Per-kristian Jensen Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Hei Hei! Jeg begynner å bli kraftig lei forumets utviklig de siste par månedene. Det er medlemmer her som ble medlem i Mai i år og som har over 400 poster allerede! 400poster på 4 Måneder? Og for å si det sånn... Se litt gjennom postene her og man forstår. Jeg mener at forumet trenger flere moderatorer som kan se gjennom tråder og slette unødvendige poster samt gi bruukerne beskjed om hva som er galt med trådene. Når man klarer å poste 20 chat lignende poster i løpet av 2 dager... DA har det gått litt for langt! Og ja jeg vet at man selv har vært "kalv", men slik det er nå blir det for galt. Tror nok de fleste her inne vet hva jeg mener. Det er greit at det er mange nye medlemmer som trenger å lære, men for at de skal kunne lære osv, så trenger man moderatorer, det har vært forsøkt å si fra om hva en del nye medlemmer gjør. Dette er ikke ment som personangrep, men det var en post her hvor TO medlemmer postet replys som om de snakket med hverandre på MSN. Det hadde vært greit om dette var noen få og at det var slik at det var mulig å ignorere dem, men det har faktisk blitt så ille at det ikke er mulig å ignorere mer. Jeg mener forumet trenger FLERE moderatorer. Jeg er ikke 100% sikker på hva som skjedde med den forrige Moderatoren på forumet (Tror det var Vidar), men så vidt jeg vet er han ikke mod her lengre. Som jeg har sagt så mener jeg at det ikke holder med bare 1 moderator, da det er begrenset hva en person har tid til å gjøre. Ønsker bare å si igjen at dette IKKE er ment som person angrep eller på noen måte ett forsøk på å såre/mobbe personer, men rett og slett en post hvor ett medlem (jeg) sier hva jeg mener om situasjonen nå, og hva jeg mener kansje burde gjøres. Jeg VET at flere er enige med meg i denne saken , og jeg håper noe kan bli gjort, slik at man ikke ender opp med å miste medlemmer. Jeg vet om ihvertfall 5personer som mer eller mindre har forlatt forumet som en følge av den negative utviklingen. Igjen så håper jeg at denne tråden ikke blir spammet ned med usaklige kommentarer og angrep som en del tråder av denne typen har blitt. Siter
Sindre Holberg Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 For å si det sånn: Er HELT enig med deg PK! Flere moderatorer takk! Siter
Magnus F. Meese Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Bare en litten update: jeg har sett flere poster med de aktuelle der det er mer eller mindre "msn-samtaler" på gang. Helt enig, det må gjøres noe omgående. Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Kunne ikke vært mer enig der... Vi trenger moderatorer som har peiling, vet hva som må gjøres, og tørr å stoppe slike "MSN samtaler" som vi har hatt her i det siste. Poster som bare sier "Ok." eller "Nei." er bare tåpelig. Vi burde innføre en tre ords regel, som er på de fleste andre forum.. EDIT: Forresten, det er og flere her på forumet som fortjener tidssperrer.. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Dette er ikke ment som personangrep' date=' men det var en post her hvor TO medlemmer postet replys som om de snakket med hverandre på MSN. [/quote'] Følte meg truffet her. Har i ettertid funnet ut selv også at dette er jo dumt, å PM er et veldig godt alternativ. dette gjelder andre også. Og det som blir sagt med at det er dumt med folk som bare sier "ok", det er bare dumt. Trenger ikke si noe hvis du bare sier ok alikevell, samme gjelder en smiley. Men JEG lover hvertfall å skjerpe meg :grin: Siter
A L Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Får vel innrømme at jeg er ganske truffet selv .... Skal prøve å ikke skirve "MSN" samtaler på Forumet beklager Siter
Helge Sakkestad Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Dette er ikke ment som personangrep' date=' men det var en post her hvor TO medlemmer postet replys som om de snakket med hverandre på MSN. [/quote'] Følte meg truffet her. Har i ettertid funnet ut selv også at dette er jo dumt, å PM er et veldig godt alternativ. dette gjelder andre også. Og det som blir sagt med at det er dumt med folk som bare sier "ok", det er bare dumt. Trenger ikke si noe hvis du bare sier ok alikevell, samme gjelder en smiley. Men JEG lover hvertfall å skjerpe meg :grin: Det var vell oss :blush: Men det skall ikke skje igjen :blush: Har fått meg MSN... Så skall ikke skrive MSN sammtaler her. Når sant skall sies, er jeg også kansje litt sånn "OK" type.. Og mener bare å si att det er oppfattet/i orden... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Det kan virke som å overdrive, men jeg synes det burde være en moderator til stede så ofte som mulig. Det er vel fåtallet som sitter flere timer med forumet (foruten meg..) :grin: men vi trenger virkelig moderatorer som vet å avslutte et emne uten at det blir blåst opp med syting om yttringsfrihet etc. Her er det faktisk ett spørsmål om kvalitet OG kvantitet! Siter
K L Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Jeg må si meg enig med innleggene her, jeg holder meg mest til builder forumet, der synes jeg at det er dønn seriøst hele tiden og tror nok at det er mange som kan lære litt av vanlig folkeskikk og bruk der, må si at jeg er litt lei av generell drittkasting og rett ut spydige kommentarer en ofte leser fra folk i diverse innlegg. Siter
Timmy Brandt Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Even, Alexander & Helge: En fråga i all vänlighet. Hur gamla är ni ? Siter
Chris_Andre Martinussen Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 90 prosent av alle svar på forumet er nettopp enkle svarposter, "jeg er enig/uenig" o.l. Det er vel denne tråden ett lite eksempel på. Vi kunne i teorien ha svart ja eller nei eller vet ikke, avstemmingsvis og vært like kloke:-) Subjektivt sett er jo dette nettopp chattepreg. Objektivt sett er det dette som holder liv i forumet. Vi må vel kanskje akseptere det da, selv om det har blitt mindre og mindre flyrelatert prat på forumet. Nye medlemmer vil jo også være med. Gamle medlemmer faller kanskje fra pga dette. Vanskelig balansegang. Siter
A L Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Jeg tror at denne tråden vil gjøre ting bedre nå.. Ivhertfall jeg og Helge har lovt oss selv og dere å slutte med disse " tullepostene!" Enig i hvor dumt det er å skrive bare ok, eller ja osv... Jeg har så smått begynt å bruke privat beskjed Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Jepp Ser ikke ut som det fungerer helt enda Siter
Even Moe Egenes Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Even' date=' Alexander & Helge: En fråga i all vänlighet. Hur gamla är ni ? [/quote'] Er dette et saklig spørsmål? Syns ikke dette spørsmålet passer inn i samtalen da dette ikke er saklig etter min mening, hvis du absolutt vil vite det så er jeg forsatt bare en sopp - 15.. ikke for å være frekk, men liker ikke så veldig godt de spørsmålene, for da får folk lett ett lite kaldt gufs: "Huff, en liten småjæv**, han skal jeg bare drite i for han kan jo sikkert ingen ting" :grin: Her er det faktisk ett spørsmål om kvalitet OG kvantitet! Det er jeg enig i Ivar. Og regler er ikke her for å være strenge, men for å passe på att alle ikke går bananas og spammer ned forumet med piss, eller bare snakker vås. Uten regler, intet samfunn! Siter
Even Moe Egenes Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Jepp Ser ikke ut som det fungerer helt enda Du har kansje et poeng der Olaf, men forandring tar tid. Rom ble ikke bygd på en dag, heller ikke en natt for de som tror det.. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Ladies and gentlemens, Olaf.... Flotters, jeg tror kanskje flere trenger å gå i seg selv å spare seg for enkelte kommentarer her inne også. Det er til tider personer her inne som oppfører seg som at dette var ett horehus. At folk spør spørsmål her inne er jo vitsen med ett forum, samt å diskutere saker og ting. At noen bestandig må komme med ett-eller-annet negativt om alt mulig gjør at forumet bare virker mindre og mindre seriøst. Og er mer som en chat til tider. Jeg ønsker også flere moderatorer her inne, samt mindre terskel for å kunne sperre brukere som ikke oppfører seg og følger reglene. Omså bare for 1-2 uker som en advarsel. Men til slutt sperre dem helt, som vi vet skjedde for en stund siden. Bra intiativ av Dag å endelig ta tak i enkelte ting. Siter
Nicklas Winger Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Enig med trådstarter, og deg Eirik! Enkelte folk her inne later til å være svært pubertale, og bruker forumet som en plass å ta det ut på. Har sett meg kraftig lei på korte, småfrekke kommentarer. Jeg har kommentert dette før, men da fikk man selvfølgelig ikke svar. Håper vi kan få på plass moderator snarest mulig, slik at vi kan få et forum tilnærmet lik slik det en gang var. Siter
Stian Rolandsen Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Håper vi kan få på plass moderator snarest mulig, slik at vi kan få et forum tilnærmet lik slik det en gang var At forumet skal bli slik det en gang var ser jeg som en tapt sak. Men det betyr ikke at vi ikke kan endre til det bedre. Forslaget om å få inn moderatorer som er synlige og har baller til å håndheve "loven" støtter jeg fult ut. På de fleste andre forum som jeg besøker i løpet av en dag så ser jeg nesten hele tiden en moderator som er pålogget og til stede. Under hvem er online her så går det laaaang tid mellom hver gang jeg ser en moderator. Vi hadde for en tid siden Vidar som mod her og jeg syntes han gjorde en utmerket jobb. Han turte å ta upopulære avgjørelser og han røsket litt opp i ugresset som hadde fått slått rot her inne. Selvfølgelig var det noen her som ikke tålte tanken på at noen skulle fortelle dem hvordan de skulle oppføre seg og klarte å lage så mye bråk og tull at Vidar til slutt trakk seg. Mulig Vidar gjorde en og annen tabbe, men han ble da også presset opp et hjørne ved flere anledninger og da er det naturlig at det kommer lite gjennomtenkte handlinger. Det viktigste er at medlemmene har respekt for moderators avgjørelser. Når en mod sier at nok er nok, så betyr det akkurat det og det er ingen vits i å syte om det på forumet eller via PM. En viktig egenskap til en moderator derimot er å kunne innrømme feil når feil er begått. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Til trådstarter: Ja, MSN lignende tilstander gjør at jeg for tiden mister lysten til å delta. Ellers plages jeg ennå med problematikken at jeg (som nettopp nå) måtte logge inn tre ganger på rad for å komme inn. Dette skjer kun her. Ikke rart jeg skygger unna. Siter
Stian Rolandsen Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Det hørtes merkelig ut Andrew. Jeg har aldri opplevd noe slikt. I fare for å starte en debatt om hvilken nettleser som er best så må jeg uansett spørre hvilken du bruker? Selv er det Firefox, og som sagt så har jeg ingen problemer med å logge inn. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Kanskje du er heldig da. Er det ikke merkelig at det er kun på fsno dette skjer, og ingen andre steder? Jeg er medlem på minst 10 andre forumer i denne verden, men trøbbelet forekommer kun her. Så jeg kommer *ikke* til å feilsøke noe som helst her hjemme av den enkle grunn at det er ikke noe feil her...ikke mitt problem overhodet. Bruker Firefox 3 forresten. En ting til: Dette problemet oppstår også når jeg prøver å logge inn fra tynnklienter på en bøyelaster i nordsjøen. Så jeg sier en gang til: Har svært liten tro at jeg er problemet. Siter
Timmy Brandt Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Er dette et saklig spørsmål? Syns ikke dette spørsmålet passer inn i samtalen da dette ikke er saklig etter min mening' date=' hvis du absolutt vil vite det så er jeg forsatt bare en sopp - 15.. ikke for å være frekk, men liker ikke så veldig godt de spørsmålene, for da får folk lett ett lite kaldt gufs: "Huff, en liten småjæv**, han skal jeg bare drite i for han kan jo sikkert ingen ting" :grin:[/quote'] Jag visste redan er ålder innan jag frågade, jag ville bara få det bekräftat. Man ser fort när en person på ett forum inte är så gammal på sättet personen skriver. Speciellt massor med smiley, hehe, ja, nej och annat "drit" som trådskaparen efterlyser ett slut på, ser man väldigt ofta speciellt i åldern 11-15. Är det relevant spörsmål? Ja, ni som är lite yngre kan väl tänka lite extra på det när ni skriver. PS: Det gäller ju inte alla i den åldersgruppen men väldigt många här på forumet. Siter
Timmy Brandt Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Så jeg sier en gang til: Har svært liten tro at jeg er problemet. Om DU inte är problemet, ligger problemet i forumet. Varför är det inte fler som har problemet isåfall? PS: så hadde jag problemet själv med Firefox för många år sedan, men funkade bra med IE, så det kanske är på tiden att du felsöker lite själv iallafall Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Ja, og da slutter vi å diskutere firefox, opera og ie her. Få heller opp en annen tråd angående dette, denne tråden gjelder ikke om tekniske problemer med forumet men om enkelte menneskelige problemer. Siter
Magne Heggnes Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Ikke for å helle bensin på bålet, dette er bare til informasjon. Jeg bruker IE7 og har aldri opplevd problemet. Logger meg en sjelden gang på fra jobben hvor jeg også bruker IE7. Heller ikke noen problemer der. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Jeg hadde et svar på tunga til Timmy, men får vel droppe det siden politiet kommer inn og sier jeg må slutte, selv om jeg hadde tenkt å avslutte innlegget med "beklager off-topic". Faktisk ser jeg det som en god ide å holde meg unna hele greia en stund til, for det ser ut til at denne høsten blir surere enn jeg hadde forestilt meg. Siter
Timmy Brandt Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Jeg hadde et svar på tunga til Timmy' date=' men får vel droppe det siden politiet kommer inn og sier jeg må slutte, selv om jeg hadde tenkt å avslutte innlegget med "beklager off-topic". Faktisk ser jeg det som en god ide å holde meg unna hele greia en stund til, for det ser ut til at denne høsten blir surere enn jeg hadde forestilt meg. [/quote'] Eftersom den här tråden handlar om att inte skriva massa skit i olika trådar utan kanske hellre använda PM funktionen till sådant, kan jag ju tipsa dig om det samma nu då om du hade ett svar till mig. Skicka ett PM eller mail Siter
A L Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Jeg vil ikke si at det å bruke smileys, eller si hehe irriterer noen ? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.