Christian Paulsen Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Hei, Jeg er ikke spesielt aktiv med screenshots i FS9/FSX. Men det hender jo likevel at også jeg forsøker å fange øyeblikket, eller stemningen underveis. Glimter en sjelden gang til med bilder i alle fall jeg selv syns er fine, som feks dette har vel en litt fin stemning med månen bak der... Men til saken; jeg har da en del bilder hvor formatet er 2880x1200, og noen av dem ønsker jeg helst å bevare i sin fulle bredde/høyde. Altså ha med FMC, GPS, osv, uten crop, men gjerne i et noe mer hendig format. Med andre ord, så man slipper å dra bildet alt for mye opp/ned-frem/tilbake, for å se det på "normale" skjermer. Har forsøkt meg på div størrelses endringer, til bla 1680x700, men problemet er vel at jeg liker det skarpt, og særlig da kvaliteten på ting som tekst syns jeg oftes blir veldig mye dårligere, enn når man ser det i full pixel. Finnes det i det hele tatt noen måte å omgå dette problemet, og/eller er det noe slags "sweet spot" eller forholdstall for skalering som ser bedre ut enn andre, eller hva er beste løsning? Legger ved noen eksempler på bilder jeg har liggende i full størrelse, men jpeg komprimert her. PMDG 747-400 inn for landing 19R Gardermoen: BA Concorde på vei til Mach 2 og 60.000 fot (EGLL-KJFK). (Verdt å merke seg her; med afterburner bruker vi altså ca 16 tonn drivstoff i timen pr motor, miljøvennlig...? :blush:) Ok, alle tips, triks, og forslag, mottas med glede. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.