Einar Kristiansen Skrevet 16. desember 2001 Skrevet 16. desember 2001 Hey folkens..Da er vi i gang med å planlegge ett nytt Virtual Cargo flyselskap.Tanken er å drive med flyfrakt verden over,med hovedbase i Bodø. Selskapet har ikke fått noe navn ennå,men fly-typen som skal brukes er Boeing 747-400.Vi vil lage en praktisk fly-test og en teoretisk prøve for å bli pilot hos oss.Så,straks kompisen min kommer seg på nett, er vi i gang...mer info senere. Einar Kristiansen Espen Furfjord Siter
TOS Skrevet 16. desember 2001 Skrevet 16. desember 2001 Luksus.. Men ka me fleire flytype? F.Eks. C5 Galaxy eller Hercules... Kanskje et å anna sjøfly te åv fyka vare ut i "bushn" me? E interesert i å bli pilot i allefall..... Blir da nåke ala Norwegian Trans eller ? Siter
Arild Oldervoll Skrevet 16. desember 2001 Skrevet 16. desember 2001 Jeg er helt enig med Torstein. Hadde vært artig med flere fly. Kom med mer info med en gang dere er i gang, da, for dette kan bli gøy [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
Einar Kristiansen Skrevet 16. desember 2001 Forfatter Skrevet 16. desember 2001 Som sakt,vi er i planleggings-fasen nå,skal ikke se bort ifra at flyparken blir på 2-3 forskjeldige flytyper... Vil komme med mer info så snart vi har fått kokt i sammen noe [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] Einar Kristiansen Espen Furfjord Siter
Ståle Kristiansen Skrevet 20. desember 2001 Skrevet 20. desember 2001 Ahh... en ny virtual airline? Høre bra ut, og jeg som lusker rundt i buskene og smugtitter etter et selskap å være med i..... får liksom ikke bestemt meg heller vettu :-) Men.... 747 og Bodø lufthavn?... er det noen god ide da?.... er ikke rullebanen noget kort? Jeg har tenkt å få meg Dreamfleet 737'ern så fort som råd er, og da røsker jeg ut alle flysetene og blir med vettu :-D Må bare få med at jeg er fersk som flightsimmer, men lærer.... Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 20. desember 2001 Skrevet 20. desember 2001 Hvor lang tror du at rullebanen i Bodø er da? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Har vært 747 før der da, og en haug med svære militærfly... Awacs (rett skrevet tro?) og Vickers VC-10 (enormt lydnivå iallfall) Siter
Knut Store Skrevet 20. desember 2001 Skrevet 20. desember 2001 Når er det oppstart og hvor kan man melde seg inn? Siter
Einar Kristiansen Skrevet 20. desember 2001 Forfatter Skrevet 20. desember 2001 Hey igjen..Joda rullebanen i Bodø er nok lang for 747( var 3 landinger/ take off, her i sommer)C-5 Galaxy kan også lande hær,har en egen oppstillingsplass(ekstra armert betong)..Når tid vi kan lansere vårt nye selskap er vanselig å si,utpå ny-året en gang.Det er mye som skal ordnes,planlegges,testes.. E.K [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] Siter
Ståle Kristiansen Skrevet 20. desember 2001 Skrevet 20. desember 2001 Høres bra ut Einar, gleder meg til å se det nye VA selskapet. Jeg har vært på Bodø flyplass mange ganger, og har jo sett at rullebanen er lang, men den ser litt puslete ut i FS2002 da..... men hva vet jeg, er jo FERSK simmer må vite, kan ikke få med seg ALT på en gang heller da vet dere [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] Men.... jeg får vel legge meg i hardtrening og bli "dyktig" jeg og, så får vi da se om jeg er bra nok. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter
Lars Martin Frøystad Skrevet 20. desember 2001 Skrevet 20. desember 2001 en kompis av meg har også ett fly selskap i tankene, han har laget fly (repaint) og holder på med hjemmeside TransAtlantic heter det [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Der kommer det til og være mange fly + heilkopter Jeg er for det meste helikopter pilot [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] er ganske fersk pilot, men lærer fort [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [ 20-12-2001: Endret av: Lars Martin Frøystad ] Siter
Petter Dischington Skrevet 22. desember 2001 Skrevet 22. desember 2001 Dc 8, Convair cv 580 og Boeing 727 bør dere ha med. Så burde dere ha flights til Anchorage i Alaska, det er den byen i verden med mest cargo- trafikk. [ 23-12-2001: Endret av: Petter Dischington ] Siter
Einar Kristiansen Skrevet 22. desember 2001 Forfatter Skrevet 22. desember 2001 Hey.. ting og ideer blir notert ned og vurdert..vårt første styremøte blir nå i romjulen.. [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] Einar Kristiansen Espen Furfjord Siter
TOS Skrevet 17. januar 2002 Skrevet 17. januar 2002 Heisann.... Har dåke funne ut nåke meir om ka fly dåke skal ha evt. ka tid det vert oppstart? Siter
Geir Fjellro Løitegård Skrevet 17. januar 2002 Skrevet 17. januar 2002 quote: Opprinnelig postet av Petter Dischington: Dc 8, Convair cv 580 og Boeing 727 bør dere ha med. Så burde dere ha flights til Anchorage i Alaska, det er den byen i verden med mest cargo- trafikk. [ 23-12-2001: Endret av: Petter Dischington ] hello ! Sorry, det er feil. 1. Memphis (fedex sin base, og Fedex er verdensstørste cago selskap) 2. Hong Kong 3. Los Angeles 4. Tokyo/Narita 5. Anchorage Kilde: Airliner World, December 2001 Blir hvertfall artig, hvis det kommer et nytt cargo selskap. -------------- Vennlig Hilsen Geir Fjellro Løitegård Siter
Stig Sandnes Skrevet 17. januar 2002 Skrevet 17. januar 2002 Joda, AWACS er rett skrevet! Men det er ikke ett bestemt fly, det er etter min forståelse et overvåkningssytem som brukes av militæret! (kanskje: Airborn Warning and Control System) [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter
Timmy Brandt Skrevet 18. januar 2002 Skrevet 18. januar 2002 quote: Opprinnelig postet av Stig Sandnes: (kanskje: Airborn Warning and Control System) [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Airborne Warning and Control System (AWACS) er riktig det: http://www.boeing.com/defense-space/infoelect/awacs/ Siter
Petter Dischington Skrevet 18. januar 2002 Skrevet 18. januar 2002 quote: Opprinnelig postet av Geir Fjellro Løitegård: hello ! Sorry, det er feil. 1. Memphis (fedex sin base, og Fedex er verdensstørste cago selskap) 2. Hong Kong 3. Los Angeles 4. Tokyo/Narita 5. Anchorage Kilde: Airliner World, December 2001 Blir hvertfall artig, hvis det kommer et nytt cargo selskap. -------------- Vennlig Hilsen Geir Fjellro Løitegård Sorry [image]images/icons/blush.gif" border="0[/image] Men det er iallefall mye cargofly der da. Siter
Gjest Skrevet 19. januar 2002 Skrevet 19. januar 2002 Hva var resultaten av "styremøtet" ? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
Stig Sandnes Skrevet 20. januar 2002 Skrevet 20. januar 2002 quote: Opprinnelig postet av Timmy Brandt: Airborne Warning and Control System (AWACS) er riktig det: http://www.boeing.com/defense-space/infoelect/awacs/ Vet det.. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Onkelen min har fikset radaren på et slikt noen ganger mens han jobbet på kjeller.. (han fiksa meg også en fin gjennomgang i cockpitten for F16A etter MLU på kjeller..! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] ) Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 24. januar 2002 Skrevet 24. januar 2002 Som jeg har sett hittil, er det ingen som har startet et SAS Cargo VA, så hvorfor ikke gjøre det??? Siter
Ståle Kristiansen Skrevet 24. januar 2002 Skrevet 24. januar 2002 Ja du sier noe, da kunne jeg jo få bruk for den 747'ern i SAS Cargo livery som ligger å støver ned på harddisken min..... bare så synd den er til FS2000, tror ikke den funker til FS2002. Noen som kan hjelpe til med å konvertert FS2000 fly til FS2002? [ 24-01-2002: Endret av: Ståle Kristiansen ] Siter
TOS Skrevet 24. januar 2002 Skrevet 24. januar 2002 SAS Cargo VA hørres bra ut. Blir morosamt når da kjeme nåke på nett. Hadde ei påmeldingslista for interesrte vore nåke? F. eks. at dei som ville være med kunne senda ein mail te ein av dei som er med i styret.? Siter
Ståle Kristiansen Skrevet 24. januar 2002 Skrevet 24. januar 2002 hehe... jeg hadde meldt meg på den lista jeg, for den 747'ern i SAS Cargo livery er et vakkert syn. Men, jeg er fortsatt nybegynner som flightsimmer, så oppgaven med å starte et VA, det gir ikke jeg meg ut på. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.