Sindre Holberg Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 For fortelle kjapt om meg også da... Jeg heter altså Sindre Holberg og bor på Smøla. Nærmeste flyplass blir da kvernberget og nr 2 Værnes. Jeg har holdt på med flightsim i 5 år nå, og blir stadig mer interesert, med unntak av en periode for 2 år siden da jeg til tider var litt lei.. Men så fant jeg forumet! Da åpnet det seg en ny verden med addons og hjelp. Har i løpet av nesten to år her hatt nesten 1700 innlegg Ellers så er jeg interesert i golf, fotball, politik(ungdoms) og foto. Noen av dere har sikkert sett meg i avisa(TK) :grin: Jobber som journalist for lokalavisa Nordvestnytt, og litt for regional avisa TK Hvis dere skal ha bilde av meg så let fra dagens TK, side 6 Alder: 14 Mvh Sindre! Siter
Even Moe Egenes Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 [/Quote] Hva skal man med fly når man har Kawa Ninja? :whistle: Landeveisfly :grin: Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Deilig Ninja, men please.. gjør noe med skiltopphenget :cry: Beklager for av-emne. Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Og du kjører fortsatt den flotte bilen som du kjøpte av en med-elev? :grin: Joda, men den blir solgt snart. Akkurat nå har jeg 2 biler og 2 motorsykler...så blir garasjesalg her snart Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Motorsykkelen min: Deilig Ninja' date=' men please.. gjør noe med skiltopphenget :cry: Beklager for av-emne. [/quote'] Ja, jobber med saken. Den blir nok litt styla osv. etterhvert Har bare hatt den i litt over 1 måned. Siter
Jan R. Storelvmo Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Jepp, dette er landeveis jet'en min Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Hei, om det er noe Haugesund omegn personer her.....så er dette litt avd et jeg driver med Grannar eller Google , ha en flott dag. Jeg skrev tidligere at jeg var vaktmester, er fortsatt det...he he...føles slik Siter
Even Moe Egenes Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Og du kjører fortsatt den flotte bilen som du kjøpte av en med-elev? :grin: Joda' date=' men den blir solgt snart. Akkurat nå har jeg 2 biler og 2 motorsykler...så blir garasjesalg her snart [/quote'] Ja, dere på phoenix har det bra! :grin: Har selv kikket på det og sikter meg inn der! Må bare få fullført 10ene, få sikta meg inn på elektro og flymotormekaniker først. :cool: Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Jaja, må vel hive meg på denne da. Heter Eirik, er 25 år, og er bosatt i Bodø for øyeblikket, men er opprinnelig fra et lite sted i Finnmark som heter Tana. Har gått GK Elektro og VK1 Elektronikk sammen med Thor-Håkon, men fant ut at det ikke var greia for meg, så jeg flytta til Narvik og begynte å vaske, noe jeg til slutt fant ut heller ikke var greia for meg. Så da ble jeg arbeidsledig, fikk voksenkurs igjennom Aetat (nå NAV) på VK1 Transportfag og fant ut at "hei, jeg liker å være sjåfør!" Så da ble jeg først budbilsjåfør, hovedsaklig på aviskjøring, før jeg hoppa på kjentmannsprøven i Narvik og ble drosjesjåfør. Det trivdes jeg såpass bra med at jeg fant ut at jeg kunne avansere, og tok busslappen sommern 2007. Jeg jobba som drosjesjåfør ut august, flytta til Bodø i September og fikk meg jobb hos SB Nordlandsbuss tre dager etter, og her er jeg! Vel, det var da litt av ei avhandling, men nå vet dere det ihvertfall! :grin: Må vel også slenge med et bilde av meg. Vel... Ehh, jeg var på Aspmyra på konsert... :whistle: Er generelt sett interessert i transportmidler, men kan ikke bli noe annet enn bussjåfør pga hørselsskade. Spiller både FS og TS. I tillegg er jeg glad i musikk og spiller både bass og gitar. Har begynt å gyve løs på kjøkkensett i det siste, så nå må jeg snart få kjøpt meg trommer! Vel, det var litt om meg. Jeg er på Facebook, føl dere fri til å ta kontakt! Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Hei godtfolk! "Hvem er du?" Godt spørsmål som jeg skal forsøke å kjapt forklare uten å prøve meg på noe kjedsommelige greier. Jeg heter Anders Merch(utales MÆRSJH og IKKE merkk) Grønmyr. Historien bak navnet ligg i at jeg hadde et mellomnavn jeg ikke ville identifisere meg med og som jeg aldri følte var helt meg så en sen fuktig kveld skrev jeg søknad til folkeregisteret om navnet endring. Merch fordi det var internett-nicket mitt og det igjen kom av Mercedes-dilla! Er 25 år gammel 83`r, nå bosatt i Larvik med samboer og stesønn på 8år. Familieliv Opprinnelig fra Oslo, har også hoppa rundt mellom Romerike, Hvaler, Vardø og Lillehammer før jeg fant kjærligheta og bosted i Larvik som jeg nå bor i. Har de siste årene vært i vekterbransjen, startet med nesten to år som sikkerhetskontrollør på ENGM, så en stund etter flytting til Larvik startet jeg i nytt firma som sikkerhetskontrollør på ENTO/ENSN. Nå jobber jeg hovedsaklig med noe annet enn flyplasstjeneste på objekt jeg ikke ønsker å legge ut her. Ble kjent med en annen flightsim-kjendis John A. Moen i Vardø så er vel han som har gjort meg hektet på fs samt en tidlig interresse for fly. Var stort å få komme inn i cokpit som UM på vei fra Fornebu til Kirkenes og få mitt første flykart som souvernir. Største opplevelsen innen flyverden må ha vært å ha vakthold på A380 mens de var på vinterbesøk for en tid tilbake. Det meste av annen fritid går med til å følge Lillestrøm SK i tykt og tynt. 20 av 26 hjemme og bortekamper sesongen 2007, fra Tromsø i nord til Stavanger i sør. Det er noe ubeskrivelig å være midt blandt kanarifansen på feltet og glemme alt annet enn akkurat stemningen og kampen som pågår på matta. Ellers slår jeg ihjel kanskje fler timer online på ps3 enn vatsim. Sport og bil det går mest i, legg meg gjerne til: Anders_Merch Utdanning: Allmennfag foreløpig, vurderer fengselsskolen eller Tollskolen videre. Det var meg sånn kjapt og greit! So long Siter
Petter Tandberg Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Det meste av annen fritid går med til å følge Lillestrøm SK i tykt og tynt. 20 av 26 hjemme og bortekamper sesongen 2007' date=' fra Tromsø i nord til Stavanger i sør. Det er noe ubeskrivelig å være midt blandt kanarifansen på feltet og glemme alt annet enn akkurat stemningen og kampen som pågår på matta. [/quote'] Dette liker vi! Har selv vært hardcore så lenge jeg kan huske (15 år...)! Audun Braastad(også fra forumet) og jeg er fotografer for KFL...! Vi sees sikkert Siter
Audun Braastad Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Det meste av annen fritid går med til å følge Lillestrøm SK i tykt og tynt. 20 av 26 hjemme og bortekamper sesongen 2007' date=' fra Tromsø i nord til Stavanger i sør. Det er noe ubeskrivelig å være midt blandt kanarifansen på feltet og glemme alt annet enn akkurat stemningen og kampen som pågår på matta.[/quote']Jøss, ikke verst! Hvor på feltet pleier du å stå? Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 Det meste av annen fritid går med til å følge Lillestrøm SK i tykt og tynt. 20 av 26 hjemme og bortekamper sesongen 2007' date=' fra Tromsø i nord til Stavanger i sør. Det er noe ubeskrivelig å være midt blandt kanarifansen på feltet og glemme alt annet enn akkurat stemningen og kampen som pågår på matta.[/quote']Jøss, ikke verst! Hvor på feltet pleier du å stå? Pleier som regel å stå på felt B litt ovenfor tromma Siter
John A, Moen Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Har vi klart å få alle med på denne tråden nå tro? Jeg heter forresten John A. Moen , er 24 år, samboer med min kjære, har ei stedatter på 5 år og ett barn i vente i midten September:) Er bossat i Larvik, men jobber Luftforsvarets Skolesenter Kjevik like utenfor Kristiansand(Ukependler) som Utvikler/Nettverkstekniker i en liten underavdeling som heter "ATL - Avdeling for Teknologibassert Læring". Vi utvikler og setter sammen alt fra avanserte e-lærings systemer til mellomstore Fly og helikoptersimulatorer(som riktignok ikke skal brukes for å lære elever ved LFS å fly, men for å gi elever ved den flytekniske linjen en forståelse om hvordan ett fly eller helikopter og dens systemer oppleves å fly fra pilotens side.) Simulatorene basserer seg stort sett på X-Plane (FAA sertifisert utgave), med unntak av en 70% skala av en Boeing 737 full cockpit som vi har bassert på FS9, men planlegges lagt over på FSX. Jeg har jobbet i forsvaret siden 2005, da først på Bardufoss (SBBN) og nå ved LSK på kjevik. Min store interesse for fly og simulatorer oppstod vell da jeg som 6 åring skulle reise med min familie fra Hammerfest til Vardø med Widerøe's Twin-otter at vi kom i snakk med pilotene like før avgang, og jeg ble invitert fram for å sitte på fange til co-piloten under cruise. DET var stort for en 6åring, og den opplevelsen sitter ganske friskt i minne enda, selv 18 år etter opplevelsen;) På fritiden i ukedagene så jobber jeg, ironisk nok, ved Bussen Trafikk selskap A/S i Kristiansand som bussjåfør. Men når det kommer til Helgene (torsdag-Søndag) så er det familien som gjelder. Har til nå ca 35 timer på PPL utdanningen, men stoppet opp pga svin høy økning timepris kontra når jeg begynte utdanningen. så jeg konverterte til mikrofly hvor jeg tok fullt bevis i Januar i år etter 15 timer praktisk flyging, hvor 10 av de var solo, og flyr så ofte jeg får lov av madammen :blush: Takk for meg! Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Fant ikke meg selv i denne tråden, så jeg får vel være med jeg og. Jeg heter Kim Jørgen "Der Flüger" Brenna, 17 år fra Kristiansand. For å bruke ungdomstiden min til noe fornuftig, så går på Studiespesialisering(eller Allmenn om du vil) ved Kristiansand Katedralskole Gimle. Skal til å begynne på 3.året nå til høsten. Så det skal bli deilig å bli ferdig! Jeg tar også PPL ved siden av skolen i Kjevik Flyklubb. Her flyr jeg en PA28-161 og en C172. Er bare et steinkast unna solo, og venter på svar fra teorien. Når jeg verken flyr eller sitte ved bøkene er jeg som regel ute å spiller fotball. Jeg er keeper for I.K Starts Juniorlag. Stortrives med fotballen også. Og i tillegg jobber jeg litt ved siden av på den lokale Joker-butikken. Flyinteressen fikk jeg vel under min første flytur som 5-åring. Da med en Premiair DC-10 fra gamle "GEN". Siden det har det bare vokst og vokst, og jeg kan nok fint kalle meg en stor "luftfartsentusiast". På bakken kjører jeg en Yamaha TZR med et Metrakit RK Oval effektanlegg. Den går greit den. Og jeg er glad for å kunne følge trafikken istedenfor å ligge i 30 med 15 biler bak seg. Det var vel det jeg hadde å fortelle! Siter
tomkrist Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Heia, må vel presentere meg selv:P Selv om jeg er en flyentustiast jobber jeg med noe helt annet, som fiberskjøter på Nexans. Bor på Rognan, ca 10 mil sør for Bodø.39 år har jeg rundet, og tror vi runder nedover fra nå,hehe. Har alltid vært interesert i flysimulator,helt siden solo flight kom ut til c64 på 80 tallet(tror jeg:)). Hadde ett oppholdt fra 2004-2007, var veldig aktiv før det og ble lei, og da dukket wow opp og jeg spilte mye der. FSX er flysimulatoren jeg bruker og det jeg elsker med simulatoren er at det alltids dukker opp noe nytt og spennende. Det som driver meg. Hadde planer om å ta flylappen ifjor men det koster jo så inn i...ja, så jeg skrinla det. Nå tenker jeg seilfly, muligens. Hadde vært veldig gøy å få prøvd seg der, men jeg vet ikke. Ellers driver jeg på med mye musikk,spiller litt gitar,piano etc:P Siter
Rune Kristiansen Skrevet 5. juli 2009 Skrevet 5. juli 2009 Ja, normal folkeskikke er vel å presentere seg når man kommer inn ett sted.. Så jeg får vel prøve å presentere meg litt jeg også da. Kommer med bilde senere.. Jeg heter altså Rune Kristiansen, bor i Nittedal kommune i Akershus. Er pappa til 2 herlige gutter. Jobber til daglig som 1.postbetjent i Posten Transport Oslo, i tillegg til engasjement som timevikar hos Menzies Aviation på Oslo Lufthavn. Er den lykkelige innehaver av 2 GM kort (kjører til daglig bedriftspakker i rute inne på Oslo Lufthavn). Har stadig vekk med meg kamera på jobb, så noen godbiter kommer nok til å komme her inne . Siter
Jarand Kihl Løkeland Skrevet 12. juli 2009 Skrevet 12. juli 2009 Vet nesten ikke om jeg tør å presentere meg, men får prøve. Får begynne med et bilde (som for øvrig er 1 år gammelt): Jeg er da 18 år gammel og er for tiden bosatt på Nesbru i Asker med min kjære samboer fra Ålesund. Er egentlig patriotisk drammenser, men trengte å flytte litt på meg. Har gått 3 år videregående på linja for medier og kommunikasjon i Sande. Er nå arbeidsledig og på utkikk etter jobb (skrik ut!). Hovedinteressen, hvis du ser bortifra flightsim, er musikk, fritluftsliv, fiske, webdesign, grafisk design og litt fotografi. Produserer elektronisk musikk og hører ukentlig på A State Of Trance, for de som kjenner til det radioshowet. Webdesign og grafisk design har jeg vel kanskje lagt litt på hylla, men tar alltids freelanceoppdrag når muligheten byr seg. Angående flightsim så er jeg vel amatørmessig, men veldig ivrig og engasjert. Prøver hele tida å lære meg no nytt, men ADHDen setter litt kjepper i hjula for det. Målet er å føle meg komfortabel nok til å fly online. Bruker både FS9, FSX og X-Plane. Interessen startet vel da jeg fløy regelmessig imellom gamle Fornebu og Bodø. Alltid med 737, og Braathens SAFE. Dermed er det vel ikke vanskelig å gjette hvilket flyselskap og flymodell som står høyest på mi liste. Vet 737 er kjedelig for de fleste, men når jeg mestrer den finner jeg vel noe annet. Har faktisk et bilde av meg i cockpit, med flyverlue, men tror det ligger på loftet hjemme hos modern. Tror nesten jeg må finne fram det! Videre vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Hadde en drøm om å bli pilot, men den røyk pga. ADHD. Det samme med flyveleder. Er vel egentlig ikke mye i den leia som gjenstår da, så satser på en karriere som misunnelig flightsimnerd. Vurderer også å ta PPL om jeg får råd fremover i tid, hvis madame'n godtar det. Koste hva det vil, drømmen skal forfølges! Siter
Tommy Bernes Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Det har vel kommet endel nye medlemmer siden siste innlegg i denne tråden ble postet.. Så eg kaster ballen videre og håper at noen fortsetter.. Er et flott prosjekt denne tråden! Siter
Rune Lilleeng Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Hei allesammen! Som det står til høyre, så heter jeg Rune Lilleeng. Jeg er 33 og bosatt i Trondheim. Interessen for fly og flysims ble vekket da jeg var liten pjokk, og fikk "gleden" av og bli overflydd i det som virka som takhøyde av en F16 i Rissa. Tenker det var en fra Ørlandet som kosa seg i lav høyde. :crazy: Min første flysim var på C64, men jeg husker ikke navnet lengre. Gikk fort over til Amiga og da ble det "F/A 18 Hornet" og "Birds of Prey". Det ble en lang pause i simminga helt fram til FS04 kom ut, men tok for alvor av da jeg fant X-Plane. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Oppdaterer meg selv jeg! Navnet mitt er ikke akkuratt hemmelig, og står på siden der Jeg er fra en bygd i Ryfylke, Rogaland. Er egentlig fra selve Stavanger (Tasta). Men flytta i 5.klasse. Er 15 år, men fyller året nå på Torsdag (8.), forsåvidt har Magnus Meese også bursdag den dagen ser jeg! Trenger vel knapt si jeg har en stor interesse for fly, spotting og fs? Jeg pleide og kjøre trial, men slutta. Så nå står sykkelen bare i kjelleren. Gå nå på VG1 elektro, og satser på Bardufoss og flyfag neste år. Ellers så driver jeg mye med slalom (blir lite om sommeren da) og gleder meg vilt og hemningløst til sesongen begynner! Jeg kjører scooter, eller homserakkett som noen kaller det. Scooteren heter Aprilia SR50 Factory R og er en 2007 modell. Har gått knappe 4000 nå. Kan legge med ett bilde av den (JA, jeg veit fargen er litt.. eh.. spesiell? Liker egentlig ikke spiderman så godt.) Også blir det ett bilde av meg Og husk og legge meg til på facebook! (Av en eller annen grunn heter jeg Even MoeEgenes der) Har både skype og msn i tillegg.. Siter
Christopher Andersen Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Christopher Nuland Andersen her, 17 år og bor i Flekkefjord hvor jeg går 2 vgs på studiespesialisering. Bortsett fra flight sim driver jeg også med modellbygging, fiske og frluftsliv. Første flight sim var fs98, men det var før jeg var interessert i fly, så det gikk det mer i å krasje i bygninger å slikt :grin: Begynte forsiktig med FS for muligens 5 år siden med fs9, og i dag bruker jeg både FS9 OG FSX. FS9 til commercial aviation og X til VFR flyging. OG... det finnes ingen finere fly enn L-1011-500!!! PUNKTUM!! :grin: Siter
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Fant ikke meg selv i tråden her jeg heller så er vel min tur nå.. Bildet er tatt en flott vinterdag under en A340 på Tromsø Lufthavn Jeg heter da Kim Ruben Fjeldstad, 21 år fra Tromsø, bosatt i Oslo. Har jobbet som vekter i G4S tidligere, men nå jobbes det som Assisterende Daglig Leder på en Shell stasjon i Oslo. Fikk vel flyinteressen allerede i 4-5 års alderen da vi bodde like ved flyplassen i Tromsø bare ett steinkast unna, pluss at vi har flygere i familien som har fått meg helt hekta. Så fant jeg FS95 hos min onkel å jeg fikk prøve, å da var jeg hekta! Så kom FS98, FS2000 Professional Edition, så FS2002 Pro, så FS2004 som jeg ennda bruker. Så kom flyspottefeberen da jeg fikk mitt første digitale kamera, så endte jeg opp med ett EOS 350D, så nå EOS 30D. Dette var litt om meg.. Er på Facebook og Nettby.. Siter
Kjartan berg Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 Hmm, kan skrive litt om meg her da. Hei, mitt navn står fint beskrevet på din venstre håndsside og jeg er 14år, bor på Stubban i Trondheim. Mine interesser er: Fly, bil,mc,og foto. Jeg fikk interessen min for fly av faren min som eide en cessna T210N med reg. LN-TFI, da han fløy med en annen som hadde sertifikat og selv tok det så ble det noen timer på fs 2000 sammen med han. Da i en alder av 5år! Morfaren min jobbet i luftforsvaret i sine år med blant annet F-104 starfighter simulator i Bodø og fortsatte med samband senere rundt om i Norge særlig på Værnes, som er min nærmeste flyplass Jeg har tatt av og landet med en pa-28 cherokee 140 (LN-KCL) på Værnes og har helt dilla. Flyspotting ble oppdaget etter at jeg var innom scanair.no og etter 1 år var et canon 450d m/ sigma 70-300 apo dg macro på plass. Videre har jeg tenkt å ta flyfag for så å utdanne meg (forhåpentligvis) til pilot I flightsim så spiller jeg nesten bare offline men har vert innom vatsim uten serlig suksess. VFR is the way of life men kjenner at interessen for fs begynner å dale. Det var det og slenger med et kjapt bilde av meg Har foressten en lidenskap for Tempo og båt Siter
Anders furse Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 Det er vel ikke tilfeldigvis en restaurant i Tyrkia du sitter på her`? Siter
Espen Sæther Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 tja kan vell hive meg med på denne tråden jeg åå.. Jeg heter da Espen Sæther er 18år å bor i Alta.. er ferdig med VGS Elektro å er elektro lærling i en gruve bedrift som heter Nort Cape Minerals (NCM) hvor jeg trives veldig godt. min innterese for fly startet da jeg var 5år hvor jeg første gang var fremme i cocpit på en MD82 å fikk sitte i Kapteins sete. det var utrulig stort. ellers har jeg av innterese bil, bil anlegg(har 2stk alpine 3000w sub, alpine forsterker, kicker forsterker med høytalere ++), data, dama, osv osv.. Siter
Rune Lilleeng Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 Så og si naboer vi da.. Steinan her :grin: Siter
Marius Helstad Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Må vel slenge meg med resten. Heter Marius Helstad, bor i Trondheim, er 17 år gammel og driver med sisteåret VG2 Salg Service og Sikkerhet. Er russ nå i 2010 som jeg ser utrolig mye fram til . Har lappen til lett-MC og kjørte rundt på en Aprilia RS125 i 3 uker før jeg kræsja. Bilde under av sykkelen. Kan vel også slenge inn et bilde jeg og da. Kommer nok til å se sånn ut i Mai Siter
andreas nærbø Skrevet 19. oktober 2009 Skrevet 19. oktober 2009 heter Andreas flyr med Fs2004 bor i stavanger , liker fly og liker og spotte . Er 12 år gamell Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.