Skrevet 2. oktober 2008 16 år Nu også præsenteret som stationcar: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=526795 B-E-AUTIFUL! Nu må jeg forsøge at overbevise forældrene om, at Passat'en snart skal skiftes ud Det bliver svært at vælge mellem denne og så Mazda6 og Honda Accord.
Skrevet 2. oktober 2008 16 år Den opelen der var Sierra-Tango-Yankie-Golf-Golf. Hovedsaklig for det er en Opel..
Skrevet 3. oktober 2008 16 år Må si jeg heller likte slik Opel Vectra ser ut i dag, denne Opel Insignia skal jo ta over for Vectra - og kan desverre ikke si jeg er overbevist. Er lenge siden jeg eide noen Opel, men de første bilene jeg eide var bl.a. Astra og Vectra. Det sporet og den designutviklingen Opel har lagt seg på nå, er definitivt ikke etter min smak. Selv om jeg synes både nyeste utgave av Opel Vectra er god å kjøre (hatt som leiebil), samt Opel Astra GTC (en rå og lekker to-dørs Coupéutgave - også leiebil). Men ellers synes jeg desverre de nyeste Opel-modellene er blitt litt for "strenge" og minimalistiske innvendige, alt av interiør osv. er så firkantet og "kaldt". Dette er riktignok en stil som er "in" i dag, men synes Opel drar den litt vel langt. I dag er startprisen på en Opel Vectra ca. Kr: 260,000.- i Norge (her i Sverige, starter den på ca. Kr: 155,000!!!) Da kan man regne med at Insignia-modellen nok vil koste ca. Kr: 275,000.- eller rundt der, med litt utstyr osv. vil den fort nærme seg 300,000 blanke kroner - og da har man MYE å velge mellom. Mener Opel har priset seg litt ut slik sett. Men men, vi er alle forskjellige - og jommen godt er det. Selv synes jeg en av bilene jeg eier (MB: CLK) er én av de nydeligste biler som er lagd, og kjenner flere som absolutt ikke synes det. Kjedelig hvis alle liker det samme tross alt! utgave
Skrevet 3. oktober 2008 16 år Jeg syns denne så riktig så spennende ut. OM jeg nå var så styrtrik og kunne kjøpe meg bil i dag, ville jeg, til mitt bruk, vurdert denne og Ford Kuga.
Skrevet 3. oktober 2008 16 år Det första jag tänkte på när jag såg bilden det linkas till i första inlägget var "Audi"?. Sidoformen på bilen påminner om det, men det är väl oxå det enda nu när man sett flera bilder på bilen. Tycker att bagaget ser trångt och konstigt ut när man såg bilde bakifrån, invändigt.
Skrevet 3. oktober 2008 16 år Forfatter Det sporet og den designutviklingen Opel har lagt seg på nå' date=' er definitivt ikke etter min smak. Selv om jeg synes både nyeste utgave av Opel Vectra er god å kjøre (hatt som leiebil), samt Opel Astra GTC (en rå og lekker to-dørs Coupéutgave - også leiebil). Men ellers synes jeg desverre de nyeste Opel-modellene er blitt litt for "strenge" og minimalistiske innvendige, alt av interiør osv. er så firkantet og "kaldt". Dette er riktignok en stil som er "in" i dag, men synes Opel drar den litt vel langt. [/quote'] Jeg er enig med dig angående det minimalistiske, som er meget udbredt i de seneste Opel-modeller, men jeg synes ikke designet indvendigt i den nye Insignia er firkantet og kedeligt på samme måde: http://img.motorpasion.com/2008/04/Opel_Insignia-06.jpg Men er der et design, jeg bestemt ikke er fan af, må det være den nye Avensis: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=528170
Skrevet 3. oktober 2008 16 år Jo da, du har rett i det Kristian - at interiøret i Insignia er langt bedre (og mer avrundet) enn i mange andre Opel-modeller. Dog synes jeg midtkonsollen er litt "merkelig", ligner litt på den i nye Ford Mondeo - har ikke helt sansen for den.
Skrevet 5. oktober 2008 16 år Det första jag tänkte på när jag såg bilden det linkas till i första inlägget var "Audi"?. Sidoformen på bilen påminner om det' date=' men det är väl oxå det enda nu när man sett flera bilder på bilen. Tycker att bagaget ser trångt och konstigt ut när man såg bilde bakifrån, invändigt. [/quote'] Helt enig med deg der Timmy. Det ser ut til at Audi, BMW og Mercedes-Benz er trendsettere i bilverdenen idag og alle andre prøver å følge etter ved på en eller annen måte prøve å kopiere disse så godt de kan. Personlig ville jeg heller satset på skikkelig kvalitet, nemmelig den nye Audi A4. Den er faktisk ikke så mye dyrere enn en ford mondeo og Opel Vectra, vet ikke helt hva prisen på Insignia vil bli, men jeg tviler på at prisforskjellen ikke vil være så stor.
Skrevet 18. oktober 2008 16 år Jeg tipper noen innlegg opp, at bilen ville få en nypris på ca. NOK: 275,000.- Nå har prisen blitt sluppet, og den ble på Kr: 269,900.- så da var jeg ikke så langt unna! Her er artikkel om nye Opel Insignia på DinSide: "Kan denne redde Opel?": http://www.dinside.no/motor/bil/nybillanseringer/opel/opelinsigniaprovekjort/art790612.html Store bilder av eksteriør og interiør, kan også sees via linken ovenfor. Dog var dette mindre bra å lese: Ellers er Co2-tallene på Insignia lite imponerende. Hadde det ikke vært for at det står i de tekniske dataene, så hadde vi ikke trodd på at Insignia med 1.6-liters bensinmotor slipper ut hele 179 gram per kilometer. Det høres mest ut som en dårlig spøk. Ikke minst vil det ha betydning for prisen. Den vil ha over 20.000 kroner mer i avgift enn en bil med med 140 gram i utslipp med de nye satsene som trer i kraft etter nyttår. Insignia Essentia sedan og 5-dørs kombi med 115 hesters bensinmotor kommer til å koste fra 269.900 kroner etter nyttår, med nye avgiftssatser. Insignia sedan og kombikupé kommer til norske forhandlere i januar 2009. Stasjonsvogn følger på tre måneder senere, altså i april. Resten av prisene kommer også senere.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.