Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 hei, skal ut å reise en tur på fredagen. skal da fly med SAS til kirkenes, så vurderer jeg å ta med bass gitaren min, men så lurte jeg på om jeg får den med meg inn på flyet ? eller om jeg må sende den med den vanlige bagasjen ? takker for svar, og håper noen har erfaring med dette her. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Nei, den er alt for stor til å ta med inn på flyet. Jeg avviser ofte folk som kommer med store instrumenter, såklart. Enkelte gang kan det la seg gjøre, lite pax osv. Men ikke sats på det, sjekk den heller inn Siter
A L Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Stemmer det...Den er nok litt stor, men husk å slakk alle strenger sånn at ingen ryker, og pakk den godt inn, med mindre du har koffert.. lykke til! Siter
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 har bare en bæg til den, satser på å få kjøpt en koffert til den i morra. noe jeg burde ha i kofferten sånn som gjør det litt støt sikkert ? Siter
A L Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 nja, kan du avgjøre litt selv, jeg har en gangske tykk gig bag fra musikkbørsen..den funker, men funker jo å legge for eks. avispapir, håndkle o.l inni baggen.. Ikke nødvendig å kjøpe bag hvis du bare skal gjøre det for denne turen. koffert er også dyrt Du får avgjøre litt selv, forhåpentligvis går det bra Siter
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 ja har en gig bag, men denne er veldig tynn. har ikke særlig lyst å sende bassen i den, så blir nok en koffert. Siter
Åge Storli Berg Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Få den i ei passende koffert / eske / et eller annet oppbevaringsgreie, og send som spesialbagasje. Mottok mye instrumenter som spesialbagasje på Værnes iallefall. Siter
Bjørn J. Jensen Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Jeg pleier alltid å sende gitaren som spesialbagasje.. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Ja, send den som spesial bagasje. Da blir den nok tatt godt vare på Be også pent om du kan få noen "Behandle forsiktig" merker å sette på. Siter
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 okay, sender den som spessial bagasje. men kjøper nok koffert fordet. Siter
Bjørn J. Jensen Skrevet 22. september 2008 Skrevet 22. september 2008 Koffert/gig bag er et must uansett. Selv bruker jeg hard case Siter
Johannes Winther Farstad Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Er et must med Hard-case, og kanskje til og med en flight når man reiser. Og Handle with care merker over hele boksen. Reiser endel på jobb, og prøver stortsett å låne meg ei fjøl dit jeg skal, da jeg ikke foretrekker å reise med mine egne brett. Siter
Steffen Mork Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Jeg var på samme fly som Sondre Lerche en gang og han hadde i hvertfall med seg sin gitar inn i flyet selv om det var greit fullt av folk. Kanskje han har ekstra privilegier Siter
Kai Dreyer Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Har nå hatt med meg Bassen både på A330, A321, B737 og Dash8 så ser ikke noe problem med hvorfor du ikke skal få ha den med inn. Siter
Andreas Nysveen Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Hva du får ha inn i kabinen kommer som sagt stort sett an på hvor fult flyet er, og hva CC mener. Du kan ha flaks, og CC setter den i wardrobe for deg, elle rdu kan få blankt nei fra dem. For de som ser på spesialbagasje som noe den ultimate løsning, kan jeg bare bekrefte igjen at den havner akkurat samme sted som resten av bagasjen. Og at alt skal pakkes forsvarlig slik at det tåler forsendelser. Så med mindre noe blir overkjørt av en trekker er det ikke ofte det ender opp som "flyselskapets feil". Siter
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 nei,prøver å få den med meg inn på flyet. viss ikke sender jeg den bare med de som kjørte med opp til gardermoen. Siter
Martin Foss Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Jeg var på samme fly som Sondre Lerche en gang og han hadde i hvertfall med seg sin gitar inn i flyet selv om det var greit fullt av folk. Kanskje han har ekstra privilegier Jeg så Alejandro Fuentes med gitar ombord i en DY 737 en gang.. Har forøvrig sett opptill flere gitarer ombord i fly, uten at den som bærer den har vært noen jeg kjente igjen.. har dog aldri flydd med gitar selv..(Selv om jeg eier en fire-fem stykker) Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Du får prøve hos forskjellige selskap da Martin, og se hvem som lar deg gå ombord med 4 gitarer Gratulere med dagen! Siter
Chris_Andre Martinussen Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Klarte å få kassagitaren jeg kjøpte i Thailand med som håndbagasje Bangkok - Stockholm - Oslo - Haugesund. Kun sure miner Stockholm - Oslo, men ordnet seg etter litt ommøblering. Ett triks er forøvrig å levere gitarer på gaten. Da leveres den direkte til stuer. Da sikrer du i det minste at instrumentet ligger øverst. Siter
Stian Haabeth Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Da jeg jobbet som stuer i Norport på SVG lastet vi alltid spesialbagasje i en egen del av lasterommet. Som regel i 4'en for de som er kjent i buken på en 737. Bagasje som kom i gate(LMC) lastet vi som regel alltid fremme så da ble det liggene helt alene. Siter
Åge Storli Berg Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Da jeg jobbet som stuer i Norport på SVG lastet vi alltid spesialbagasje i en egen del av lasterommet. Som regel i 4'en for de som er kjent i buken på en 737. Bagasje som kom i gate(LMC) lastet vi som regel alltid fremme så da ble det liggene helt alene. Akkurat det samme som vi gjorde her i RFS på Værnes når jeg var der. Alt av spesialbagasje ble hentet og lagt i 4. Ofte transfer osv i 1 / 2. Siter
Leif-Petter.Karlsen Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Ja hadde du ikke bodd så langt vekk kunne du fått lånt min basskasse.(Den er garantert og tåle at gruppebuss kjører over den uten å skade bassen)...men har aldri prøvd om det stemmer da,he,he :whistle: Siter
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 25. september 2008 Skrevet 25. september 2008 joda, bor i sandefjord. men jeg skal nok få gig baggen med meg inn på flyet. har nesten alltid gått bra med litt for mye håndbagasje, i sommer hadde jeg en liten bag, å Pcen. men nå blir det bare bassen i stede. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.