Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inn til BIRD (Reykjavik) blir det på 0-graden, altså 64N000E, ingen ATS route der. Men inn til ENOR var det vel via UP608 og SUVAR (men han får direkte 64N000E ved første anledning da, trolig til og med før SUVAR).

Skrevet
Inn til BIRD (Reykjavik) blir det på 0-graden' date=' altså 64N000E, ingen ATS route der. Men inn til ENOR var det vel via UP608 og SUVAR (men han får direkte 64N000E ved første anledning da, trolig til og med før SUVAR). [/quote']

 

Hehe..Selfølgelig BIRD (Reykjavik) forvekslet litt med ENOR FIR trodde den kom inn fra sør-øst via Sweeden

Skrevet

Ja, den kom fra Sverige, så ENOR, ENOB og BIRD.

 

 

Oceanic control er ganske anderledes rent jobbmessig for oss ja. I vanlige sektorer søker vi etter konflikter selv, mens i OFIR-luft legger vi inn estimates i en PC, som så kalkulerer om (og i så fall hvor) konflikter oppstår. Dette mye fordi vi er ansvarlige for adskillelse mellom våre egne flygninger helt til "landfall" på andre siden av Atlanter'n.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...