Petter Kverneng Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Jeg tenkte det var på tide (i disse seriøse forum-tider) at vi ble litt bedre kjent med personen foran skjermen! Dette forumet er litt mindre anonymt enn andre forum, fordi vi har ikke nick, men navnene våre. Et bilde er jo nok, om du ikke vil skrive noe om deg selv, eller du kan sløyfe bilde, og heller bare fortelle om deg selv Jeg tror det kan være bra for miljøet her! Mobbing/frekke kommentarer på andres bilder og/eller det de har skrevet er med på å ødelegge intensjonen med denne tråden! Det er også til de som IKKE syns det er en god ide med en slik tråd, hold det for dere selv. Jeg begynner: ----------------------------------- Jeg heter Petter Kverneng, og har vært interessert i fly siden 7. klasse! Jeg går nå i 10. klasse på Inderøy Ungdomsskole, og tenker studie spes. på Inderøy videregående neste år, da miljøet på den skolen er helt fantastisk (ingen press i stil whatsoever) og videre bli pilot om alt går rett veg. På fritiden liker jeg å ta bilder (særlig på Værnes), og jeg skriver faktisk dikt. Jeg setter pris på et glass pepsi max (dvs. 5 glass på en gang)! Jeg liker å lære nye fremmedord, og treffe nye folk. For de som har nettby, så kaller jeg meg Horatio9. Jeg har egentlig ikke så mye å skrive om meg selv, så jeg får gi ordet videre til nestemann Siter
Åge Storli Berg Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Får fortsette jeg da: Jeg heter Åge Storli Berg, går for tiden VG1 Elektro her i Trondheim. Er interessert i fly og simulering, men interessen har ikke vært like stor den siste tiden. Jeg jobber litt på Eplehuset her i byen, og er veldig fornøyd med det. Interesserer meg blandt annet i foto, mac/pc, musikk, video og mc. Kjører selv 125ccm, og har blitt nesten 300 mil på den første måneden med førerkort. Artig! Videre med utdanningen tror jeg blir flyfag, og dermed bli flymekaniker av no slag. Tiden vil vise! Har facebook og nettby, sistnevnte under navnet aagefs. Siter
Jakob Arne Brønstad Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 d maatt bli daakker som skreiv først gutta;) bra tilltak Petter! Siter
Audun Braastad Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Jeg tenkte det var på tide (i disse seriøse forum-tider) at vi ble litt bedre kjent med personen bak skjermen! Ja' date=' akkurat sånn som jeg sitter nå er det ikke så lett å se hvem som sitter bak skjermen min, men foran skjermen sitter hvertfall jeg, så da kan jeg jo starte med det [img']http://img398.imageshack.us/img398/3836/crw0963r3ul1.jpg[/img] Navnet mitt veit dere jo, men kanskje ikke at jeg er 17 år. Går 2. året på almenn, og jobber som freelance journalist og fotograf i Ås Avis. Bortsett fra det er vel det jeg bruker mest tid på friidrett. Tar også veldig mye bilder på fritida utenom de jeg tar for avisa. Som for eksempel når jeg er fotograf på Åråsen for Kanari-Fansen Nettopp fått laga deviantART-side. Har ikke fått lagt ut så mye der inne enda, men her er hvertfall linken - audunb.deviantart.com Har også nettby. Der er brukernavnet audunb. Håper det blir mange innlegg i denne tråden Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Jeg er 22 år, og student ved Massey University, Albany Campus, New Zealand. Her studerer jeg til BAcc (Bachelor of Accountancy), og første året er allerede fullført. Jeg har 2 førerkort; det jeg fikk i Norge som 18-åring (B M S T), samt et New Zealandsk førerkort (class 1) jeg fikk ordnet med som 20-åring. Av interesser, så er det vel ingen som blir overrasket; Fly og Flysimulator. Er også interresert i politikk (spesielt midtøsten), og driver i den sammenheng selv et debattforum. Ellers kan det nevnes at New Zealand Air Force til daglig flyr over hustaket med sine P3, C130 og B752. For ikke å glemme alle småflyene som ellers surrer rundt i området... ... Og ikke prøv å lete etter meg på diverse nettsamfunn (ala Faceboock, m.fl), for dere vil ikke klare å finne meg. Siter
A L Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Hei! Jeg heter Alexander og bor på abildsø Jeg går i 10.klasse på ja..abildsø skole, og tenker musikklinja på Manglerud til neste år, og videre blir det spennende å se! På fritia tilbringer jeg mye tid med gitaren på fanget og yoken foran meg med FSX/FS9, jeg driver også med Tae kwon do..Det er har jeg drevet med i snart 5 år Spiller også i et band som heter Antibiotika! Takk for meg Siter
Tommy Bernes Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Hei.. Heter Tommy Bernes, er 17 og går VG2 Allmennfag ved Austrheim VGS, som mange andre her inne så er planen og ta pilotutdannong når eg er ferdig med videregående en gang.. Min interesse for fly kom for 4 år siden da eg fikk sitte på klapp med SAS fokker50 fra Molde, siden den gang har det vel blitt 14 klappsete turer. :grin: FS er jo også gøy! Har også planer med å begynne på PPL på Motorglider hos Voss Flyklubb, så sant alt går som det skal Det var litt om meg, håper mange skriver i denne tråden, er greit og vite hvem man prater med med tidene Har også Facebook for de som vil legge meg til.. Tommy Bernes.. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Har ikke noe bilde av meg på denne pcen men kan skrive litt. Heter Eirik Varvik, er fra Sørreisa, men bor på Finnsnes. Til daglig jobber jeg fast i Røros Flyservice, og stortrives med det Er egentlig utannet hjelpepleier, og har jobbet i kommunen som dette, men forlot det til fordel for overnevnte. Av interresser kan jeg nevne: Politikk. Snowboard. Skyting. Fotball. Siter
Jon L Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Ok. Får vel prøve å bevege meg utenfor den delen av forumet jeg har 99% av postene mine for en gangs skyld. Heter Jon Longva, og bor for øyeblikket i Daytona Beach, Florida. Går på Phoenix East Aviation her borte, og tar trafikkflygerutdannelsen min her. Har per i dag commercial pilots license, og jobber nå med multi-engine instructor, er i sluttfasen på instruktørutdannelsen nå, og håper på å være i jobb før juletider som flyinstruktør. Etter dette blir det jobbing som instruktør frem til visaet går ut og så hjem for å konvertere til de europeiske. Alt annet står på hjemmesiden min i signaturen Siter
Werner Rafteseth Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Jeg må bare beklage, men har bare et bilde av meg på pc'en, og det har blitt redigert en del Mitt navn er, som dere vet, Werner Rafteseth. Jeg bor i Ulsteinvik på Sunnmøre, omtrent mellom Vigra og Hovden flyplass. Jeg er 20 år gammel, og jobber ved Ulstein Verft, der jeg er med å bygge de etterhvert kjente x-bow båtene. Jeg besto fagprøven i industrimekanikerfaget den 12. september, og har etter det fått meg jobb som CNC-operatør. På fritiden er det jo litt av hvert som opptar meg. Selvsagt er det jo fly og simulatorer, men jeg driver også med klatring, dykking og tar en del bilder med mitt EOS400. Det er alltid fint med en tur i skog og mark med kaffekanna i ryggsekken og kameraet rundt halsen Jeg har tatt meg et lite friår nå der jeg tenker litt på hva jeg skal gjøre videre. Yrket som flyver frister utrolig, men jeg føler det er et såpass usikkert yrke å gå mot i disse tider, at jeg vurderer alternativ. Jeg vurderer å begynne på brønnteknikkutdannelse i Ålesund i februar, for så å få meg jobb på plattform. Fremtiden vil vise Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Hei! Navnet mitt er Gert Andreas Barring. Jeg bor 90% i Steinkjer og 10% i Mjøndalen (siden foreldrene mine er skilt) Går 2.året på Steinkjer VGS, realfaglinjen. På fritiden min (bortsett fra lekser) går mye tid med på foto. Jobber ikke for øyeblikket, men det må endre seg.. Siter
Kai Dreyer Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Jeg er da Kai... Er 17 år, går flyfag i Bodø. Til vanlig så bor jeg egentlig i Lillestrøm. Har nettby og Facebook Liker Foto osv... Bildet er herpa Siter
Marius Sparby Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Vel, here goes. Heter da altså Marius, har overlevd min egen (og verdens) dumhet i 32 vintre, bor i Larvik, og jobber til daglig som IT Systemadmin for et selskap som eier en større kjede butikker. Fritida går stort sett med til diverse nerding, og litt flyging i IL2/Lock On. Ellers av hobbyer er det stort sett litt grafikk på hobbybasis (i hovedsak i Painter samt litt i Flash) og tattoo/bodyart. Ellers er det mye bøker som går med. Leser for tida R.A. Salvatore's "The Hunter's Blades Triology". Har Nettby, men hater Facebook som pesten Siter
A L Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Ikke for å være frekk på noen som helst måte Marius, men du ligner nå syykt på James Hetfield i Metallica :blush: Siter
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 mornsann, jeg heter Emil-André går i niende klasse på breidabklikk ungdoms skole i sandefjord. jeg bor for det meste i Sandefjord, men er mye i Vadsø i feriene. driver mye med musikk. bildet vill ikke vises ? :confused: Siter
Tommy André Bertelsen Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Tja, for de fleste her inne er jeg vel relativt ny, men det er bare pga at jeg ikke har hatt en ordinær e-mail adresse (ikke gratisdomene) før jeg starta på høgskole Anyways: Jeg heter Tommy (André <--- med sånn derran rar é) Bertelsen, er 18 år og går for tida på Bachellor/Master data/spilldesign ingeniørfag ved Høgskolen i Narvik. Planen er å bli softwareutvikler, samt kunne produsere mine egne fly/sceneries + god freeware til flysimulator-verdenen. Har ennå ikke klart å knø meg inn i VATSIM, men har lenge tenkt på det. Jobb har jeg og, med den fine tittelen "Ansatt i COOP Obs! JERNVAREAVDELINGA". Det vil si at jeg blander... maling.. ;P Hobbyer: Modellfly, PPL-A (jobber med saken), Flightsim (med en god del 19'' og planer om å bygge en sim), airsoft (har en AK47 60'th ann. PARA) og... ja... fridykking Er utdanna svømmetrener i tilegg, så om noen trenger en swimming lesson eller to, si ifra ;P Skulle gjerne tatt en komersiell pilotutdanning, men på grunn av sykdom ville ikke legen klarere meg for klasse 1 ennå ;P Så det får vente Ellers kan det være verdt å nevne at jeg er å finne på både fjesboka.no og Nettby (callsign Tigerme). Og.. jeg liker alt ifra klassisk musikk til heavy metal, men setter stor pris på MetallicA. Kjæresten min er også fin og ha, da hu er fascinert av.. fly ;P Dett var dett, Cola er bra, og som sagt, jeg er Tommy ;P Noen spørsmål? EDIT: bildet.. brukte feil url ;P Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Ikke for å være frekk på noen som helst måte Marius' date=' men du ligner nå syykt på James Hetfield i Metallica :blush: [/quote']Det der er vel et gammelt bilde? Mener jeg har kommentert akkurat det samme en gang før :grin: Får vel bidra litt jeg også: Fullførte allmennfag på VGS i juni og har egentlig ikke noen store planer fremover. Fikk studieplass på flyingeniørstudie, men måtte droppe det da jeg har fått innkalling til luftforsvaret i mars, og helst vil jobbe et år først. Derfor jobber jeg nå i Norport på Rygge. Hva som skjer etter førstegangstjenesten vet jeg ikke, men frister å søke flyingeniør en gang til i 2010. Liker musikk og spiller litt gitar når jeg har tid. Ellers bruker jeg mye tid på modellfly. Her er jeg foreviget på Wacken-festivalen denne sommeren, sittende på noe av det farligste møbelbransjen har funnet opp: Siter
Marius Sparby Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Ikke for å være frekk på noen som helst måte Marius' date=' men du ligner nå syykt på James Hetfield i Metallica :blush: [/quote'] hehe. Har hørt det før, ja Ikke helt enig, men det er nå bare meg Siter
Johan Holmseth Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Heter Johan, går vg2 medier og kommunikasjon på Narvik vgs. Ellers går det meste av fritiden til luftfart og venner. Er aktiv i Narvik flyklubb hvor jeg flyr vår private Rans S6,LN-YHW Spiller også paintball i Ballangen Paintballklubb. Har Nettby, men hater Facebook som pesten Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Er 41 år gammel og bor i Larvik. Utdannet lege ved UiO 1995. Etter 1,5 års fin turnuslegetid i Nord-Norge (Sandnessjøen) og deretter 6 års videre arbeid ved div. sykehus på Østlandet, Vestlandet og i Trøndelagsfylkene fikk jeg spesialistgodkjennelse i øyesykdommer i 2003. Jobbet så i privatpraksis i Larvik frem til jeg høsten 2005 valgte "å bryte" med spesialiteten og gjøre noe helt annet. Har siden da litt variabelt jobbet for en alarmsentral i København som eies av flere forsikringsselskap. Jobben der går ut på at man er i vaktberedskap og på kort varsel må reise ut hvorsomhelst i verden til syke eller tilskadekomne pasienter fra Norge, Sverige eller Danmark. Som medisinsk ansvarlig ledsages de deretter med div. rutefly/ambulanser evt. ambulansfly (sjeldent) til sykehus i sine resp. hjemland. Trives bedre med dette enn å sitte på et legekontor. Ganske mange flyturer blir det også. Oppdaget ikke flightsim før FS2002, men har siden den gang vært en ganske ivrig skrivebordspilot. Har også i noen år drevet litt med privatflyging i seilfly/motorfly. I fjor tok jeg ATPL(A)-teorien gjennom LFS med et håp om kanskje en gang å kunne bruke det til noe videre.. Det er aldri for sent sier man. Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 26 år, bosatt på Romerike. Har siden våren 2003 jobbet på Oslo Lufthavn Gardermoen hvor jeg startet på "gulvet" ved å sjekke inn passasjerer det første året, deretter ble det kurs på kurs og i 2006 hadde jeg Dispatcher tillegg noe som ga meg "rett" til å skrive loadsheet til pilotene, jobbet mest mot Finnair, KLM og Continental Airlines. Selskapet jeg jobbet i mistet dessverre kontrakt på kontrakt og gikk i August dette året dukken - har siden May 2008 jobbet som Operasjonscoordinator i Røros Flyservice på OSL. Her gjør vi egentlig alt bortsett fra å fly flyene, og få passasjerene ombord. Man kan kalle kanskje det ett bindeledd mellom de som jobber ute og pilotene. Har også interesse innen medisin, da spesielt akkutmedisin og prehospitalhelse... satser derfor på en utdannelse innen dette før jeg blir for gammal! Siter
Petter Tandberg Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Jaja! Navnet står der <<<--- Heter som sagt Petter og er 15 år gammel. Går i 10. klasse på Fjellsrud ungdomskole. Bor på Lørenskog, et lite steinkast fra Kjeller... :whistle: Fritiden går mye med til lesing i PPL bøker. Medlem i Nedre Romerike flyklubb og går på teorikurs der. Har planlagt å begynne å ta timer til høsten etter alle oppgavene til Flygeteori og Fly og motorlære er levert. Målet er å ta lappen på 17-års dagen! Ellers driver jeg mye med fotografering. Er i likhet med Audun fotograf for Kanari-Fansen Lillestrøm. Siter
Fredrik Wold Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 For de som ikke innehar såpass til observasjonsevne, så heter jeg altså Fredrik, 24 år gammel, utdannet sykepleier, med IKT fagbrev i bunnen, og snart klar for å ta fagbrev i ambulansefaget. Jobber til daglig i ved ambulansen i Giske kommune på Sunnmøre. Aktiv interessert i akuttmedisn og hva det angår, og Thomas; It's never too late, du er interessert i noe spennende og interessant Flightsim interessert siden tidlig tenårene, og har fulgt samtlige versjoner opp igjennom tidene, notorisk flyinteressert, foto og gitarspillende og også traktert trommer i 19 år. Siter
Kent-Ruben Johansen Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Brannmenn og politi som tar seg av det Siter
Fredrik Wold Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Ser litt tendensen for prehospitale mannskap også Spesielt med norske fjorder i bakgrunnen Siter
Vegard Mardahl Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Jeg heter da Som sagt Vegard Mardahl. Jeg er 17 år og går Realfag 2. året på Orkdal vgs. Planer etter vgs er: Universitetet i Tromsø, Luftfartfaget. Videre blir det Flyskole, USA. Interesser: går for det meste på fly, men driver og med båt, kajakk, moped og musikk. Cred til Åge S. Berg som fotograf. Siter
Odd-Henrik Aasen Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Ufattelig bra tiltak med denne tråden Petter!! Jeg har brukt noen dager! på å tråle igjennom ”Nå må noe gjøres med formuet!” tråden og lurt på å kommentere ett eller annet der, men har ikke fått meg til å gjøre det. Men dette initiativet var SÅ mye mer konstruktivt, så her må jeg slenge meg på!! Knall bra Petter (og du ser jo ut til å være av den yngre garde her også ”case closed!” spør du meg). Jeg syntes det var utrolig moro å se alle bildene av dere og lese om dere. Her er det jo en kjemperessurs med skikkelig sunn norsk ungdom full av spennende planer og utrolige interesser. Er så utrolig kult!!! Er noen få ”ungdommer” som er født før 1980 som har vært sporty og fulgt på i denne tråden, men kom igjen nå da!! Alle dere ”veteraner” vi vil se og høre om dere også!! Jeg tilhører ikke selv ”facebook/nettby generasjonen” så jeg skjønner at det kan sitte litt inne, men kom igjen!! Sorry for den lille avsporingen, men som dere kanskje skjønner så har jeg det med å bli sporadisk entusiastisk innimellom :blush:. Jeg er veldig snart en 35 år gammel odelsgutt fra Åsgårdstrand og har etter mye om og men flyttet tilbake dit og bosatt meg der igjen med min kone og to fantastiske barn, en skolegutt på seks og ei glajente på to og et halvt. Før jeg kom skikkelig i gang med studier jobbet jeg som lastebilsjåfør og anleggsarbeider, men det varte ikke lenge, studerte så informatikk på høyskolen på Rena og avsluttet med master i information science fra universitetet i Pittsburgh år 2000. Har jobbet mest med multimedia, GIS (geografiske informasjonssystemer) og e-handel. Det siste ser ut til å ha blitt min ”lest”. Jobber i dag i MultiCase Norge på Kullerød utenfor Sandefjord og har ansvar for utvikling av vårt e-handels system. Har vært med på å lage mange av ”shopene” på nett i Norge. Kan nevne MPX, Netshop og Fotovideo som noen her kanskje bruker. I fare for å fornærme "hullkort nerd generasjonen", så må jeg vel kunne si at jeg stiller i klassen for de relativt tidlige nerdene (kanskje jeg kan kalle meg andregenerasjons nerd?). Men i forhold til dagens ”nerde” generasjon har jeg nok sklidd av lasset. CP/M og DOS var en del av morsmelken og jeg var guttunge også på den tiden da de første IBM PCene så dagens lys og husker det som det skulle vært i går. Første flysimulator var på ZX-Spectrum og denne husker jeg at jeg sleit litt med og fikk aldri helt grepet på. Men verden gikk videre og vi fikk MSFS! Har som mange andre her fulgt alle versjonene gjennom årenes løp, men føler vel uansett at det er mange her som har mye mer dybde kunnskap og erfaring med FS en det jeg har opparbeidet meg. Selve fly karrieren startet vel med bretting av papirfly på bestefars fang mens jeg hørte på historier fra krigen og om flyene som ble skutt ned over gården. Du kan vel kanskje tenke deg de fantasiene som svirret rundt i et ungt guttehode. Gikk videre til liming og maling av plast modeller av gamle klassikere og hangarskip. Etter hvert ble det råd med R/C fly som utviklet seg til litt konkurranseflyving. Etter jeg var ferdig i Pittsburgh flyttet jeg en periode til Florida og da ble det my R/C helikopter der. Så bar det hjem igjen, til jobbing, husbygging og barneproduktsjon , men etter hvert som livet stabiliserte seg så boblet fort fly interessen opp til overflaten. Veien var da kort til Jarlsberg, og idet jeg hadde satt beina mine innenfor Tønsberg flyklubb var det gjort. Det siste året har så gått til å ta PPL-A og jeg er nå den lykkelige innehaver av eget flysertifikat (endelig!!). :grin: Nå tilbringer jeg så mye tid jeg kan avsette og minst hver onsdag kveld på Jarlsberg. Da har vi fast klubb kveld og alle er hjertelig velkomne!!! Det kan fort vanke en fly tur da, så det er å anbefale. Men uansett får du juge og dele erfaringer med andre flyinteresserte. For dere som flyr så er det ingen landingsavgift på disse onsdagskveldene så det er bare å komme i fly også. Husk bare PPR! Sjekk ellers www.flyveklubben.no. Ellers flyr jeg nå så ofte lommeboka tillater, tar med familie og venner ut på tur. Ser det er flere her fra distriktet og det er bare så sende meg en PM om dere vil være med opp! Jeg er vel også karakterisert som en relativ sosial skravlekopp, men det har du sikker skjønt hvis du har giddi og lest helt ned hit... Siter
Steffen Mork Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Jeg oppdaget denne nettsiden for noen få dager siden etter at jeg skaffet meg FSX, og ble positivt overrasket over å finne et såpass aktivt norsk nettsted med litt voksent innhold! Siden dette er min første post her så får jeg vel introdusere meg selv jeg også. Bilde har jeg ikke siden jeg sitter på jobb-maskinen, men det kan muligens komme etterhvert. Navnet er Steffen Mork og jeg er født og oppvokst på Costa del Sunnmøre. 21 år. Utdannet serviceelektroniker (fagbrev) med ambisjoner å å ta bachelor eller master i automasjon eller noe lignende etterhvert. For tiden jobber jeg som reisemontør (eller service engineer som det heter på fint) i Rolls-Royce Automation, noe som betyr at jeg flyr verden rundt og utfører service på automasjonssystemene på større supply-båter. Dvs båtene til Farstad, Island offshore, Solstad (Normand), Bourbon osv. Jeg kan da trygt si at jeg bor både i Ålesundsområdet og på sete 5A, eller deromkring. Var nylig til Singapore (AES->CPH->Bangkok(?)->Singapore(?)) i en Airbus 340 og da vekket flyinteressen seg igjen. Siden juli har jeg fått demonstrert hvordan sikkerhetsbeltet skal festes 19 ganger. Jeg spilte FS 95 som en gal når det var det hotte, men maskinen min slet med å takle FS98 når det kom. Etter det har det stort sett ikke blitt noe særlig flyging. Nå har jeg ny PC og FSX er skaffet, Saitek X52 Pro er bestilt og jeg er klar for action! Jeg har ingen ambisjoner om å bli pilot av yrke, men jeg er ute etter å lære så mye som mulig gjennom MS FS og kanskje en vakker dag, hvis jeg får muligheten, prøve et småfly. Vigra har såvidt jeg har forstått en liten uoffisiell småflyskole, eller i alle fall en flyklubb. Fotografering er en annen hobby i startfasen. Jeg har et Canon EOS 450D med kit-objektiv og 55-250mm IS er på vei. Jeg er også medlem i VW Audi Club Norwegen (www.vwaudi-club.no) men mekaniske ferdigheter eier jeg slett ikke. I motsetning til flere andre her ser jeg så er jeg på tryneboka, mens det er mange år siden det falt meg inn å bruke et nettsted som blink og nettby. Så snart man bruker sitt fulle navn blir et nettsamfunn mye mer seriøst, tror jeg i alle fall. :cool: Siter
Odd-Henrik Aasen Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Hei, Er jo rimelig fersk sjøl, men gjør vel ikke så veldig mye galt i å ønske deg hjertelig velkommen til forumet!! For tiden jobber jeg som reisemontør (eller service engineer som det heter på fint) i Rolls-Royce Automation' date=' ... men mekaniske ferdigheter eier jeg slett ikke. [/quote'] Hørtes paradoksalt ut Når jeg begynte å lese så fikke jeg igrunn inntrykk av at du var veldig mekanisk/praktisk anlagt, men du er kanskje bare beskjeden? :grin: Siter
Svein _ Nilssen Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Må vel si litt om meg også da. Bilde kommer senere ettersom fruen har klart og rota bort alle bildene på Hd,en Navnet er Svein Nilssen. Født og oppvokst i Bodø. Bor for tiden litt i Lillehammer litt i Tyskland. Er 39 år snart 40. Gift med min kjære tyske Melanie Har 3 barn. To gutter i Bodø og en liten tulle som bor her sammen med meg og kona mi. Har jobbet en del innen data, tekniske delen. Akkurat nå går jeg hjemme i pappa permisjon. Interesser er vel som mange andre her fly sim, Biler, friluftsliv, venner osv. Sitter med planer om og prøve meg på og bygge en 737 cockpit. Får se når vinteren setter inn hva som skjer. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.