover tid og slikt, så har vi jo tabeller å gå ut ifra, og er jo disse tabellene som vil bli brukt i praksis på flyplassene, man går jo ikke rundt å husker slikt. Så jeg lurer på om man har tilgang til tabellene når man tar prøven, eller om man må huske hele saken Væskene er jo egentlig ok, huske glykol % innholdet i de forskjellige type væskene. Er jo faktisk ikke så lett å huske alt av navn på alle delene man må huske, men går nok bra når man har en tegning å sette navnene på.
Skrevet 7. oktober 2008 16 år Da jeg tok prøven fikk jeg bruke hele teoriheftet, men jeg brukte det ikke ettersom jeg ikke fikk noen spørsmål om holdovertime.
Skrevet 8. oktober 2008 16 år Forfatter Bestod med glans Så nå kan vinteren bare komme for fult, blir morro dette Fikk noe spm angående væske valg og eventuelt holdover time så brukte tabellene litt, gikk ellers veeeldig bra.
Skrevet 8. oktober 2008 16 år Forfatter Takker begge to. Vi har akkurat fått denne levert helt ny til Bardufoss. Ser at man kan få den med 3 tanker også, men vi har modellen med 2 tanker. Kun type 1 og type 2 å velge imellom. Så gjør det litt enkelere Hvilket utstyr har dere?
Skrevet 8. oktober 2008 16 år Tror vi kommer til å bruke samme bil, har ihvertfall kun type I og type II. Hadde ikke vært meg i mot å ha en elefant med lukket kurv men
Skrevet 8. oktober 2008 16 år Forfatter Ok, hvor er det du jobber Erlend? Husker ikke helt hvilken, men bilen er en helt ny Volvo F12, kan det stemme?
Skrevet 8. oktober 2008 16 år Jobber på Rygge Har ikke sett bilen vår enda, så jeg vet ikke hvilken det er.
Skrevet 8. oktober 2008 16 år Forfatter Akkurat, er det Nor Port der? Neida, blir spennende å begynne med noe helt nytt Kaldt på BDU i flekkene, en god del - grader Mye de ice på Rygge da?
Skrevet 8. oktober 2008 16 år Norport som er på Rygge ja. Norport har vel de-ice der i samarbeid med nordic aero trur jeg?
Skrevet 8. oktober 2008 16 år Første dag? Vi i Widerøe har kun ett dags kurs på de-icing. + e-learningskurs... Men eneste måten å lære på' date=' er bare å følge med, å skrive notater Visst dere har eksamen på dette, så får du garanter spørsmål om forskjellen på væskene, holdover tiden, clear ice etc... stort sett det meste du burde vite for å de-ice [/quote'] OT: Er dere Widerøe enda, eller bare føles det sånn? Her i bergen har vi fått en SAS pin til å ha på jakken sånn inntil videre. Satser på å forbli grønn så lenge som mulig.
Skrevet 8. oktober 2008 16 år Akkurat' date=' er det Nor Port der?Neida, blir spennende å begynne med noe helt nytt Kaldt på BDU i flekkene, en god del - grader Mye de ice på Rygge da? [/quote'] Norport ja. Har vel ikke vært noen de-ice enda, blir sikkert ikke så veldig mange i løpet av sesongen.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.