Gå til innhold

En Foss, en And og en Prestekrage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Etter konsstruktiv kritik fra forrige post, var eg igjen i dag en tur tilbake til fossen for å prøve igjen. Som sist bildene er tatt på voss.

Kom gjerne med tilbakemeldinger denne gangen også! :)

11a01937.jpg

9abfb188.jpg

00fc24f3.jpg

6f3506b5.jpg

084c55ec.jpg

24a8e83a.jpg

Ha en fortsatt god kveld! ;)

Skrevet

Sant det. Gå ned til ISO 100. Det hjelper mye. Veit ikke helt hvor liten blenderåpning du kan ha på objektivet, men bruk så liten som mulig ;)

Kanskje det kan være en mulighet å overeksponere litt så du får lengre lukkertid, og så heller justere lyset litt ned igjen på PC-en etterpå? Bare pass på så det ikke blir helt utbrent :)

Har ikke prøvd dette selv - Noen andre som har prøvd det og veit om det er en mulighet?

Og så er det også lurt å ta bilder ved daggry eller i skumringen. Tenk deg om det hadde vært så mørkt at du fikk lukkertider på 5-10 sek. Hadde ikke det gitt vakkert, silkeaktig vann? :)

Skrevet

Hei,

Jeg syntes bildene var nydelige, særlig de av endene, De fikk meg til å smile og kose meg. En ting ting ville gjort de enda flottere og det er om det hadde vært litt mere dybdeskarphet på endene slik at de begge var skarpe men bakgrunnen fremdeles var uskarp. Og at hele den andre anden var skarp. Ja da ville jeg ha hengt de på veggen!

Takk.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...