Trond Fossen Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Hei folkens Var på formiddagsvakt ved Bodø Oceanic Control i dag og fikk da prate med A380 for første gang. Tenkte jeg skulle dele den opplevelsen med dere. Lydfil del 1: A380 del 1 Lydfil del 2: A380 del 2 FPS-bilde Enjoy og god helg! Siter
Lars B. Frostad Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Herlig! Morsomt å høre ja, tenker det var litt spesiellt for deg - med tanke på flytypen ja. Siter
Magnus F. Meese Skrevet 3. oktober 2008 Skrevet 3. oktober 2008 Kult! Herlig å få et par lydklipp fra Bodø oceanic, og også å studere flightstrip litt Hvor er det Bodø Oseanic har sendere? Bodø og Jan Mayen eller noe i den duren? Siter
Trond Fossen Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Skrevet 3. oktober 2008 Hyggelig det faller i smak. Er jaggu ikke sikker på om jeg har lov å fortelle hvor de er alle sammen jeg, men ingen på Jan Mayen i hvert fall (det er uansett i BIRD sitt område). Siter
Einar Kristiansen Skrevet 4. oktober 2008 Skrevet 4. oktober 2008 Herlig Trond! Hvor kom den inn i BIRD? UP854-PENAX- UP853-RIXEM- Siter
Trond Fossen Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Skrevet 4. oktober 2008 Inn til BIRD (Reykjavik) blir det på 0-graden, altså 64N000E, ingen ATS route der. Men inn til ENOR var det vel via UP608 og SUVAR (men han får direkte 64N000E ved første anledning da, trolig til og med før SUVAR). Siter
Magnus F. Meese Skrevet 4. oktober 2008 Skrevet 4. oktober 2008 Hyggelig det faller i smak. Er jaggu ikke sikker på om jeg har lov å fortelle hvor de er alle sammen jeg' date=' men ingen på Jan Mayen i hvert fall (det er uansett i BIRD sitt område). [/quote'] Aha, forstås Siter
Kai Dreyer Skrevet 4. oktober 2008 Skrevet 4. oktober 2008 Herlig! Er det veldig stor forskjell på å sitte oceanic forhold til helt vanlig områdekontroller over land? Siter
Einar Kristiansen Skrevet 4. oktober 2008 Skrevet 4. oktober 2008 Inn til BIRD (Reykjavik) blir det på 0-graden' date=' altså 64N000E, ingen ATS route der. Men inn til ENOR var det vel via UP608 og SUVAR (men han får direkte 64N000E ved første anledning da, trolig til og med før SUVAR). [/quote'] Hehe..Selfølgelig BIRD (Reykjavik) forvekslet litt med ENOR FIR trodde den kom inn fra sør-øst via Sweeden Siter
Trond Fossen Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Skrevet 4. oktober 2008 Ja, den kom fra Sverige, så ENOR, ENOB og BIRD. Oceanic control er ganske anderledes rent jobbmessig for oss ja. I vanlige sektorer søker vi etter konflikter selv, mens i OFIR-luft legger vi inn estimates i en PC, som så kalkulerer om (og i så fall hvor) konflikter oppstår. Dette mye fordi vi er ansvarlige for adskillelse mellom våre egne flygninger helt til "landfall" på andre siden av Atlanter'n. Siter
Thomas Andresen Skrevet 5. oktober 2008 Skrevet 5. oktober 2008 Får de klarering over dammen via koordinater? Setter de inn disse som egendefinerte waypoints i FMC? -Thomas Siter
Trond Fossen Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Skrevet 5. oktober 2008 Det går i koordinater ja, samt noen vanlige intersections ved landfall på vestsiden av havet. Skrives inn i FMC som andre fix de ja. Siter
Jens Leo Iversen Skrevet 10. juli 2012 Skrevet 10. juli 2012 Dette var interessant - takk for at du delte. Siter
Paulo Fernandes Skrevet 11. juli 2012 Skrevet 11. juli 2012 Oh, dette var tøft Takk for at du delte dette med oss! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.