Tommy André Bertelsen Skrevet 3. januar 2013 Skrevet 3. januar 2013 Tja, er noen år siden sist jeg skrev i denne posten her gitt. På tide med en update? Hvem er jeg? Jo, det skal jeg fortelle dere. Jeg er 23 år, utdannet dataingeniør og går for tiden siste året (5. året) på en Master of Science, Computer Science ved Høgskolen i Narvik. Har en genuin interesse for data, musikk og selvsagt alt som kan fly. Jeg flyr fortsatt modellfly, og ser virkelig frem til å begynne på privatflyserfitikatet så snart jeg er i ordentlig arbeid. 'Dama' mi ser for tiden slik ut: Hun er en relativt flott FW-190 med elektrisk motor og mye skala-snaks (RC selvsagt). Ellers synger jeg i et relativt ukjent og lite prog-rock/metalband i Narvik (DayBreak, vi kommer med låter snart), og trives med det. Med-Gründer ble jeg visst også i høst, da jeg var med på å stifte selskapet Bitsquad.no, et selskap som blant annet utvikler komplette løsninger innen mobil, web og spill for større bedrifter. Er det noe dere lurer på, ikke vær redd for å ta kontakt på Facebook eller per PM her inne. Lager også tidvis lokalt scenery til FSX (Harstad/Narvik-området), og står blant annet bak Tjeldsund Bridge X og et par painter. Holder også på med et annet hobbyprosjekt til FSX som jeg kommer til å annonsere en eller annen gang i fremtiden (kan nevne så mye som at det er et freeware-fly som skal ha 'alt'). Setter veldig stor pris på dette forumet, og håper det lever lengre enn noe annet forum på nettet. Flott å se at det finnes så mange ildsjeler for en såpass liten, men fortsatt så endeløs og grenseløst morsom hobby. Godt Nyttår! Siter
Benjamin Hennes Skrevet 3. januar 2013 Skrevet 3. januar 2013 Hvem er jeg? Jo, det er ett knakandes godt spørsmål. Ungdom på 16 som går studiespesialisering VG1 for tiden. Har egentlig bare en hobby, og det er fly og alt som finnes rundt det temaet. Planen min er å bli komersiell pilot enten gjennom forsvaret eller i USA. Er egentlig ikke mye mer å si om det. Her er ett nyere bilde av meg. Portrettbilde VG1. Mitt bilde her på FS.no er ganske mange år gammelt. Ble tatt i en Piper Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 3. januar 2013 Skrevet 3. januar 2013 Benjamin, vis oss nå heller bilde av søster di greit: du får hilse heller Siter
Benjamin Hennes Skrevet 3. januar 2013 Skrevet 3. januar 2013 Hahahah, du er drøy du, Anders :grin: Siter
Marius Granli Skrevet 3. januar 2013 Skrevet 3. januar 2013 Jeg får hive meg på! ________________________________________ Jeg heter Marius Møllevik Granli, er 18 år og kommer fra Kolvereid i Nord-Trøndelag. Akkurat nå går jeg sisteåret realfag på Ytre Namdal vgs, hvor jeg titter ut av vinduet og følger flyene som skal lande på Rørvik Lufthavn, Ryum. Likevel, pilotdrømmen har jeg lagt på is for lenge siden og slo den helt fra meg da jeg leste VG sin monsterreportasje om luftfartens utvikling. Derfor blir det nok en master i petroleumsfag på NTNU til høsten Flyinteressen fikk jeg i åttende klasse da jeg skulle fly til England for første gang. Jeg var ekstremt fascinert av hvordan luftfarten fungerer, noe jeg fremdeles er. Har våget meg på VATSIM hvor jeg har blitt godt mottatt, selv om jeg er høyst utsødig enda :grin: Ellers på fritiden prøver jeg å legge ned en innsats på skolen, samt at jeg dømmer fotball. Debuterte i Toppserien for kvinner i 2011, men har bestemt meg for å trappe ned kommende sesong for å jobbe enda hardere på skolen. Er ellers frilansjournalist i Namdalsavisa, men har av og til saker på trykk i andre aviser også (NA har en avtale som gjør det mulig) Og jeg er treningsfrelst. Når jeg blir stor ønsker jeg å reise verden rundt og oppleve ting, stifte familie og få meg en solid jobb. Nå skal jeg holde kjeft, værsågod neste Hilsen Marius Siter
per berge Skrevet 3. januar 2013 Skrevet 3. januar 2013 Med master i petroluems faget er du nok sikkra en mye bedre betalt og sikkrere jobb enn i luftfarten ja,,,,så kan du heller koste på deg PPL og ett eget småfly for å tilfredstille "flydioten" i deg Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 4. januar 2013 Skrevet 4. januar 2013 Anders nærmer meg 30, får vel si denne interressen er for alle aldre Fly interressen tok seg til allerede under barndommen årlige påsketurer til Vardø i Finnmark med jeg reiser alene mappe om halsen. Fra Fornebu via Tromsø til Kirkenes med MD så twin otter over Varangerfjorden. Har jobbet som vekter på Gardermoen og Torp og flyplassmiljøet er bra som arbeidsplass absolutt. Ble pappa til en sønn i 2010 og sluttet med skiftarbeid i den forbindelsen, da hadde jeg vært å seilt med Color Line et par år i skyttel mellom Larvik og Hirtshals. Bor i dag i Larvik alene med jr på snart tre, ble registrert på Vatsim i 2008 og det kan anbefales. over 3000 timer senere ca 50/50 pilot/atc har jeg ikke tid til å kjede meg. Da er det bare å komme seg online. Fungerer som chief of training i Norge for Vatsim Scandinavia. Flyr helst SAS, NAX og WIF her oppe i Skandinavia. Sitter ATC både i Norge og Sverige. Siter
Andreas Stangenes Skrevet 4. januar 2013 Skrevet 4. januar 2013 Hyggelig å få vite litt mer om folka her Jeg er 34 år, jobber som leder i NAV, og synes folk er kjempespennende! Jobben tar selvfølgelig mye tid, men når jeg har fri koser jeg meg med flysim og data generelt, hunden min Louis (gamlingen har blitt over 100 år!), bilen min, bøker, video, kino og alt det andre folk flest driver på med. Jeg er dessverre ikke treningsfrelst lenger, men håper å få en vekkelse på ny Min far var kaptein på store tankskip, og min barndom tilbrakte jeg ombord og på farten til en eller annen spennende havneby. Dessverre har jeg ikke reist så mye som voksen, men har mange fine bilder fra meg som guttunge (blant annet fra da vi fisket hai utenfor kysten av vest-afrika under et motorstopp). Å reise med fly var noe jeg gjorde mye av, og det er nok en vesentlig årsak til at jeg ble fullstendig flyfrelst! Jeg har ikke hatt samme dilla på tankskip merkelig nok. Så ble jeg altså utdannet sosionom med videreutdanning i rehabilitering - og ikke pilot. Jeg må innrømme at jeg er usikker på hva jeg hadde valgt dersom jeg kunne begynne på nytt. Kanskje jeg hadde forfulgt pilotdrømmen min? Samtidig er jeg veldig priviligert slik jeg har det nå, og jeg elsker det jeg jobber med. Det må bety en hel del! Siter
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 4. januar 2013 Skrevet 4. januar 2013 Benjamin' date=' vis oss nå heller bilde av søster di [/quote'] Enig der! Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 4. januar 2013 Skrevet 4. januar 2013 Vel, oppdatering på gang. Heter Eirik, som dere sikkert har fått med dere. Er 29 år gammel, bosatt i Bodø, og jobber som bussjåfør. Kjører stort sett på langrutebuss mellom Bodø og Sortland. Krydrer på timeantallet med et par byskift også. Tok busslappen i 2007, og har jobbet med det siden. Trives kjempegodt! Når det gjelder Flight Simulator, er det vel mye man kan si om det. Har hatt simulator siden 2000, så i år er det 12 år siden jeg startet å fly Twin Otter mellom Vadsø og Båtsfjord. Husker også Dash 8 mellom Vadsø og Tromsø som et godt minne fra FS98 tiden. Ellers har man avansert, og så snart jeg får kavet meg til å kjøpe mer minne, blir det utelukkende FSX eller Prepar3D på min kjære maskin. Er aktiv i et virtuelt flyselskap som heter Rallyeair, opprinnelig et portugisisk selskap, men vi har avdelinger her i Norge, i USA og snart i Sør Amerika. I tillegg har jeg nettopp blitt reaktivert som ATC i Vatsim, og blir å sitte en del på scopet fram igjennom. Når jeg ikke jobber eller flyr, spiller jeg gitar, bass og trommer i et nyoppstarta prosjekt jeg og noen kamerater har satt sammen. Og nei; jeg er ikke god på multitasking, så alle deler på en gang er ikke et alternativ. Vel det var en liten oppdatering. Her er et bilde tatt i sommer på veg inn til Bodø Sentrumsterminal. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.