Tommy Bernes Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Hei! Etter konsstruktiv kritik fra forrige post, var eg igjen i dag en tur tilbake til fossen for å prøve igjen. Som sist bildene er tatt på voss. Kom gjerne med tilbakemeldinger denne gangen også! Ha en fortsatt god kveld! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Se her ja! Nå var det faktisk ingenting som "slo meg" med første øyekast, herlig! :grin: Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Kvakk kvakk! Utrolige bilder! Siter
Audun Braastad Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Utrolig flott! Mye finere lys enn på forrige serie Prøv enda lengre lukkertider neste gang, så får du enda mer silkeaktig vann F.eks. 2 sek. Siter
Petter Tandberg Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Stilige bilder! Utrolig flott! Mye finere lys enn på forrige serie Prøv enda lengre lukkertider neste gang' date=' så får du enda mer silkeaktig vann F.eks. 2 sek. [/quote'] Er ikke det veldig vanskelig i daglys da..? Siter
Audun Braastad Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Sant det. Gå ned til ISO 100. Det hjelper mye. Veit ikke helt hvor liten blenderåpning du kan ha på objektivet, men bruk så liten som mulig Kanskje det kan være en mulighet å overeksponere litt så du får lengre lukkertid, og så heller justere lyset litt ned igjen på PC-en etterpå? Bare pass på så det ikke blir helt utbrent Har ikke prøvd dette selv - Noen andre som har prøvd det og veit om det er en mulighet? Og så er det også lurt å ta bilder ved daggry eller i skumringen. Tenk deg om det hadde vært så mørkt at du fikk lukkertider på 5-10 sek. Hadde ikke det gitt vakkert, silkeaktig vann? Siter
Premium Medlem Frank Kristiansen Skrevet 16. september 2008 Premium Medlem Skrevet 16. september 2008 Flotte bilder! Sliter selv med å få tatt gode "fossebilder" i dagslys, men skal prøve tipsene her. Er det forresten noen av dere som legger ut bilder på Woophy? Siter
Tommy Bernes Skrevet 17. september 2008 Forfatter Skrevet 17. september 2008 Takker for Konstruktive kommentarer, det skal prøves neste gang eg er på Voss.. Siter
Toril Madsen Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Hei, Jeg syntes bildene var nydelige, særlig de av endene, De fikk meg til å smile og kose meg. En ting ting ville gjort de enda flottere og det er om det hadde vært litt mere dybdeskarphet på endene slik at de begge var skarpe men bakgrunnen fremdeles var uskarp. Og at hele den andre anden var skarp. Ja da ville jeg ha hengt de på veggen! Takk. Siter
Tommy Bernes Skrevet 19. september 2008 Forfatter Skrevet 19. september 2008 Hehe, Takk.. Tenkte på det med dybde skarphet seg, prøvde og ser at kameraet burde stå på A-DEP(dybdeautomatikk). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.