Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Kult! :D Herlig å få et par lydklipp fra Bodø oceanic, og også å studere flightstrip litt :) Hvor er det Bodø Oseanic har sendere? Bodø og Jan Mayen eller noe i den duren?

Skrevet
  • Forfatter

Hyggelig det faller i smak.

 

Er jaggu ikke sikker på om jeg har lov å fortelle hvor de er alle sammen jeg, men ingen på Jan Mayen i hvert fall (det er uansett i BIRD sitt område).

Skrevet
  • Forfatter

Inn til BIRD (Reykjavik) blir det på 0-graden, altså 64N000E, ingen ATS route der. Men inn til ENOR var det vel via UP608 og SUVAR (men han får direkte 64N000E ved første anledning da, trolig til og med før SUVAR).

Skrevet
Hyggelig det faller i smak.

 

Er jaggu ikke sikker på om jeg har lov å fortelle hvor de er alle sammen jeg' date=' men ingen på Jan Mayen i hvert fall (det er uansett i BIRD sitt område). [/quote']

Aha, forstås :)

Skrevet
Inn til BIRD (Reykjavik) blir det på 0-graden' date=' altså 64N000E, ingen ATS route der. Men inn til ENOR var det vel via UP608 og SUVAR (men han får direkte 64N000E ved første anledning da, trolig til og med før SUVAR). [/quote']

 

Hehe..Selfølgelig BIRD (Reykjavik) forvekslet litt med ENOR FIR trodde den kom inn fra sør-øst via Sweeden

Skrevet
  • Forfatter

Ja, den kom fra Sverige, så ENOR, ENOB og BIRD.

 

 

Oceanic control er ganske anderledes rent jobbmessig for oss ja. I vanlige sektorer søker vi etter konflikter selv, mens i OFIR-luft legger vi inn estimates i en PC, som så kalkulerer om (og i så fall hvor) konflikter oppstår. Dette mye fordi vi er ansvarlige for adskillelse mellom våre egne flygninger helt til "landfall" på andre siden av Atlanter'n.

Skrevet
  • Forfatter

Det går i koordinater ja, samt noen vanlige intersections ved landfall på vestsiden av havet.

 

Skrives inn i FMC som andre fix de ja.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …