Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hei!

 

Da kan jeg opplyse om at novair virtual er åpnet!

Ta en titt innom siden Virtual Novair

Jeg er nå pilot der, men ikke fått logget noe enda, de har painter til Wilco, IFDG å noen andre!

header_logo.jpg

 

Ha en fin dag!

 

Hilsen Lars

Skrevet

Mange VA's har det som vanlig rutine Jann, f.eks Flying Tigers Group som er veldig populaert. Spörsmalene er vel fordi de ikke vil ha folk som ikke kan bruke autopiloten, NAV's og sânn.

Skrevet
  • Forfatter

Veldig enig med deg Åge!

Forøvrig syns jeg at vi burde samles en gang på vatsim, og tatt en Novair tur!

 

Skrevet

Det er en del Va som setter krav.

Noer har

- Spørsmål

- Du må sende inn en film der du skal fly en bestemt rute og lande på en bestemt bane.

- kan ikke bruke Gratis epost

- skal fly en rute og finne ulike frekrenser under veis.

 

Hvofor det er på den måten, har jeg aldri fått med meg, selv om spørsmåla er lette.

 

Det er noen Va som jeg kunne tenke meg og fly for,men har bare hotmail eller Gmail

Skrevet

Hvorfor det er slik er fordi de vil holde en seriøs linje.

Angående mail, så er det for å unngå spam og andre slike ting. Enhver person kan skaffe seg 100 hotmailadresser for å f.eks melde seg inn igjen i et VA hvis man har blitt kastet ut før.

Skrevet
Det er noen Va som jeg kunne tenke meg og fly for' date='men har bare hotmail eller Gmail [/quote'] Det kan jeg godt tenke meg! Selv slipper jeg billig unna, når vi betaler 2€/år får min mail.
Skrevet

Enhver VA som har slike krav vil ha en vis nivå på piloter.

Noen tar det veldig seriøs og prøver å likne real thing veldig noen er slakke. Om man synes at det er et hinder at et va krever forhåndskunnskap er det bare å finne seg en annen VA.

 

Spør noen meg så er det bedre å ha en GOD og seriøs pilot enn 20 dårlige. Men dersom man er uerfaren pilot, så bør en hver VA som kaller seg seriøs ha opplæringsopplegg...

 

Det er ikke vanskelig å registrere seg hos VAF eller andre va admin sider og sette opp et grei design, finne et navn og kalle seg for VA. Alle kan gjøre det... Men det er vanskelig å lage er GOD VA, tilpassen en hver ønske piloter har, driver den på en seriøs måte, og sist meg ikke minst høre på medlemmer dersom de har noe de er misfornøyde med...

Skrevet

Jeg syns at hvis man ikke klarer testen burde det komme opp hva man gjorde feil, så lærer man ihvertfall noe..nå star jeg bare igjen med ingeting, og lurer på hvilke sprøsmål jeg svarte feil på...

Skrevet
Jeg syns at hvis man ikke klarer testen burde det komme opp hva man gjorde feil' date=' så lærer man ihvertfall noe..nå star jeg bare igjen med ingeting, og lurer på hvilke sprøsmål jeg svarte feil på... [/quote']

 

 

Samma her!

Skrevet

Hele poenget er jo at piloten skal ha et visst kunnskapsnivå. Ved å skrive svarene du gjorde feil på og la deg ta testen når du vil, er det jo bare for deg å rable ned spørsmålene, google det og svare 1 minutt etterpå, på den måten vil jo ikke VA'et få et crew med kunnskapsrike piloter

Skrevet

å klart skjønner jeg det, men da syns jeg heller at man skal lage en video, der det ikke nytter og bare søke på Google..

Men så klart, så syns jeg at spørsmål som dette er bra!

Skrevet

Spør du meg, så er det systemet noen har med at man må sende inn video tungvidt, synes dette var veldig kurrant.

 

Når sant skal sies, så finnes det VA med strengere krav enn Novair, så synes ikke de var så strenge med tanke på hvilke spørsmål de har plukket ut.

 

Som sagt, dette fører til at det blir litt orden, og at man opprettholder et noenlunde godt nivå på pilotene.

 

Klarer man ikke spørsmålene verken ved å benytte seg av sin egen kunnskap, eller informative sider på nettet, så tror jeg det er like greit at den aktuelle personen venter litt, og heller prøver ved en senere anledning.

Skrevet

Hos Midconair må du først søke om å få søke.

Fly en initial checkride,bli intervjuet per mail,så blir søknaden evt. akseptert. Deretter må man igjennom 8 examener av 10-20 spørsmål.

For så å fly et 3-leg pattern fra hub back til hub checkrides.

Passerer du alle examener og checkridene dine blir godkjent,så blir du tatt opp som FO med "typerating" for å fly enten 737,757/767 eller Airbus. Alle examener forutsetter at du har grunnleggende kunnskaper før du starter. Extensive? Ja du kan vel si det slik! :grin:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …