Geir Teigo Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Så et program om avhengighet i går og deriblandt spillavhengighet. Sa til kona at det tengte hun IKKE bekymre seg over for min del. FS er jo ikke spill!!.. Det er jo nesten virkelighet!!! Spill er liksom noe man kan runde. Har til gode å høre om noen som har gitt seg med FS fordi de har runda spillet. Det skal godt gjøres. Ikke er det poeng (for min del i alle fall) heller, så noe highscore jag finnes ikke. En annen ting som er poppis på andre onlineaktiviteter er dette med levels eller hva de kaller det. Om å gjøre å få nye våpen, krefter og spells. Har jo et visst sug etter enkelte addons, men det er ikke for å knuse de andre flyene. Noen spill gir man seg med fordi de enten er for enkle eller at man rett og slett står fast og ikke kommer videre. I FS kan man velge hvor på den skalaen man vil være ved hjelp av flytyper og flyplasser. Vær og vind kan også hjelpe på vanskelighetsgraden. Så folkens; DERE ER SAFE!! Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Definisjon av ordet spill: game 1 (gm)n. 1. An activity providing entertainment or amusement; a pastime: party games; word games. 2. a. A competitive activity or sport in which players contend with each other according to a set of rules: the game of basketball; the game of gin rummy. b. A single instance of such an activity: We lost the first game. c. games An organized athletic program or contest: track-and-field games; took part in the winter games. d. A period of competition or challenge: It was too late in the game to change the schedule of the project. 3. a. The total number of points required to win a game: One hundred points is game in bridge. Jo, FS er ett spill. Selv om det kansje er en simulator, så er en simulator en underkategori av spill. Mange kan bli like avhenging av flightsimulator som f.eks. WoW eller Counter Strike, husker selv meg selv for 3-4 år siden hvor jeg satt med flightsimulator i mange, mange timer hver eneste dag. :crazy: I dag? Mye, mye mer sjelden. Mathias Siter
Christian Paulsen Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 He he, Geir, svarte du kona di, eller kom du fruen i forkjøpet og fortalte henne det...? :grin: Du vet første steg i AAs tilfriskningsprogram, som også benyttes som metode for spillavhengige (bare at de sier spill i stedet for alkohol) er å erkjenne problemet. Så nå har du nok gjort henne bekymret... Men litt mer seriøst så har du nok rett i at FS mangler en del av de mest typiske triggere for alvorlig avhengighet, selv om det vel er noe poeng og greier i noen av disse ehh, hva det het igjen, ikke lessons men..? Vel, uansett det er jo mange grader av avhengighet og man definerer det vel gjerne ikke som avhengighet før det virkelig skaper problemer sosialt, økonomisk eller liknende. Jeg tror helt seriøst det finnes en del koner der ute som syns hennes ektemann er farlig nære noe hun vil kalle avhengighet og syklig når han sitter inni boksen han har brukt 70% av fritiden siste 3 år på å bygge i kjellerstua, og babler merkelig uttalte tall på engelsk... :tired: Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Jeg har aldri helt klart å forstå hvorfor så mange her inne på død og liv skal skille FS fra andre spill... Er det fordi spill som medium fortsatt, ihvertfall til en viss grad, blir sett ned på som dumt og barnslig av "den vanlige mannen i gata" (som forøvrig aldri har spilt noe mer avansert enn Super Mario Bros., og tror alle spill er på samme linje), eller er det en annen grunn? Siter
K J Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Efter konverteringen fra PC til Mac sidste år har jeg ikke spillet en eneste gang...so I'm definitely safe! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.