Skrevet 19. september 2008 16 år http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1154862.ece de som ikke har glemt landingshjulene, og de som kommer til å gjøre det
Skrevet 19. september 2008 16 år And where is BEFORE LANDING CHECK LIST??? :crazy: Ah ja, man må huske på REMEMBER TO USE "BEFORE LANDING CHECKILIST" CHECKLIST :crazy: Komplisert detta... Mener å huske at det er en video på youtube eller andre seteder der en oppi Nord lander en Cessna og så gelmmer han også understellet...
Skrevet 19. september 2008 16 år http://flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=434420#Post434420
Skrevet 20. september 2008 16 år Da blir det mere å gjøre for norrønafly Rakkestad igjen..Har bygd den opp før vi.Rørosfly har service på rakkestad.OG GEARWARING ER DET PÅ ALLE FLY MED RG.Synd dette skjedde er et fint fly å trene twin på.Men dem har en cougar til da. Rune
Skrevet 20. september 2008 16 år And where is BEFORE LANDING CHECK LIST??? :crazy: Ah ja' date=' man må huske på REMEMBER TO USE "BEFORE LANDING CHECKILIST" CHECKLIST :crazy: Komplisert detta...[/quote'] Åh, nå var du kul! Hilsen T
Skrevet 20. september 2008 16 år Var ment litt ironisk, neon følte seg rørt av det? Beklager i så fall!
Skrevet 20. september 2008 16 år var det ikke et problem i en liknende situasjon at man hadde deaktivert gear-varsel fordi den hylte i ett sett når man skulle drive med steileøvelser og nødlandingsøvelser, så når man skal lande så virket ikke alarmen? ( i tillegg til at man ikke fulgte sjekklista)
Skrevet 21. september 2008 16 år Det høres veldig lett ut å huske alt; i alle fall når man sitter i sofaen eller i godstolen hjemme, gjør det ikke? En kamerat holdt på å lande et seilfly med hjulet inne. Foranledningen var "målpassering", dvs at man flyr i lavere høyde i høyere fart forbi et målområde, og trekker opp igjen for å lande i motsatt retning. Dette kan være stressende de første gangene (kan jeg tenke meg - jeg har aldri prøvd slike ting selv dessverre). Dette var årsaken til at han glemte hjulet men kom til å huske det rett før touchdown og reddet dagen likevel... Jeg vet ikke om task saturation finnes på wikipedia men det er verdt å se etter. Task saturation og stress gjør sjekklistene viktige. Mer enn det gidder jeg ikke å spekulere i hva som gjorde at den ene ikke husket å ta ned hjulene og den andre ikke husket å sjekke at det ble gjort. Those who have - and those who will... forget to lower the gear... Klubben "riddere av den hvite stripe" er høyst levende; klubben for de som har landet med hjulene inne. Selv har jeg bare landet gear up på flightsim -Men mange ganger!
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.