Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Hva med en IRQ-kanal?

Det er ikke sikkert det er like populært som det en gang var?

:grin:

Jeg vil si at de fleste 15-åringer klarer å holde en saklig tone på forumet etter hva jeg ser.

Det jeg legger merke til er at de samme personene kommer med spydige kommentarer!

Det er spesielt to-tre stykker som går igjen, og deres hovmod gjør meg til tider litt kvalm.

Dette er noe vi også må bli kvitt, etter min mening!

Just for fun, Timmy.

Kan du gjette hvor gammel jeg er? :grin:

EDIT:

Vil nødig være med på å utøve mer spam, så jeg benytter meg av denne posten til å si at du tok feil.

Gjest Eivind Oterhals
Skrevet

Jeg må si meg helt enig i det trådstarter skriver her selv om jeg selv har vært skyldig i dette selv og det ser da ut til jeg har skjerpet meg?

Skrevet

Just for fun' date=' Timmy.

Kan du gjette hvor gammel jeg er? :grin: [/quote']

Eftersom du frågar och åldern 15 har varit diskuterad så tippar jag 16. Men kan inte säga att du har varit någon jag tänkt över som skrivit i andra trådar på det sättet jag försökte förklara lite längre upp.

Skrevet
Er dette et saklig spørsmål? Syns ikke dette spørsmålet passer inn i samtalen da dette ikke er saklig etter min mening' date=' hvis du absolutt vil vite det så er jeg forsatt bare en sopp - 15.. ikke for å være frekk, men liker ikke så veldig godt de spørsmålene, for da får folk lett ett lite kaldt gufs: "Huff, en liten småjæv**, han skal jeg bare drite i for han kan jo sikkert ingen ting" :grin:

[/quote']

Jag visste redan er ålder innan jag frågade, jag ville bara få det bekräftat.

Man ser fort när en person på ett forum inte är så gammal på sättet personen skriver. Speciellt massor med smiley, hehe, ja, nej och annat "drit" som trådskaparen efterlyser ett slut på, ser man väldigt ofta speciellt i åldern 11-15.

Är det relevant spörsmål? Ja, ni som är lite yngre kan väl tänka lite extra på det när ni skriver.

PS: Det gäller ju inte alla i den åldersgruppen men väldigt många här på forumet.

Så vidt jeg ser så splitter denne tråden oss her på forumet i to grupper - De over 15, og de som er 15 og under, hvem får all skiten? jo vi som er 15 og ned. Noen av oss er kansje ikke gode til å utrykke seg, og noen er kansje så gode at folk skulle trodd de var over 15. Men et forum er en plass der hvor folk diskuterer, om de bruker 3 smilyer i en post, SO WHAT? Dør vi av den grunn? NEI!

[ Speciellt massor med smiley' date= hehe, ja, nej och annat "drit" som trådskaparen efterlyser ett slut på, ser man väldigt ofta speciellt i åldern 11-15. [/quote]

Veldig mange på forumet som skriver sånn, men det er ett forum. Så lenge det finnes forum, kommer det til å være sånn!

Håper ikke jeg har fått noen mer uvenner enn jeg hadde fra før av når jeg deltok i denne samtalen.

Gidder ikke å delta i sånne samtaler mer, for det er ikke vits, bare se på meg og Timmy, vi krangler jo nesten!

Debatt kan vi kalle det.

Hva med en IRQ-kanal?

Det er ikke sikkert det er like populært som det en gang var?

:grin:

Jeg vil si at de fleste 15-åringer klarer å holde en saklig tone på forumet etter hva jeg ser.

Det jeg legger merke til er at de samme personene kommer med spydige kommentarer!

Det er spesielt to-tre stykker som går igjen' date=' og deres hovmod gjør meg til tider litt kvalm.

Dette er noe vi også må bli kvitt, etter min mening!

Just for fun, Timmy.

Kan du gjette hvor gammel jeg er? :grin: [/quote']

Enig i det du sier med de fleste 15 åringene, men har ett spørsmål angående det, er jeg med der?

Men alikevell, så ligger ikke løsningen i å sperre alle under 18, for du vet det, og jeg vet det, at dette forumet trenger den yngre garde også!

Skrevet

Alder har ingenting å si i dette forumet om man klarer å oppføre seg voksent og ikke komme med barnslige tilmerkninger som noen kaller det. Sålenge man klare å holde seg seriøs å faktisk diskutere det som diskuteres så gjør meg søren meg ingenting om du er 7 eller 68 år. Er flere under 18 år her inne som bidrar med sitt, både gjennom opplevelser, kunnskap og screen shots.

Så ikke kom med noen aldersgrense her inne. Sålenge man oppfører seg har ikke alder noe å si, slikt burde det etter min mening være.

Men hei, Norge er ett fritt land hvor alle kan mene hva man vil.

Når det gjelder negative tilbakemeldinger på posten, spørsmål og annet relatert her inne på forumet, så vil jeg be de som til stadig og støtt kommer med disse om å la være å poste sålenge de ikke har noe faktiske opplysninger som har med en post å gjøre. At man smeller ut en setning som sier "du må jo være idiot som spør om dette" bare på en liten annen måte, er kun med på å lage kvalme og ellers få en negativ innvirkning på alle andre her inne.

Jeg håper at enkelte personer som kanskje gidder å lese gjennom denne posten tar seg sammen, om det nå så gjelder en MSN lignende samtale eller om det er negative tilbakemeldinger.

Skrevet

Så vidt jeg ser så splitter denne tråden oss her på forumet i to grupper - De over 15, og de som er 15 og under, hvem får all skiten? jo vi som er 15 og ned. Noen av oss er kansje ikke gode til å utrykke seg, og noen er kansje så gode at folk skulle trodd de var over 15. Men et forum er en plass der hvor folk diskuterer, om de bruker 3 smilyer i en post, SO WHAT? Dør vi av den grunn? NEI!

Kan vell bare si meg totalt enig med PK, har tatt opp dette før..Men noe burde gjøres.

Merker med en gang at det er kommet en del personer under 15 inn hit på forumet. Ser det med en gang på hvordan folk formulerer seg osv. Og er det rart mange under 15 får dritt, når de folmulerer seg som om de var 7 år?

For all del, ha 30 smilyes i hver post, slik som man ser hver dag her inne, men det virker utrolig useriøst!

I de 3 årene jeg har vært her har det vært en utrolig kjedelig utvikling her på forumet desverre...

Skrevet

Syns nok at dere begynner og bli altfor pirkete! 15 år eller ikke, hvidan man formulerer ting, har egnetlig ikke noe å si for forumet, så lenge det ikke er denne MSN snakken.. Det finnes ikke noe rett svar på hvordan man kan formulere et spørsmål eller innlegg i forhold til alder.. hva så om en som er 15 år formulerer Spørsmålet/svaret som er 7 åring? Det viktigste er jo at han får frem det han vil si...

Så lenge det er seiøst da, det skal jeg være enig i at det skal holdes serøst

Skrevet

For all del' date=' ha 30 smilyes i hver post, slik som man ser hver dag her inne, men det virker utrolig useriøst!

[/quote']

Ønsker gjerne en link til ett par av disse postene, for de har jeg ikke sett.

Du kan godt sende dem til meg på pm slik at ingen blir hengt ut her.

Og ja: Jeg er godt over 15 år.

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Fullstendig enig med trådstarter her jeg og, er selv bare 14 år da, men jeg poster ikke så veldig ofte da, kun når jeg har noe å si, ellers bruker jeg edit knappen ofte isteden for å dobbelposte som heller ikke jeg syns mange nyregistrerte bruker.

Her er jo et tilfeldig eksempel av massiv smily bruk.

Eivind O. 30% ;)

Harald S. 20% ;)

Even M. 42% ;)

Johan L. 12% :(;)

Mitt eget 86 % :whistle:

Daniel's 79 % :D

Emil A. har fortsatt ikke bestemmt seg for fly enda. :confused:

Skrevet
Kan vell bare si meg totalt enig med PK' date=' har tatt opp dette før..Men noe burde gjøres.

Merker med en gang at det er kommet en del personer under 15 inn hit på forumet. Ser det med en gang på hvordan folk formulerer seg osv. Og er det rart mange under 15 får dritt, når de folmulerer seg som om de var 7 år?[/quote']For å være helt ærlig så syns jeg ofte det er mer tungvint å lese "den eldre gardes" poster. De er kanskje formulert litt bedre, men inneholder veldig ofte mange sære grammatiske feil som man ikke ser like ofte blant "den yngre garde". For all del, det går greit å lese poster fra begge "leire", men jeg må vel si at jeg syns det er litt mer tungvint å lese igjennom poster som inneholder orddelingsfeil og hvor posteren ikke skiller mellom "et" og "ett", enn en litt dårlig formulert setning med tre-fire smilies.

Skrevet

Nå har ikke jeg sett tråden som trådstarter henviser til (tror jeg i alle fall), men er enig i at tråder hvor det er et utall inlegg med bare 1 ord eller setning kan bli litt irriterende i lengden.

På den andre siden er det også en god ting å kunne "fatte seg i korthet". Det kan hende inleggs-skriveren sitter inne med viktig og/eller relevant informasjon til tråden. I så fall skal det ikke være nødvendig å skrive en doktoravhandling bare for å få en passelig lengde på inlegget. Det samme gjelder det å stille spørsmål.

Hva alder gjelder, så finner vi potensielle uvaner i alle leire. Overforbruk av smileys er i så måte ikke det eneste problemet, det å "gå rundt grøten" kan til tider være et like stort problem. Men et større problem (som jeg også ser antydninger til i denne tråden) er når eldre forumsmedlemer rakker ned på yngre medlemer, og alder faktisk gjøres til et argument!

Jeg hadde en gang i tiden en diskusjon med min far om hva som var verdens største fly; han mente C5, jeg AN225 (som min far forøvrig aldri hadde hørt om). Alder ble til slutt trukket inn som et argument, og min far gav seg heller ikke før han fikk se en dokumentar om AN225 på Discovery. (bare som et eksempel på at alder ikke alltid er nøkkelen)

Skrevet

Nei, alder er ikke nøkkelen. Og det skal heller ikke prøves å gjøre den om til noen nøkkel, som jeg har skrevet før. Så lenge man klarer å formulere seg, og oppføre seg skikkelig så har ikke alder noe å si. Om en på 45 år er oppfører seg dårlig her inne, så skal han straffes på lik linje som en på 15 år her inne.

Om det hadde blitt aldersgrense på dette forumet, hadde det blitt svært få medlemmer, og nesten bare den eldre garde som har vært her fra starten igjen. Ikke hadde det virket særlig tiltrekkende for en 17 åring som "snublet" over forumet og ville registrere seg forså å få vite at han må vente 3-4 mnd før han kan registrere seg. Jeg putter en tier på at han aldri hadde kommet til denne siden igjen.

Forumet har bruk for personer i alle aldere, og personer med erfaring fra litt av hvert, er det som gjør ett forum til ja.. Du gjettet riktig, ett forum.

Vi må få vekk all dritpraten her inne, folk som er negative til alt, folk som skal krangle om alt, og folk som vet bedre enn alle andre. Man møter nok av slike folk til daglig, enten i arbeid eller på privat. Ett sted må grensen gå om ikke man må oppleve slike personer på ett forum også, hvor det faktisk går ann å få slutt på det.

Jeg lurer samtidig på hvorfor det ikke er flere moderatorer her inne? Er det kun Dag? Mener og ha sett ett annet navn (Ikke Vidar) men det er kun ett navn jeg har sett står administrator under, ikke sett denne personen aktiv her inne på forumet.

Fs.no begynner å få ett såpass stort forum, er faktisk mange poster her inne. Og flere blir det dag for dag, slik at det er ett reelt behov for aktive moderatorer her inne, som kan lese gjennom tråder, flytte dem som ligger feilplassert og låse/slette tråder som bare innholder bullshit.

Og ikke minst, sette brukere som ikke oppfører seg i skammekroken.

Skrevet

Det er forskjell på å ha regler på et forum, og på å ha krav til andre mennesker. Er det bare alle andre som er idioter, men en selv er det så bra med alltid?

Skal man følge alles personlige meninger som har kommet frem i denne tråden om hvordan en post skal skrives, kan man ikke røre tastaturet før noen sitter illsinte i den andre enden av linja. Derfor må alle kravene til de andre forsvinne, enten det er skrivefeil, smileysbruk eller mye stilling av spørsmål. Men dessverre er det få som vil erkjenne det man selv gjør dårlig, og lar heller de andre få skylden. De eneste som faktisk har ydmyket seg nok til å ta på seg noe ansvar er de som denne tråden handlet om i første omgang.

Er enig i at noen godt voksne moderatorer hadde gjort seg, og at en av reglene som kunne vært at kritiske påstander mot et annet menneskes oppførsel kun skal gå via PM til moderator.

Skrevet

Tja... nokon som hugsar kva som skjedde med den forrige moderatoren vår? Er stygt redd for at det samme skal skje igjen. Me skrik og kavar for å få ein moderator. Og når me får ein, så kalgar me og masar og skjeller han ut for at me ikkje er enige i hans metodar\\avgjersler...

Berre til ettertanke.

Skrevet

Det som skjedde med Vidar var nesten flaut. Nå var ikke jeg innblandet i det, men det er flaut uansett.

At noe slikt faktisk kan skje er jo i seg selv helt utrolig, men du har rett Torstein. Det må faktisk litt baller til for at en person skal takke ja til en eventuel moderadtor stilling her.

Martin, skrivefeil o.l er det vel ingen som bryr seg om. Det som har vært nevnt i dette tråden er:

MSN lignende samtaler - Ja, vi har alle sett samtalene her inne som slutter med "Ja, ok" og "Hehe, ok".

Negative tilbakemeldinger - Det har også vi alle sett her inne, når personer kommer med bemerkninger som ikke hører hjemme på noe forum. Uansett om det gjelder hvor idiot man er fordi man spør om noe eller hvor dust man er om man tror noe er slikt man tror.

Smileys - Dette har jeg ikke lagt merke til som ett problem, men virker som enkelte synes det. Men sier meg enig i at ett innlegg med masse :eek: :eek: :crazy: :sleep: :/ ikke virker særlig seriøst. Og man ender opp med å ikke lese det.

Så, hvordan kan det ikke være mulig å ha ett forum uten dette Martin?

Skrevet

Ja... Det som skjedde med Vidar var bare helt sykt.. At voksne mennesker kan oppføre seg slik, her helt latterlig. Men det er defor jeg sa tidligere, at vi trenger en moderator som kan tåle noe slikt som skjedde mot Vidar - selv om det var en veldig ekstrem periode som ikke burde skje igjen. :)

Mathias

Skrevet
Martin' date=' skrivefeil o.l er det vel ingen som bryr seg om.[/quote']

Fra ditt synspunkt, eller snakker du for absolutt alle deltakere i hele forumet? For det har nemlig vært mange tilfeller av lange diskusjoner pga. nettopp skrivefeil.

Jeg tror at i 90% av tilfellene hvor det blir krangel på et forum, mener trådstarter eller poststarter godt. Men når de fleste innesitter med krav til andre, så blir det krangel så fort noen ikke tilfredsstiller de kravene.

Helt ærlig, er det så ille med noen smileys eller ivrige spørsmål? De fleste klager jo på negative og sure holdninger, og de to overnevnte "feilene" er jo faktisk eksempel på det stikk motsatte!

Så' date=' hvordan kan det ikke være mulig å ha ett forum uten dette Martin?[/quote']

Det er klart det er mulig, jeg tror ingen har sagt at det er umulig :)

Torstein, jeg ser problemstillingen din. Men i samfunnet trenger man lover, og politi som hjelper borgerne med å overholde lovene. Og selv om det er kjipt å få bot, så er det ofte rettferdig behandling. Slik er det vel på et forum også, selv om noen alltid vil klage på avgjørelsene (slik de fleste gjør når de får en bot). Og er det personlig angrep mot politiet, bør vel utestengelse være på sin plass.

Løsningen kan vel neppe være at allmennheten skal ordne opp i disse opprørstogene en gang i måneden? :)

Skrevet
Fullstendig enig med trådstarter her jeg og' date=' er selv bare 14 år da, men jeg poster ikke så veldig ofte da, kun når jeg har noe å si, ellers bruker jeg edit knappen ofte isteden for å dobbelposte som heller ikke jeg syns mange nyregistrerte bruker.

Her er jo et tilfeldig eksempel av massiv smily bruk.

Eivind O. 30% ;)

Harald S. 20% ;)

Even M. 42% ;)

Johan L. 12% :(;)

Mitt eget 86 % :whistle:

Daniel's 79 % :D

Emil A. har fortsatt ikke bestemmt seg for fly enda. :confused:

Godt eksempel, men du kunne godt ha visket ut navnet, for å ikke henge ut noen.

EDIT knappen er en veldig god løsning, skal ikke si at jeg bruker den ved 100% av gangene, spørs om jeg er i farten, men jeg bruker den over 65% av gangene.

Syns dette er en håpløs diskusjon, for noen blir rett og slett aldri enige.

Fin den med AN225 Cossack/Mryia og C5 :cool:, selv klaget jeg på abc startsiden for å ha skrevet feil - de skrev at A380 var verdens største fly, derfor klaget jeg og skrev at AN124 var verdens største serie produserte fly, mens 225 var verdens største, samt at Spuce Goose hadde det største vingespennet.

Skrevet
Syns dette er en håpløs diskusjon' date=' for noen blir rett og slett aldri enige.[/quote']

Jeg ser alt for mange poster der man ikke for alt i verden vil godta at andre har sine meninger, og de må på død og liv overbevises. Dette synes jeg er en ødeleggende versting-holdning. Man må kunne være enig om å være uenig.

Skrevet

Å diskutere trenger ikke ende i enighet. Som oftest gjør det jo ikke det. Når du ser et debattprogramm på TV er det vel relativt sjeldent du hører "jo, ja. Det har du søren meg rett i, jeg gir meg"?

At man ikke blir enig kan enten være stahet, eller faktisk at begge har gode poenger, men ulikt syn på hvordan det bør være eller er. Det er ikke alltid at noe er mer riktig. Jeg synes det er flott å diskutere uansett om den andre tilslutt blir enig med meg, eller om vi bare har en (til tider lang) meningsutveksling.

Mvh

Mathias

Skrevet

Bare poengterer ut av vi kommer ikke til å bli enige, og så vidt jeg veit, så er det ikke noe galt i det, at folk har egne meninger er veldig flott, da går ikke alle rundt som roboter :grin:

Nei men for min del så må folk bli enige, det splitter ihvertfall ikke folk opp, men hvis det er så galt at jeg sier det, så sier jeg det nå:

[size:20pt]UNNSKYLD! [/size]

Sånn, da var det sagt, og jeg trekker meg fredfullt tilbake fra denne samtalen, med mindre det forekommer ytterligere kritikk mot meg, eller noe jeg vil delta i.

EDIT: Ganske enig med deg der Mathias, har ofte lange diskusjoner med noen venner av meg som er små rasistiske, og mener at "ikke alle muslimer er terrorister, men alle terrorister er muslimer" da svarer jeg med "åja, så f. eks Bush er muslim?", det er sånne meninger som gjør at folk splittes, og det blir krig, og vil vi ha det? NEI sier jeg.

Skrevet

Jaja folkens. Ikke glem at vi alle er her for samme grunn, vår flyinteresse. Det er mange år siden jeg først kom inn her (reg. ett par år senere) og savner de ressurspersonene som var her før. Hvor de er blitt av aner jeg ikke, men virker som forum kvaliteten "peaket" omtrent når Vatsim var på NRK P3. Kanskje var det gamle smale miljøet mer faglig, men vi ønsket jo ett bredere miljø. Da kommer det naturligvis ett mer blandet publikum med flere meninger. Alder bør ikke være en hindring for å være normalt innstilt til andre mennesker. Fjortisfakter får dere det gjelder ta ut på deres foreldre, ikke på oss. Så slipper vi å gå ut av forumet mer sinna enn når vi kom inn. Er tross alt ett flyforum.

Skrevet

Mye gode ting i denne tråden.

Tja... nokon som hugsar kva som skjedde med den forrige moderatoren vår? Er stygt redd for at det samme skal skje igjen. Me skrik og kavar for å få ein moderator. Og når me får ein' date=' så kalgar me og masar og skjeller han ut for at me ikkje er enige i hans metodar\\avgjersler...

Berre til ettertanke. [/quote']

Mye av problemet når Vidar ble Moderator var at folk her inne aboslutt ikke klarte å godta avgjørelsene han tok. Dette gjalt til og med avgjørelser som var 100% i tråd med de regler vi var med på å sette den gangen. Det at folk går så bananas som de gjorde er i seg selv et godt eksempel på at uønsket oppførsel MÅ slås ned på, og det knallhardt, kategorisk og krystallklart. Mange vil sikkert mene at jeg er svært udiplomatisk og diktatorisk, men folk forstår desverre og tydeligvis ikke annet.

Jeg er en av de som har sagt gang på gang at vi må få inn moderatorer her som slår ned på adferd som vi ikke ønsker. Det er såklart grenser til hvor mye "nitpicking" en mod skal/bør gjøre (overdreven smileybruk ser jeg på som svært lavt prioriterte saker), men folk må forstå at det er en klar grense for hva de kan tillate seg her inne, i likhet med hvordan det er i f.eks. luftfart. Ikke snakk om å få ting inn i helt stalinistiske former, men de aller fleste av oss er voksne mennesker som burde vite hvordan man oppfører seg.

Moderatorer med baller til å ta tak i problemet er en ting. Medlemmer som tåler å bli irettesatt og følger de pålegg som blir gitt på tross av at de ikke liker det som blir sagt er en annen. Begge trengs hvis et forum skal trives og være et hyggelig sted. Og jeg er, og har alltid vært, av den oppfatning av at hvis man ikke klarer å godta moderatorenes/eierens pålegg, så har man ikke en dritt på forum'et å gjøre. Dette har det vært MANGE eksempler på. Om man så har vært her i hundre år og har 3mill poster spiller ingen rolle hvis man ikke klarer å oppføre seg.

Har opp igjennom det siste året sett mye oppførsel som absolutt ikke hører noensteds hjemme, selv ikke i barnehagen. Folk mister tydeligvis hemninger når de kommer på nett, på tross av at vi her inne poster med fullt navn. Ingen av oss er anonyme. Dette stopper desverre ingen i å regelrett flambere folk igjennom personangrep og annet idioti, noe det finnes nok eksempler på her.

Det samme kan sies om trolling/trollbaiting, noe som også forekommer i stor stil. Begge deler bør og må det bli slutt på, og som jeg har sagt før, selv om det gjelder personer som er gode ressurser i flightsim-miljøet her i Norge, så gjelder også reglene for dem på lik linje som for alle andre. Finnes mange eksempler på at ressurspersoner ikke har tålt å bli irettesatt av mods/eier.

En moderator med baller til å holde folk i øra er ikke nok. Vi som medlemmer må bli flinkere til å 1: tenke etter hva i helv... vi poster, 2: moderere uttrykkene litt og kanskje puste et par tre ganger dypt før vi poster, 3: lære oss til å godta at andre har en annen oppfatning enn oss, 4: lære seg til at reglene gjelder for hver av oss fra det sekund vi godtok å bli medlemmer.

Det siste uten unntak.

Skrevet

VELDIG bra sagt Vidar! :)

Har ett sitat fra en kontroller i NY som er ganske passende sammen med det du sier.

When I YELL at the pilots they respect me!

Tror nok det kommer til å ta en stund før folk her faktisk begynner å respektere moderatorene.. Men har håp om at det én dag skal bli ihvertfall ett litt mer serriøst forum til tider!

Ha en fin dag!

Mathias

Skrevet
Martin' date=' skrivefeil o.l er det vel ingen som bryr seg om.[/quote']

Fra ditt synspunkt, eller snakker du for absolutt alle deltakere i hele forumet? For det har nemlig vært mange tilfeller av lange diskusjoner pga. nettopp skrivefeil.

Jeg tror at i 90% av tilfellene hvor det blir krangel på et forum, mener trådstarter eller poststarter godt. Men når de fleste innesitter med krav til andre, så blir det krangel så fort noen ikke tilfredsstiller de kravene.

Helt ærlig, er det så ille med noen smileys eller ivrige spørsmål? De fleste klager jo på negative og sure holdninger, og de to overnevnte "feilene" er jo faktisk eksempel på det stikk motsatte!

Må bare si jeg i stor grad deler ditt syn Martin. Har selv vært bruker av forumet siden 2004, og medlem siden 2005, så jeg vet ikke hvordan det var her før den tid.

De diskusjonsfora jeg har vært bruker av over noen år har alle sin egenart, eller atmosfære, og dette forumet har til tider rett og slett fascinert meg når det gjelder dårlig atmosfære. Mange diskusjoner har vært preget av hva jeg oppfatter som kverulanter, lav toleranse for andres syn, og en god porsjon selvhøytidlighet.

Har jo i og for seg vært mye underholdende lesning, men har av og til lurt på hva det er med piloter, wannabe piloter, eller dette forumet, som gjør at jeg sitter med dette inntrykket...

Vel det er nå bare min opplevelse av det hele, og når det gjelder problemstillingen trådstarter tar opp er jeg i og for seg ening i at det kan være en uting hvis det blir for mye MSN preg, og noen har jo også vært voksne nok til å love bot og bedring. Jeg syns faktisk de langt fleste unge her fremstår som gode ambassadører for dagens ungdom, så selv om jeg støtter trådstarter, syns jeg man skal være litt forsiktig med å gjøre dette til en diskusjon om alder.

Det er selvsagt veldig individuelt hva man mener er viktig og riktig ved bruk av et forum som dette. Noen lar for eksempel vær å lese innlegg fordi grammatikken er dårlig, andre mener det er helt uten betydning. Og jeg finner det også en smule ironisk når jeg innenfor fem minutter leser en tråd der man lurer på hvordan man kan få flere brukere, og mer aktivitet i forumet, mens det i neste tråd er en ny stakkar som får passet påskrevet for å spørre om noe som har vært svart på før og som dermed kunne vært søkt, Googlet, funnet i manual, eller på Wiki.

Jeg liker uansett dette forumet godt både slik det er og slik det var, men så lar jeg meg vel heller ikke så lett irritere over andres forskjellighet. Håper likevel også at det vil komme moderatorer på banen, for jeg syns nok jeg ser at det generelt er en bedre atmosfære på relativt strengt modererte forum, enn de helt frie. Det er vel dessverre som Vidar sier, en relativt utakknemmelig jobb, og den passer heller ikke for hvem som helst. :)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Personlig håper jeg ikke Vidar kommer inn som moderator igjen, noen har et annsikt på forum, og et helt annet på PM, og han er ikke klar for og håndere noe som helst, spør du meg. Nei Vidar det er mye hyggeligere og ha deg som en vanlig forums bruker, noe moderator har du ingen egenskap for. Er det egentlig så ille her på forumet?

Skrevet

ett forum er jo til for akkuratt å diskutere.

Om det blir direkte drittslenging og personangrep får være noe annet, eller helt totalt off-topic.

Men en heated discussion om akkuratt det som er topic ser jeg iaffal ikkeno galt med.

Er selv moderator på ett subforum på battlefield.no, og legger merke til at det er svært skjelden man faktisk trenger å slå ned på ting.

Noe må jo folk tåle også, er hverken en barnehage eller en sommerleir for middelaldrende menn, skal gå ann å tollerere hverandre uten at man begynner å grine med en gang noe er utenfor sin egen comfort zone

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...