Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett en del blind vold igjennom årene, men av en eller annen grunn så er det svært lenge siden jeg har blitt så provosert som jeg ble av denne videoen som VG presenterer for oss! Er en relativt rolig og behersket person, men hadde jeg vært vitne til noe slik hadde jeg tatt meg nytte av nødverge!

NB: Sterke scener!

Se og bedøm selv! http://www.vgtv.no/?id=18451

Skrevet
Fy fan' date=' det er noe av det værste jeg har sett. Forbanna idioter.

Får si som i Pulp Ficition: Skulle latt et par fyrer gå løs på de med rørtang og blåselampe.

[/quote']

Jeg skal LOVE deg. Jeg har DESVERRE sett værre. MYE værre...

Skrevet

Dette er rett og slett ille! Får rett og slett

VONDT, av å se slike ting. Utrolig trist, håper bare

at dette dyret slapp å lide altfor mye - før det døde.

At man blir provosert, er mildt sagt en enorm

underdrivelse - slike ting får det i allefall til å

koke i mitt blod.

At folk finner underholdning og glede, i å utføre

slik dyremishandling - er rett og slett skremmende.

Ingen straff er for streng etter min mening, men

desverre straffes svært få for dyremishandling. Har

selv sett resultater på både hunder og katter, og

spesiellt sistnevnte har beklageligvis alt for lav

"status" til at slikt blir prioritert.

Grusomme ting skjer desverre hver eneste dag, mot

slike forsvarsløse dyr. Alt fra at katter blir spikret

opp mot trær, og torturert - til at hundevalper

blir skyllt ned i toalettet i en blokk i Oslo.

Og verre blir det (som nevnt også lenger opp), folk

som regelrett torturerer dyr til døde - på de mest

makabre måter. Ett dyreliv er desverre altfor lite

verdt i dagens samfunn..

Skrevet

Håper de finner disse dritungene og får stilt dem til ansvar. Det er desverre altfor lav straff for dyremishandling i Norge og sikkert i australia også.

Dyremishandling er noe som burde kommet på rullebladet på livstid.

I mine øyne så har dyremishandlere enda lavere status enn voldtektsmenn. Rett og slett for at dyrene desverre ikke kan snakke for seg etterpå.

Slike videoer som dette gjør meg rett og slett kvalm. Er veldig glad i dyr.

Skrevet

Anser meg selv for å være helt og holdent ikke-voldelig, men hadde jeg kommet over noen som hadde misshandlet dyr så vet jeg virkelig ikke hva jeg hadde gjort...hadde det i tillegg vært et av mine dyr så er sjansen stor for at jeg hadde blitt drapsmann. Jeg er dog helt enig i at det burde ha vært mye strengere straffer for folk som utøver dyremisshandling, og jeg håper virkelig disse ungene blir tatt og får en straff som svir.

Skrevet

Helt ufattelig at det går ann! For vondt av å se på..!!

Så en video et sted av noen gutter som kappet av noen frosker det ene benet!!! Utrolig!!!

Skrevet
VELDIG provoserende video ja!! men lurer på en ting: hvorfor stikker ikke kenguren av når det ser ut for meg som den har mulighet til det? Uvirkelig at noen gjør sånne ting

Dyret er nok helt sikkert forvirret, i kampens hete med lommelykt midt i ansiktet er det ikke lett å vite hvilken vei som er opp eller ned. Selv vi mennesker har STORE problemer med å ha oversikt i slike situasjoner.

Skrevet

Vet ikke om det er så mange som reagerer likt som meg her; men jeg fikk tårer i øynene. Etter at jeg mistet hunden min for et år siden, så har jeg fått et helt nytt syn på dette med dyremishandling. Hunden døde riktignok av en medfødt feil, men dog.

Denne videoen er så provoserende, at jeg har ikke ord. Disse drittungene skulle vært straffet på lik linje med andre kriminelle. Ikke akkurat lurt å legge ut videoen av seg selv.. Og HVOR HELVETES lavmålt går det an å bli, når man banker opp et dyr? Sier jo litt om menneskene bak dette.

Nei, hadde jeg vært vitne til dette, så hadde jeg lagt vettet til siden og rundjult hver og en av de ungene. Kanskje ikke det mest vettuge å gjøre, men jeg hadde ikke klart å la være når de gjør noe så tragisk.

Skrevet

Jeg valgte å sette et "NB: Sterke scener", synes faktisk opptaket er noe av det frykteligste jeg har sett på nettet noen gang! Jeg deler mye med madammen, men akkurat denne videoen får hun ikke se.

Det skal også bemerkes at jeg kun har sett videoen en gang, i utgangspunktet en gang for mye... :(

Skrevet

Sinssykt frustrerende å se slike enkle og idiotiske personer ha morro av noe så grusomt! De bør bli strengt straffet. Føler meg kvalm her jeg sitter

Til dere som funderer over det, som de sier selv i videoen spekulerer dyreværnet i Australia om det er en skadet kenguru snørrungene har funnet, i og med at den verken prøver å stikke av eller å slåss tilbake. En kenguru er både kjapp og vanvittig slag(spark)kraftig med bena sine, legger seg på halen og spenner hardt som pokker. Jeg tviler ikke et sekund på at en helt frisk kenguru ville gitt dem en på tygga eller stukket av etter et par sekunder.

Til Lars B. Frostad kan jeg informere om at kenguruen ikke er død når denne videoen er publisert, den er funnet, men tilstanden er kritisk og det er ikke sikkert det er forsvalig å holde den i live. De sier alt i filmen

Skrevet

Noen som tilfeldigvis har en flymotor vi kan vikle dem inn i... ? :whistle:

Spøk til alvor - jeg vil ikke drepe noen, men jeg ville nok snudd ryggen til om jeg visste identiteten til disse, og de selv ble mishandlet. Stygt å si det - men så lite respekt har jeg for sånne..

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...