Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
For tiden jobber jeg som reisemontør (eller service engineer som det heter på fint) i Rolls-Royce Automation' date=' noe som betyr at jeg flyr verden rundt og utfører service på automasjonssystemene på større supply-båter. Dvs båtene til Farstad, Island offshore, Solstad (Normand), Bourbon osv. Jeg kan da trygt si at jeg bor både i Ålesundsområdet og på sete 5A, eller deromkring. Var nylig til Singapore (AES->CPH->Bangkok(?)->Singapore(?)) i en Airbus 340 og da vekket flyinteressen seg igjen. [/quote']

Var du en av de som var ombord på Island Constructor da den lå i Ulsteinvik? :)

• Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Hehe, det jeg jobber med handler mer om volt, millivolt og 1-ere og 0-ere :D Så snart du begynner å prate om veiv, coil, kam og kompresjon så soner jeg sakte men sikkert ut og begynner å tenke på noe annet. Med andre ord kan jeg gjerne montere nye tåkelys til deg og koble disse til en bryter eller omprogrammere starteren din, men tilbyr jeg meg å bytte clutchen eller girkassen din så må du anta at jeg er sterkt beruset og du gjør lurt i å takke nei!

Werner: Jeg var ombord i en Island-båt noen uker før sommerferien, men om det var Constructor husker jeg ikke sånn i farta. Den lå inne og fikk montert noe nytt utstyr husker jeg. Bl.a. an container på dekk. Jeg var bare såvidt ombord og koblet opp en maskin inni den.

Hei' date='

Er jo rimelig fersk sjøl, men gjør vel ikke så veldig mye galt i å ønske deg hjertelig velkommen til forumet!!

For tiden jobber jeg som reisemontør (eller service engineer som det heter på fint) i Rolls-Royce Automation,

...

men mekaniske ferdigheter eier jeg slett ikke.

Hørtes paradoksalt ut :o

Når jeg begynte å lese så fikke jeg igrunn inntrykk av at du var veldig mekanisk/praktisk anlagt, men du er kanskje bare beskjeden? :grin:

Skrevet

Tenkte jeg få si noe om meg selv jeg og, begynner med bildet

DSC00207.jpg

Jeg heter, som dere vet, Magnus Meese, er 16år (17 den 8. okt), bor i Molde, og går studiespes på andre året på Molde vgs. Interessen i flyvning begynte vell så smått da jeg prøve fs2002 på elkjøp for en god del år tilbake. Det ble min første sim, så fulgte fs9 opp, og der ligger jeg enda. Interessen har bygd seg opp noe voldsomt, med en ekstrem blomstring de siste par årene. Vatsim ble en helt ny verden for meg, jeg har gått fra å streve med en c172, til å mestre mange flytyper, og å være c1-kontroller, alt på litt under 2 år.

På fritiden gjør jeg følgende: Jobb, sim, andre ting på data, foto (canon eos400d er verktøyet mitt). Når jeg gidder, trening, pluss at jeg har en stor forkjærlighet for ting som går fort og har en viss skadefaktor, f. eks. downhillsykling, klatring, sier ikke nei takk til rafting, bropendling og juving heller. Er med på det meste når det kommer til slikt. Om vinteren er jeg ekstremt aktivt på ski, benytter Rossignol Scratch FS, carvede twin-tipp. I bakken gjør jeg en god blanding av utfor, slalom, off-piste, skogkjøring og hopping, men jeg er ikke en parkrotte, har holdt på slik de siste 10 årene, og foretrekker det slik.

Pilot er målet, og det er fint mye som skal til for å forhindre det. Søker først forsvarets flyverskole, går det på tverke er det over til Amerika. Jeg synes det er en uting at vi ikke kan velge bort fransk/tysk/spansk etc før tredje året på VGS, men Engelsk liker jeg veldig godt :)

Det var et kort resymé av mitt liv og levnet, værsågod neste ;)

Skrevet

Lars Petter Hassel her!

For øyeblikket 17, 18 år om en uke eller to!

Jobber i OSM ship managemt, der jeg er motormann lærling, båten heter Sea Cougar, og er for opererer får øyeblikket i Egypt, nærmere bestemt Alexandria. Det er en AHTS, altså Anchor handler & tug suplly vessel! Ellers så kan jeg jo si at Egypt er alt for varmt, å det er alt for lett og bli solbrent ute:S

bilde kommer en gang! kansje;)

Heyhå

Skrevet

Navn: Bjørn Johnny Jensen

Alder: 18år

Spotter: Når jeg har tid/mulighet

Kamera: Canon EOS 30D m. 18-55 F/3.5-5.6 IS og Sigma 70-300 F4-5.6 DG Macro + et "Arvet" Canon Digital Ixus 500 fra fattern

Fav. flyselskap: SAS, Korean Air, United Airlines, KLM, RNoAF

Fav. flytype: B737, B747, F-16, F-14, F-18, Cessna 172 Skyhawk, SAAB Safir, F-104 "Starfighter", F-15, A-10 og mange fler

Fav. flyplass: Bardufoss (of course) og Gardermoen

Fikk flyinteresse: Når jeg var liten tok pappa meg med på flyshow på Näsinge (rett ved Strømstad). Det synes jeg var utrolig moro, men den største grunnen var da FS2004 kom og jeg begynte å spille.. Da ble jeg helt hekta! Og sånn har det vært siden det.

Bil: Mercedes C180

Andre interesser: Motoriserte kjøretøy (spes. da MC), langrenn/slalom, mat, gitar, PC (har blitt litt for mye i det siste..), TV, ta bilder av natur (og fly når det lar seg gjøre), synes egentlig det meste er moro..

Går for tiden VG3 Flytekninke fag på Bardufoss og håper å komme inn som lærling i SAS på Gardermoen neste år :)

Skrevet

Navn: Sten Arne Brunsby

Alder: 33 (9 september)

Sivilstand: Gift med Eirin

Nasjonalitet: i utgangspungtet Norsk. Irsk og skottsk noe tilbake i slekta.

Bor: Jessheim, Ullensaker komunne

Født:Arendal og oppvokst på Nordstrand/Oslo

Språk: Norsk og Engelsk + ord og fraser på ett utall forsjellige språk

Yrke: Seniorkonsulent SAS Norges kundesenter, support avd, Fornebu.Utdannet innen grafisk trykk, men måtte slutte pga yrkes skade.

Bil: '03 Nissan Primera sedan 2.0/140gamp/automat

PC, Dell inspiron ett-eller-annet

Laptop: Acer 1530Z (tror jeg)

Flyinteresse siden: tidenes morgen.. fatters drev med modellbygging og har en god interesse for WW2 fly, jeg skulle vite hva han dreiv med.. han lot meg prøve.., og da var det gjort. jeg er også aktiv modellbygger med moderne fly og panservogner som "my thing". Har vært medlem i IPMS Norge i snart 20 år. Hovedinteressen min for fly går på militære fly fra 1935 til imorgen.

Freelancefotograf med Luftforsvaret som største oppdragsgiver. Bruker en Canon 30D + diverse L-objektiver i mitt virke. Har også drevet med flyspotting og flyshow foto de siste årene.

Utenom dette har jeg en stor sans for Sci-fi/Fantasy. Idretten min er pistolskyting.

Ellers.. lite spennende å fortelle.

Skrevet

Heisan alle FS-venner!

WheeliSveg2.jpg

Mitt navn er som det står Jan Arild Gjemble. Jeg er 43 år og utflytta trønder.

Jeg har bodd de siste 9,5 årene i Sverige der jeg har jobbet som Account Manager og hatt ansvaret for Toshibas og Fujitsu Siemens sin nordiske support, både for business og privatpersoner.

Jeg er nå tilbake i Norge og har flyttet til Tønsberg. Idag jobber jeg innenfor NAV's virkeområde.

Jeg er for tiden singel, glad i livet og lidenskapelig opptatt av FSX og da spesielt småfly og bush flying. Har spesielt lagt min elsk på Alaska og hva dette området har å tilby.

Jeg er også å finne bak "sim-spakene" i større fly innimellom.

Reoppdaget FS når FS9 kom ut og fikk for alvor dilla da, med grafikken,og den fantastiske måten man kunne kjenne seg igjen i sceneries og landskap med ulike tileggspakker.

Har nå konvertert helt og holdent til FSX og trives enda bedre med den.

Flyinteressen har vel mer eller mindre vært til stede siden barnsben. Jeg husker godt da jeg i 9-10 års alderen noterte "rutetider" i notatboka for når flyene passerte over hodet mitt på Skogn, både de flyene som skulle lande på Værnes og de som kom eller skulle lengre syd/nord.

Ved siden av FS er min store hobby fotografering (utrolig mange simmere som også er fotografer utover normal familiefotografering?)og jeg har et Nikon D80 som verktøy med et lite utvalg av objektiv:

- Nikon Nikkor 18-135mm (kitobjektiv)

- Tokina 12-24mm

- Nikon Nikkor 50mm

- Tamron 90mm Macro

- Sigma 50-150mm

- Nikon Nikkor 70-300mm VR

På mange måter tilhører jeg også nerdene fra tidenes morgen da jeg kan CP/M, DOS og min datakarriere startet med fingring på en kompis Sinclair ZX81 og senere ZXSpektrum før jeg selv kjøpte meg en Commodore Vic20 og senere en Comodore 64. Min første PC kjøpte jeg tilbake i 87. på den tiden en IBM-klone med to diskettstasjoner av floppydisktypen 5 1/4 tomme, ingen harddisk, 640KB RAM og monocrome skjermkort.

På nett havnet jeg sommeren 97 og har siden vært der og hatt en finger med i mye rart på nett.

Jeg er vel en av de som finnes mer eller mindre overalt på nettet, fjesboka, Nettby og ellers overalt.

Skrevet

My turn!

Jeg er da Even Moe Egenes, den lokale flynerden i bygda (i en bygd der det bor rundt 100-200 beboere), Denne bygda hetter da Bjørheimsbygd (Den samme bygda du kjører forbi når du skal fra Tau til Hjelmeland, som lukter hevd hver gang, ligger en 30-50 min båttur fra Stv.) den har milestones som: Gunn Rita Dahle (Ja, hun sykle dama på tv), Norges første kvinnelige F-16 og Seaking pilot, og selvfølgelig meg! (Som egentlig kommer fra Tasta i Stavanger).

Jeg lever på det 14 året nå, fyller 15 samme dagen som Magnus (8 okt.), trenger vel knapt si jeg har en stor interesse for fly?

Har en stor interesse for spotting også, og gjør det når jeg kan!

Pleier hver torsdag å kjøre Trial, er aktiv på Vaulali Trial Klubb, og kjører en Montesa COTA 315R (250CCM).

Hva fremtiden bringer er det (u?)heldigvis ingen som vet, men forhåpentlig vis så kommer jeg inn på elektro på Strand vgs neste år, og derfra hopper jeg over til Sola vgs og flyfag der på VK2.

Av annet å nevne så har jeg disse interessene:

- Jenter.

- Slalom (gleder meg sykt til sesongen begynner).

- Datta (pc for dere som ikke forstår datta)

- Tja, det meste annet som flyr.

- TicTac.

- ENZV!

Facebook har jeg også, skal snart legge ut noen bilder fra Polen turen vår (klassen), så de som har (og gidder å legge meg til som venn) må bare kikke i vei..

Da var det vel ikke mere nyttig å nevne fra meg, å jo, bildet glemte jeg.

diverse110.jpg

Skrevet

... og selvfølgelig meg! (Som egentlig kommer fra Tasta i Stavanger).

Hey hey! Trodde jeg var den eneste fra den delen av Stavanger her på forumet, men så feil kan man ta! :cool:

Skal se om jeg gidder å skrive noe etterhvert når jeg ikke har så mye å gjøre som akkurat nå.

Mathias :)

Skrevet

Hei og hopp!

Kan kanskje legge inn en liten historie om meg og mitt for mine flyvenner :D

Heter som kjent Mathias, er 18 år og både bor og er oppvokst i den mellomstore byen Ålesund. Vokst opp ja, har bodd her hele livet og trives stort sett i jugendbyen. Fullførte grunnskolen for snaue 3 år siden og går nå 3. året medier & kommunikasjon på Akademiet VGS i Ålesund.

Jobber som deltidsansatt på en Statoil-stasjon i nærområdet mitt og trives veldig med det. I jobben min får jeg møte masse hyggelige medmennesker og lærer stort sett noe nytt hver dag.

n714130053_4274793_5343.jpg

Her har dere jaggu meg et bilde av gutten også!

Hva det skal bli av meg? Som de fleste andre her inne er det store store drømmen å bli trafikkflyger! Den drømmer har jeg båret på gjennom hele mitt liv. Eller det vil si fra den dagen jeg fikk min første flybok - Som faktisk ironisk nok heter "min første flybok". Tror jeg ikke kunne vært noe eldre enn rundt 5 år når jeg fikk boken pakket fint inn i fanget.

Husker enda hva som står i den boken! Har kanskje ikke lest i den siden jeg var 8 år. Kanskje fordi jeg ikke finner den igjen? Hehe.

Drømmen er luftfartsskolen og deres ATPL-program på Torp, og så senere kunne få jobb i SAS, Norwegian eller Widerøe. Kunne også vært morsomt å fløyet større maskiner som A340 i Virgin Atlantic eller noe.

Selfølgelig en lang veg å gå, og ytters få kommer gjennom akkurat det nåløyet.

Det å fly ENAL - ENGM, ENGM - ENBR, ENBR - ENGM, ENGM - ENAL f.eks i løpet av en arbeidsdag er en utrolig stor drøm!

Håper selfølgelig på å få komme inn i luftforsvaret til neste år (noe jeg ytrett ønske om på sesjon - som gikk overraskende bra)

Bare jeg får se fly i løpet av dagen, er jeg fornøyd jeg!

Interessen for fly har alltid ligget der en plass, men jeg tok den ikke helt fram før i 15-årsalderen kanskje. Før trodde jeg det var en "barnslig greie" å interessere seg for fly. Jeg trodde det bare var en ting som hang etter, men etterhvert som jeg ble såpass stor at videregående var i ferdt med å bli et faktum, forstod jeg godt at dette ikke bare var "noe som hang etter fra barndommen"

Har ikke hatt en flytur hvor jeg ikke har gledet meg svært til flyturen og hvor jeg har tittet ut ruten så og si hele flyturen. Husker jeg omtrent ble rabiat som liten om jeg ikke fikk sitte helt inne ved ruten, haha.

Vet ikke helt hva det er som fascinerer meg slik ved fly jeg. Tror kanskje det må være naturkreftene..at det i det store og det hele kan fly. De store motorene som spinner og susingen som uler bak. Nesen som løfter seg fra asfalten og vingene som tar kraft i flyet og løfter det opp i luften. Ahh! Det er herlig hva?

Ellers av interesser:

- Biler

- MC

- Foto

- Snowboard

- Fotball

Biler og MC er jo noe alle gutter/menn interesserer seg for? Trenger vel ikke gå så dypt i havn akkurat på den biten. Hadde en Derbi GPR 125 før, men den er solgt for en god stund siden. Tror ikke det bare var orginale ponnyer under tanken der nei :D

Foto er noe jeg støtt og stadig tar og liker veldig godt! Flyfoto og menneskeportretter er vel favoritten tror jeg. Har drevet med foto (på litt høyere nivå) i kanskje 1 eller 2 år nå. Har et Canon EOS 400D (som vi bli byttet ut snart mot et 5D eller noe), Canon Batterigrep BG-E3, 2xCanon Batteri NB-2LH 720 mAh, Canon Fjernutløser-trådløs RC-1 /100/IX , Canon EF 50mm F1.8II, Canon 18-55mm f4.5-5.6 EF-S, Tamron AF 70-300mm f4-5.6 Di Macro, SanDisk extreme III 2.0GB, Hama star 61 stativ og en Lowepro SlingShot 300 AW sekk.

Foto er nok noe jeg vil drive med hele livet tror jeg :D en interesse man aldri er for ung eller blir for gammel til..

Snowboard kjører jeg mye hver vinter!

Kjører aktivt for brettklubb og liker snowboardmiljøet i Norge svært godt. Kjører stort sett på Strandafjellet og på Bjorli i Oppland. Er heldigvis så heldig at jeg er vokst opp med sunnmørsalpene rundt meg :D

Fotball? AaLESUNDS FK for alle penga! Her er gutten som var på kamp sammen med sin far når 2.000 supportere var betegnet som mye på Kråmyra. Her er gutten som har opplevd opprykk fra 2. divisjon til 1. på Kråmyra. Jeg kom inn lenge før det var snakk om noe TV2-sendt kamp og Kjetil Rekdal som styrte skuta. Er ofte å se i TV-ruten når Aalesund spiller hjemmekamp! Tror TV2 har en hemmelig fetisj for meg, haha. Står i Stormen supporterklubb hver eneste kamp og synger som en gal :D

AaFK står mitt hjerte nært!

pfhh... Skal jeg få gjort noe i løpet av dagen tror jeg vi rett og slett slutter med dette :D

- Takk for meg folkens!

Skrevet

... og selvfølgelig meg! (Som egentlig kommer fra Tasta i Stavanger).

Hey hey! Trodde jeg var den eneste fra den delen av Stavanger her på forumet' date=' men så feil kan man ta! :cool:

Skal se om jeg gidder å skrive noe etterhvert når jeg ikke har så mye å gjøre som akkurat nå.

Mathias :) [/quote']

Fra Tasta du også? legg meg til på msn da vell: bellhelikopter@yahoo.no (Ja, litt bizarr email :grin:)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Navn:Geir Ove Finstad

Alder:30+14

Bor: Frogner Sørum

Jobber som:Vaktmester(Føles slik)

Har hold på med Flightsim siden det komm på markedet.

Var med og startet OFKL som snart har 10 års jubeleum.

Interesser:Familie, fiske og turer, Fly, moddelfly dilla og raske biler.

Er gift har 3 barn.

Min største interesse er store damer, med to kjempe store mugger som henger flott der de skal gjøre, damen jeg prater om er den første i rekken av litt mere moderne damer. Hun har en nydelig lyd, ja faktisk ganske høylytt. Dette er en av de damene som faktisk har satt litt plass til musa, den er prioritert. Lange legger og nydelige former. B777

Så gjør jeg alt jeg kan når jeg flyr ved og passe på at Sten Arne Bryde har noe kunder og jobbe med.

Skrevet

Jeg er Ola H. De fleste har sikkert fått med seg hva lidenskapen/jobben min går ut på, så da trenger vi ikke kaste bort pixler på det..

Oppvokst i Rennebu, bodd hjemmefra 4-5 år og gått på folkehøgskole, jobbet som sivilarbeider og jobbet i Oslo for så å flytte hjem igjen for å hjelpe i fars bedrift.

Er blitt onkel, en singel en sådan, og har etter samtale med en av mine beste venninner (som sett i bildene i en annen tråd her) kommet frem til at jeg må ha meg en "pusepike". Kjenner du eller vet om noen som kjenner noen som kjenner noen som.. ER en pusepike, ikke nøl! :whistle:

Bor i en liten kommune ved navn Rennebu, og er en av kanskje 2-3 på min alder +/- 5 år her. Bor på gård, drifta er nedlagt, og flyttet til et sort sambruk lenger borti dalen her.

Våkner til stadighet rundt 8-9 av jagere fra Ørlandet som suser gjennom dalen og øver mest sansynligvis på å unngå radar. Hjertet hopper og jeg våkner til følelsen av å dø ofte - er dermed ikke så redd for å dø egentlig, for like etterpå går det jo over. :D

Rennebu? Det hørtes litt kjent ut sier du? Oppfostra på mors hjemmebakte brød og kjøttkaker har vi

- Vegar Heggem (tidl. RBK og Liverpool-spiller)

- Magne Myrmo, siste verdensmester på treski

- Vebjørn Rodahl, gull i 800m under OL i Atlanta

og sikkert noen til jeg ikke aner hvem er.. JO! Også har vi guinnes rekord i verdens lengste ski. :crazy:

olah.jpg

Skrevet

...jeg må ha meg en "pusepike".

Mulig jeg begynner å bli for gammal, men hva er det? Noe som mangler doble konsonanter og som bønnane oppe i der bruker når de er ensomme eller? :crazy: :D

Kanskje lettere å finne en bondekjerring! Høres ut som det er DET du trenger... LOL

(Bra innlegg, jeg greide bare ikke å dy meg :grin:)

Skrevet

Veldig bra initiativ dette her, så jeg får vel slenge meg på og skrive litt om meg.

Jeg er da 21 år, og har vært flyinteressert så lenge jeg kan huske. Det første minnet jeg har fra fly er når vi skulle reise til syden og jeg var 3-4 år, jeg tror det var en MD80. Jeg husker jeg ble veldig fascinert av den aksellerasjonen under takeoff, og etter det har jeg vel bare blitt mer og mer interessert, og jo mer jeg får smake av luftfart jo mer vil jeg ha. Omtrent på denne tiden fikk jeg også prøve den første flysimulatoren, som min far hadde på sin PC. Tror det var FS4. Når jeg var 6-7 år fulgte min far meg frem i cockpiten på en 737-500, noe som var veldig stas. Og jeg fikk svar på hvorfor pilotene hadde 2 "ratt". Når jeg var 12 fikk jeg lov til å kjøpe mitt første modellfly.

Interessen i flysimulator tok virkelig til også på denne tiden, jeg oppdaget flightsim.no, jeg oppdaget "flyskolen" som var med i FS2000 (likte veldig godt den tykke trykte manualen med mye flyteori inni). Disse månedene den høsten brukte jeg all min ledige tid på flysimulator, og jeg leste alt jeg kom over av informasjon på internett. Før dette så kunne jeg fly fra Gardermoen og vestover til jeg kom til kysten og så prøve å finne Flesland, og de gangene jeg fant den så lyktes jeg av og til i å lande :P. Et par måneder senere kunne jeg gjøre NDB, VOR og ILS approacher, jeg kunne operere systemene på min Dreamfleet 2000 737-400 (miss you), jeg ble medlem i Virtual Coast Air, jeg begynte å fly på VATSIM (første tur var i min flotte C182 med sauseskinnstrekk på setene som jeg tidligere hadde flydd over fra Chicago, og nå fløy jeg ENZV-ENGM), og jeg brukte omtrent hele romjulen, opp til 8 timer hver dag, på å observere på VATSIM og ble så student controller.

Jeg begynte å fly seilfly i Os Aero Klubb, men rakk aldri å ta sertifikatet, jeg manglet rundt 10 timer tror jeg det var. Når jeg var ferdig på gymnaset kom jeg frem til den radikale beslutningen å sette pilotdrømmene på hyllen. Jeg hadde fått plass på et veldig bra studie på Universitetet i Oslo, profesjonsstudie i informatikk med fordypning innen avbildning. Det var kun 6 plasser på dette studiet og jeg var ganske fornøyd med å komme inn, så planen var å gjøre ferdig de 5 årene på UiO, jobbe noen år og så heller vurdere å begynne på flygerutdanning om jeg fortsatt hadde lyst til det.

Men det ble klart at jeg ikke kunne leve med det. Jeg stortrivdes egentlig med studiene, det var et veldig godt program (er vel et av få studier på universitetet som faktisk forbereder deg på å komme ut i arbeidslivet utenfor universitetet etter studiene). Men hver eneste dag tenkte jeg at det jo egentlig var pilot jeg ville bli, og jeg begynte å bli redd for at jeg kom til å angre dersom jeg prøvde. Og jeg snakket med en del folk i bransjen og alle mente at jeg helst burde begynne på pilotutdanningen med en gang, eller før. Og etter mye vurdering frem og tilbake så bestemte jeg meg for å prøve meg på opptakene på NEAR, og det gikk bra og jeg fikk tilbud om å starte opp i juli 2006, noe jeg takket ja til.

Så nå sitter jeg her og leser til ATPL-eksamen og gleder meg til å begynne jobbsøkingen og få jobb som pilot. Tror det kan bli veldig bra :)

Om du har lest så langt, så er jeg imponert. Men du lurer kanskje på hva jeg driver på med ellers? Akkurat nå er det ikke så mye organisert, jeg har en deltidsjobb på en bensinstasjon, og jeg må si at det faktisk er en veldig flott arbeidsplass! Ellers trener jeg sånn når jeg har lyst (blir vel mer utover høsten og vinteren), jeg er veldig glad i friluftsliv og dra på turer med og uten telt. Jeg drev med blankvåpen i rundt et år og har spilt mye rollespill (ikke skuespill, men Role Playing Game), men nå har jeg ingen å spille med. Ellers har jeg spilt forskjellige blåseinstrument i 11 år, de siste årene på Bb-tuba, men nå er også den lagt på hyllen.

Skrevet

...jeg må ha meg en "pusepike".

Mulig jeg begynner å bli for gammal' date=' men hva er det? Noe som mangler doble konsonanter og som bønnane oppe i der bruker når de er ensomme eller? :crazy: :D

Kanskje lettere å finne en bondekjerring! Høres ut som det er DET du trenger... LOL

(Bra innlegg, jeg greide bare ikke å dy meg :grin:) [/quote']

Jeg aner ærlig talt ikke.. Jeg går under nicket "TigerOla" på samtlige fora og communities rund omkring, og det har jeg gjort siden ca da jeg startet med IRC for.. mange år siden. Jeg fant ut at jeg var født i tigerens år, og da var det jo lett - de er jo fantastiske dyr! Så en pusepike vil vel være noen som er uforskammet koslig, knakende pen å se på (så man kan fortsette fotointeressen ved å få henne med som modell?) og gjerne litt smart så vi kan prate sammen uten å måtte gå på wikipedia hver gang jeg åpner kjeften (det har skjedd.. !!)

Også er det en forutsetning at hun liker å nyte film i stillhet - uten å spørre og grave "hva skjedde nå? Hvorfor skjer det?" o.l. - det ødelegger filmopplevelsen for meg - men hun må jo gjerne vise interesse for meg ved å kravle oppi fanget på meg om det blir for skummelt. :D

Glemte jo også en vesentlig ting i innlegget lenger opp. Jeg er avholds. Og det trives jeg ustyrtelig godt med å være - så da er det jo fint om pusepiken ikke er ei fest-bærte ;)

Skrevet

Jeg heter da Øyvind Grassdal og kommer fra Slummen. Det vil si Tananger(ikke langt vekke fra Sola). Jeg er rykende fersk 18åring og går siste året på St. Olav VGS.

Fritid har jeg ikke, da jeg er svømmetrener, sjøspeider og opreativt medlem i RBS. (Rovernes Beredskaps Styrke er en frivillig styre som deltar i rednings og søksaksjoner på lik linje med Røde Kors og Folkehjelpen, RBS er også medlem av FORF)

Jobber også som livvakt i svømmehall(eller badevakt som normale kaller det), er også ringehjelp som pleieassistent til Stokka Sykehjem. Tar sikte på å ta ambulansefag etter videregående.

03072008001-001fsno.jpg

Det var det eneste bildet jeg hadde på pcen. Er tatt under sommertokt til bla. Sverige i sommer med sjøspeideren sin 43fots seilbåt.

Er ikke aktiv på forumet lengre, da det gikk sterkt utover mine karakterer før. Men jeg prøver å stikke innom av og til. Fs har jeg også sluttet med :( , da pcen bare tullet med meg, men comeback skal jeg ha.

Ellers kan jeg si at jeg har fjesbok som alle andre og at jeg trives godt med den nye fjesboken.

Skrevet

Diverse_159.jpg

Får vel skrive litt jeg også så som jeg er innom. Som dere ser står navnet mitt rett til venstre for det du leser nå, jeg er 23 år gammel og har vært utrolig opptatt av alt som har med fly og gjøre omtrent hele livet, jeg har bl.a. jobbet for Røros flyservice tidligiere, på "moderavdelingen" (Værnes).

Jeg jobber i dag offshore som Roughneck ombord på en flyterigg ved navn "Scarabeo 5" hvor jeg trives utrolig godt, arbeidsmiljøet der ute er ufattelig godt:-). Jer bor i Trondheim, i en bydel som heter Møllenberg, ca. 3min. gange fra Nedre elvehavn for de som er sånn noenlunde kjent her.

Skrevet

Da ser det ut som om jeg er neste i køen da...

Stian%20bil%20288_1600x1067_1200x800.JPG

Ja, jeg heter da Marius Helstad, er 16 år gammel, går grunnkurs i Service og Samferdsel på Adolf Øiens skole her i Trondheim.

Har bare lappen til en puttrende(dvs lettere trimmet :P ) moped akuratt nå, men det blir oppkjøring til lett-MC i 2009.

Ellers så er jeg veldig interessert i fotografi og tar en del bilder, noen liker det, noen liker det ikke :P .

Ble vell først interessert innen luftfart som en liten drittunge på 6 år ^^, og interessen bare begynnte å bli større etter jeg så Black Hawk Down for første gang, så kom filmen Top Gun i mine øyne, og da var det gjort!

Etter det da så ble jeg jo kjent med flere personer, som min gode venn Stian Lingås, og andre som Åge Storli Berg, Ola Haldor Voll, Per Kristian Jensen and so on.. NEI VENT! Jeg glemte Ivar Skaugstad^^.

Kan være ganske direkte i språket et par ganger :P, kan banne utrolig mye når jeg først starter, men går fort over :D..

Også holder vennene mine i å dø av latter hver ende gang jeg snakker, pga det alltid er humor i det jeg sier plus hvordan jeg sier ting på :) .

Meese? Du som alltid flirer når jeg er på skype med deg?? Og resten av skype gjengen som jeg har^^?

Men men.. Det var litt om meg :)....

Skrevet

Hallo!

Jørn-Vidar Johansen heter jeg og er 30 år, jobber som maskinarbider på Volvo Aero Norge på kongsberg.

Begynte meg FSX for ca 1 år siden, sluttet å kjøre lastebil for 2 år siden å fikk plutselig noe som kalles fritid :/ og da begynte jeg etterhvert med FSX.

Ellers driver jeg med sykling og er ivrig GODSET supporter.

Har kone og 2 barn.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...