Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen fler her som spiller Crysis Warhead?`Innstallerte det rett etter skolen i dag og ble ferdig med story mode nå.. Det var ALTFOR kort! Begynte på easy da, bare for å komme litt inn i det, men ettersom det var såppas kort vet jeg ikke om jeg gidder å ta neste steg.

Noen flere erfaringer?

Her er et bilde jeg tok fra tog oppdraget, har kun nedskalert bildet:

crysis.jpg

Skrevet

Ikke så mye forskjell egentlig. Får se om det kommer noen patcher etterhvert..

Kjørte spillet på "Gamer" som tilsvarer High på 1280x1024 oppløsning og 2X AA. Hadde noen framedrops en gang iblant ellers var det faktisk ikke så ille som forkjengeren :)

Skrevet
Crysis' date=' er det spillet som kun er grafikk-showoff og ellers var helt ræva? Hørte rykter om noe sånt. Skulle være ganske lavt nivå på handlingen generelt. [/quote']

Kommer heklt på hva du sammenlikner med?

Grafikk er bra, og selve spiller synes jeg også, men så er jeg en som synes Doom 3 er verdens største søppel!

Det er ikke noe nytt i crysis sånn sett, med untaket nanosuit men ellers er det standard fps spill med ok story.

Spilte gjennom Warhead på 7 timer (normal level), og nå skal jeg spille på delta.

Jeg synes crysis er bra og gleder meg til siste del...

Skrevet
Crysis' date=' er det spillet som kun er grafikk-showoff og ellers var helt ræva? Hørte rykter om noe sånt. Skulle være ganske lavt nivå på handlingen generelt. [/quote']

Kommer heklt på hva du sammenlikner med?

Grafikk er bra, og selve spiller synes jeg også, men så er jeg en som synes Doom 3 er verdens største søppel!

Jeg vil nok sammenligne Crysis med en Hollywood blockbuster, det er mye action og alt ser veldig pent ut, men det er en veldig "grunn" opplevelse. Historien er veldig tynn, de forskjellige karakterene er veldig endimensjonale og man får ikke noe forhold til noen av dem. Men det gir deg noen timer med pen action.
Skrevet

Jeg kjøpte Crysis omtrent når den kom ut, men ble fort lei på grunn av en angivelig "bug". Jeg kom nemlig til en gammel kirkegård, hvor det var et antall mennesker som måtte drepes, før jeg ble fraktet ut av området. Problemet er at av og til er det umulig å finne de siste personene i disse enorme områdene man kan utforske i Crysis. Etter å ha prøvd gjentatte ganger over en lengre periode, greide jeg endelig å drepe de siste soldatene, og kom meg videre. Ironisk nok, var dette bare et par dager før jeg plutselig oppdaget at Crysis Warhead var kommet i butikken. En uke senere var begge spillene spilt igjennom :grin:

Alt i alt likte jeg faktisk Crysis-spillene veldig godt. Crysis Warhead var den jeg likte best. Litt bedre grafikk med litt bedre ytelse, mindre "bugs", mer spennende hovedperson, mer spennende historie med mer varierte oppgaver osv. Det kan virke som om Crytek har tatt en del av kritikken fra Crysis inn over seg. Kan forsåvidt også være enig i sammenlikningen med en Hollywood blockbuster, uten at det nødvendigvis trenger å være negativt ladet :D

Jeg kan være enig i at Crysis warhead var litt kort, men så skal det også bare være en mellomstasjon frem til "Crysis 2" og "Crysis 3" etter det jeg har hørt. Crysis Warhead hadde en historie som gikk parallelt med historien i Crysis. De neste spillene skal ta historien videre. Og til bare 249 kroner på platekompaniet (som er ganske billig for et nettopp utgitt PC-spill) synes jeg det var greit investert underholdning :)

Jeg skal være enig i at Doom 3 var middelmådige greier. Doom og Wolfenstein hører til fps-sjangerens fortid i mine øyne. Spill som Half Life 2, Crysis og (slik det ser ut i øyeblikket) Far Cry 2 har tatt over :)

Skrevet

far cry 2 og fallout 3. blir store greier tror jeg.

så kommer jo fable 2 da for dem med consol. Og endelig blir fable 2 open world også.

så jeg for min del gleder meg som en unge på julaften til slutten av denne mnd.

ang crysis og crysis warhead, dem falt desverre ikke i min smak. grafikk bra, kult med nanosuit, men resten har man sett før i så mange andre spill.

Skrevet
far cry 2 og fallout 3. blir store greier tror jeg.
Nå er jo ikke Fallout 3 et fps så det blir litt feil å sammenligne det med Crysis, men det har absolutt stort potensiale ja. Har ikke bestemt meg for om jeg skal ha det på pc eller PS3 enda, men jeg er veldig spent på det :)

Forøvrig så har spillåret i år vært fantastisk, og det er enda mer spennende i vente utover :)

Skrevet

Nei fallout 3 er ikke et fps. ok kan vri på det et fps /rpg/ over the shoulder spill.

så fallout 3 er blanding av alle 3. Men for og være helt helt nøyaktig så nei det er ikke et rent fps.

Men jeg skal nu i alle fall ha dem. Og gleder meg til og spille dem. :)

Skrevet

Crysis var ingen høydare for meg. Var "greit nok" intill Alien greiene, da var det fritt fall etter det. Men også før det var pathen lagt rimelig stram, ikke mye rom for å prøve andre løsninger.

Farcry 2 blir nok langt bedre her vil jeg tro. Både er det friere, og oppdragene inneholder visstnok hverken aliens eller monstre.

På tide med en oppgradering tror jeg... Igjen...

Skrevet
Men det blir feil å sammenligne Far Cry 2 med Crysis siden det er to forskjellige utviklere. Far Cry 2 har potensiale' date=' men jeg er veldig skeptisk med tanke på at det er Ubisoft som står bak... [/quote']

Ubisoft Montreal. Noe som er et pluss, for å si det mildt. Jeg var utrolig skeptisk til Ubisoft som selskap generelt, helt inntil jeg spilte Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2. Et av de desidert beste FPS'ene jeg har spilt.

Warhead var for meg mye av det samme som jeg så i Crysis. Et helt grei spill, men desverre med mange av de samme idiotiske tingene som i Crysis. Kjøretøy spesielt. Området med hovercraft'en fikk meg nesten til å gi beng i å fortsette.

Warhead finner ikke opp kruttet på nytt, men det funker. Likte man Crysis, så skal det ganske mye til for at man ikke liker Warhead.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...