Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på jobbintervju i Oslo på fredag, med adresse Nedre Gate 5. Jeg var der for et par år siden da jeg bodde i Oslo selv, men pga. en ubehagelig opplevelse med to gjenger som på død og liv ville prakke på meg å kjøpe narkotika, er jeg litt skvetten for å tusle rundt der.. Mulig det var et engangstilfelle - eller vanker det mye av den typen der borte ved akerselva/grünerløkka?

Jeg husker ikke hva busstoppen heter, men er den siste på vei ned fra Trondheimsveien, før man krysser ei bru og kommer nærmere Oslo S. Jeg vil til enhver pris unngå å møte på sånne folk igjen. Om noen smartinger er kjent der i strøket ville jeg vært veldig takknemlig for å høre om noen tips og vink! Taxi er helt 'out of the question' grunnet økonomien som rår for tiden.

Skrevet

ja..Jeg bor jo i Oslo, og jeg tror jeg vet hvor du mener..Jeg har aldri opplevd dette, og tror ikke det er så mange som opplever det heller, jeg vet om 2 gjenger som henger rundt i områdene nå, som driver med slikt (ikke at jeg har noe med dem å gjøre, men har sett de) Det er klart at du kan møte på såne folk overalt, men jeg tror ikke du trneger å bekymre deg lenger, unggå å gå i "bakgater" så skal det nok gå bra!

Lykke til med intervjuet!

Skrevet

Alternativt kan du jo ta 54-bussen til Møllerveien.. da er det rett ned bakken ved AVAB og over elva, så er du i nedre gate.

"Lyssky typer" er det plenty av langs elva uansett, men på dagtid går det stort sett greit.. Dop og horer må man deale med hver uke i Oslo nå innenfor Ring2. Synd, men det er nå slik det er blitt.

Skrevet

Haha, nei det husker jeg ikke.. De kom veldig tett på meg og stod i ring rundt meg så jeg ikke kunne stikke av, og han som jeg antar var "lederen" var ubehagelig og nekta å la meg gå. Men tror jeg på magisk vis utstrålte "I'm not a drughead".

Skrevet

Det er dessverre en dreining fra at dopselgere i all hovedsak besto av folk som solgte dop for å overleve sitt dopliv, og hvor målet ene og alene var å bli kvitt varene med minst mulig fuzz og oppstyr.

I dag har vi en hel haug med unge håpefulle som leker gjeng, og som tilsynelatende har Gangstha, Mothefuckha, eller rett og slett bare Retarded? som idealer og overordnet mål i livet. Skremmende...

Her er målet vel så mye som å selge dop, og plage tilfeldige stakkarer som deg, samt og tøffe seg.

Det er dessverre en del av dette, men jeg vil vel si du har hatt litt uflaks også. Velg en av rutene som ble anbefalt her, og lat som du ikke er redd, så går dette helt strålende. :D

Med det sagt så føler man seg ikke nødvendigvis så enormt mye tryggere i bygdenorge. Forviller man seg litt for nære en eller annen lokalfest, står man før man vet ordet av det ansikt til ansikt med en karsk-høy og godt bolet grisebonde, og sper man på med å presentere seg og si man er fra Bærum eller noe, ja da sitter man fint i det!! :grin:

Så det er vel også noe med borte bra, men hjemme tryggest...

Med de visdomsord vil jeg ønske deg et riktig godt intervju! ;)

Skrevet

Syns det har blitt bedre de siste årene med aggressiv pushing mot fremmede, opplevde dette i større grad for to-tre år siden enn det jeg gjør nå. Langs elva er det alltid mye rart som foregår, men jeg synes aldri det er skummelt å gå der på dagtid. Jobber langs elva selv, dog litt lenger opp ... Hvis du allikevel vil ha en litt "safere" vei, anbefaler jeg deg å gå ned ovenfra, altså fra sentrum 54-bussen til Møllerveien, bort Møllerveien over elva, også Nedre gate ned til høyre. :)

Skal du på intervju hos megaphon, forresten? :)

Skrevet
ikk mail i sted om at intervjuet er flyttet til torsdag. Jippi! Enda mer nerver. :grin:

"Torsdag kl 2300' date=' inngang under det skjeve neonskiltet som blinker og lager gnister"?

:P [/quote']

"Bare følg den gjengen som går oppover gata, de starter sin jakt like før 2300. De er egentlig ikke så ille hvis du har erfaring med kampsport. For sikkerhetens skyld, legg igjen alt av kontanter og verdisaker"

Nei faen heller. All respekt for din tvil og "redsel" Ola. Er selv ikke no glad i å treffe på "randoms" i større flokker.

Skrevet

Hehe, det skumleste av det dere skriver nå er at intervjuet er 11 - ikke 23. NOE riktig var det jo. ;)

Da hopper jeg på sørgående tog om en time.. Nå er jeg typisk reise-sulten.. Kjenner jeg er sulten, mens munn og hals har slettes ikke lyst på mat. Akk..

Tjo og hei :grin:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...