Skrevet 19. september 2008 16 år Se hva togpassasjerer i Japan må igjennom: [video:youtube]0nJ7fjayYR4 "Fullt eller ikke, inn skal dem" koste hva det koste skal! Tenker uttrykket "sild i tønne" får sin rettferdighet her, turen er i tillegg bra ubehagelig vil jeg tro! :sick:
Skrevet 19. september 2008 16 år De har faktisk ansatt egne "pressefolk" som har den oppgaven å folk inn i vognene :crazy:
Skrevet 19. september 2008 16 år Hehe. Var liknende tilstander på Oslo S for en mnd. siden når det var tog stand pga feil i tunnelnd ved Oslo S. Jeg skulle til Moss og selvsagt dro jeg på en av siste sporene hvor toget til Moss sto. Der var folk tettpakket i toget som hadde opprinelig avgang 1 time før, altså toget var en time forsinket. Jeg gadd ikke å presse meg inn i toget og ventet på neste som gikk 5 min etter på og gjett hva. Den var så og si tom... Hehe... Var ikke så tettpakket som på video over, men jeg det ville nok vært vanskelig å unngå direkte kontakt med pasasjeren foran deg... Hehe...
Skrevet 19. september 2008 16 år Japan ikke Kina dette.. Har tatt t-banen i Tokyo litt på slutten av morgenrushet, og selv om det ikke var like fullt som her så var det gale nok å stå der inne, og spesielt med litt bagasje som vi hadde, ikke for noen med klaus.
Skrevet 19. september 2008 16 år Det gir jo en ny mening til ordet "Pressefolk" Haha Personlig synes jeg det var artigst å se på slutten når du ser toget kjøre forbi, ser folk som er helt klemt opptil dørene.
Skrevet 20. september 2008 16 år Haha det der er jo helt fantastisk bra Lurer på hvor mye de pressefolka får i lønn...
Skrevet 20. september 2008 16 år Hehe. så det er derfor de japanske turistene puster lettet ut på trikken i Helsingfors :grin:
Skrevet 20. september 2008 16 år Haha, er glad det ikke sånn på togene her i Norge (finnes jo unntak) Er like morro hver gang jeg tar toget til Oslo og det kommer på japanere, for de tar bilde av midtgangen :grin:
Skrevet 20. september 2008 16 år Minner meg om bussen fra gate til flyet på Gran Canaria i fjor sommer. Der ble vi omtrent trykt inn der også, og det verste var at når vi kom til flyet, så stoppa de utenfor, og ba oss vente. Vi ble stående i varmen i et kvarter før vi fikk slippe ut. Da kjente jeg klaus'n komme :whistle:
Skrevet 20. september 2008 16 år Har tatt både T-bane og Shinkansen i Japan, og det går helt fint! Men unngå rushtiden
Skrevet 20. september 2008 16 år Tja, "sild i tønne" kommer antakelig fra "sild i tønne". Men på 70-tallet var vistnok utrykket "japansk trikk i rushtiden" et ganske vanlig utrykk...
Skrevet 20. september 2008 16 år Skal jeg trekke slutningen om at man da sa; "Her ligger sildene som japser på trikk!" Hahah, neida. Må bare få utløp for litt humor.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.