Gunnar Seljeseth Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Er det overhodet mulig å si at et parti som har 1/5 (20%) av setene i stortinget ikke er stuerent? Nei, jeg har heller aldri forstått meg på folk som stemmer FrP. Men så skal det vel sies at jeg selv stemmer KrF, og det er mange som ikke forstår hvorfor jeg gjør det... :grin: Siter
Mathias Ganss Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg vil si at partiet før 2001 var på kanten med elementer som Jan Simonsen og Vidar Kleppe. Riktignok hadde partiet fått 15,3% oppslutning i 1997, men oppslutning i seg selv gjør ikke et parti stuerent. NSDAP fikk i 1932 33% av stemmene, og i 1933 over 40% (siste valget kanskje fusk). Dette gjorde ikke partiet stuerent. Mvh Mathias Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Jo' date=' nå skal du få høre. FrP har gang på gang stigmatisert innvandrere som kriminelle og snyltere og som et problem for Norge. De har til og med gjort dette i brosjyrene sine. Jeg kjenner mange innvandrere og fremmedkulturelle og alle disse er ærlige og redelige, så jeg vet at det blir feil å generalisere på den måten FrP gjør det. Det skaper bare fordommer og for mange naive nordmenn kan det gjøre at de blir til rasister. Så kjenner jeg også til mye hverdagsrasisme og en del trangsynte personer som ikke vet hva de snakker om når de sier seg enig med FrPs utspill og med at "alle innvandrere er snyltere". Dette er kanskje ikke ordrett hva FrP sier, men det er bensin på bålet for rasister som stemmer FrP. Også lurer jeg på hvordan du med sikkerhet kan si at Sandberg ikke er rasist? Det skulle ikke forundre meg om han sietter på en del fremmedfiendtlige holdninger. [/quote'] Jeg vet ikke hva du har lest, og hva du har tolket/skjønt utav FRP's politikk.. FRP sin politikk når det gjelder innvandrere, er ikke så ekstremt som mange skal ha den til. Det som FRP ønsker mer fokus på er de innvandrerne som bor her i Norge men som ikke jobber eller gjør noe kriminelt. FRP ønsker at alle som kommer til norge som asyl søkere o.l skal lære seg norsk, slik at de kan komme seg ut i arbeid. Om de ikke kommer seg ut i arbeid, så blir det mer norsk undervisning, om dette ikke fungerer så er det FRP sin politikk at de er en belastning for oss. Greit nok, kanskje litt drittsekk aktig. Men det er en politikk dem har, og den er ikke rasistisk. Ellers ønsker FRP mer fokus på kriminelle innvandrere, og de ønsker en linje for når man kan sende dem hjem igjen. Det er ikke snakk om å sende en person tilbake til krigen i Irak om han stjeler en pakke hubba bubba, men snakk om store kriminelle slik som ran, vold, drap og slikt. Jeg ønsker bare å utdype at dette ikke er mine meninger. Siter
Christian Paulsen Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Sarte personligheter som finner samhold og brødreskap de ikke har opplevd noe annet sted' date=' og jo lenger inn i noe sånt man går, jo større blir avstanden til det "normale" og jo sterkere oppleves brødreskapet. [/quote'] Her tror jeg du traf spikern midt på hodet. Jeg tror også det er tilfeldig hvilken side, hvilket miljø, disse individene havner i. Kunne like gjerne blitt venstreradikale som høyre. Ja ironisk nok ser jeg ikke bort fra at det kan være riktig, og de politiske standpunktene er nok sjelden drivkraften bak dette i utgangspunktet. Det er snarere noe som læres og utvikles underveis, og også dette som en selvforsterkende prosess jo mer man fraviker fra mer "normale" standpunkter, og jo mer i konflikt med motstandere man kommer. Jeg vil si at partiet før 2001 var på kanten med elementer som Jan Simonsen og Vidar Kleppe. Riktignok hadde partiet fått 15,3% oppslutning i 1997, men oppslutning i seg selv gjør ikke et parti stuerent. NSDAP fikk i 1932 33% av stemmene, og i 1933 over 40% (siste valget kanskje fusk). Dette gjorde ikke partiet stuerent. Jeg syns jeg fremdeles ute blandt folk, eller på nett for den saks skyld ser at FRP lider av noe av det samme syndromet som Se og Hør, eller Hotell Cæsar, det er ikke helt stuerent å vedkjenne seg det, men det er utrolig så godt folk vet hva som er tatt opp i bladet/serien. Altså uten øvrig sammenlikning. :grin: Du møter liksom ikke den typen som oppfordringen til å sloss "pønk", som man eksempelvis ser i denne tråden hvis du er fra Høyre, Arbeiderpartiet, eller Venstre. Siter
Mathias Ganss Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Det er ikke snakk om å sende en person tilbake til krigen i Irak om han stjeler en pakke hubba bubba, men snakk om store kriminelle slik som ran, vold, drap og slikt. Norge kan ikke sende noen tilbake til Irak. Mange glemmer de forpliktelser Norge har gjort overfor FN. Mathias Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Mathias: Jeg tror dette med USA og hvordan de behandler innvandrere handler mye om den amerikanske nasjonalfølelsen å gjøre. Du er amerikaner om du bor i USA og viser viser følelser for landet, ikke ved blodsbånd. Derfor har de fleste amerikanere et positivt syn på innvandrere. Siter
Mathias Ganss Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Joda, at amerikanere har et mer positivt syn på innvandring kan så være, men hvorvidt "et tupp i ræva" er det beste for innvandrere er ikke gitt. See my point? Mvh Mathias Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Ikke helt, tror et av problemene i Norge er at innvandrere sliter med å finne seg til rette blant nordmenn, spesielt på steder som f.eks. her i Drøbak. (Dessverre) Siter
Mathias Ganss Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Jaha, jeg trodde du snakket om integreringspolitikk jeg. Mathias Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Henger ikke helt med her ... PM, så vi ikke føkker opp hele tråden? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.