Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Heisann.

Årets jakt sesong er straks i full gang, og på dette forumet er det sikkert mange som skal en tur til skogs.

Jeg gleder meg verfall stort til fine naturopplevelser, lange turer, spennende situasjoner, som muligens ender med bytte. :)

Personlig jakter jeg ryper, skogsfugl, rådyr, hare, men hovedtyngden ligger på elg/hjort.

Det er ikke mye som får i gang sansene mine på samme måten som når man prøver å snike seg innpå en elg som hunden har fått stålos på i tett skog. Helt vannvittig gøy.

Fløy foresten over vårt elg terreng på søndag i en Jabiru 450 , og skuffelsen var stor da vi ikke så ett eneste dyr.

Vi fløy lavt og sakte i håp om å få litt bevegelse i terrenget, men nope.

Det er neimenn ikke lett å få øye på disse dyra fra lufta før di rører på seg gitt.

Hvem andre her inne skal ut en tur på jakt i høst, og hva skal dere jakte på?

Skrevet

Jeg har faktisk ikke fått knødd meg til å ta jegerprøven enda :eek: Men skal få tatt den snart, har vært med på litt jakt, ryper og elg da. Og likte begge delene, så skal nok hive meg på begge delene når jeg en gang har fått prøven bestått.

Skrevet

Hmmm jaktar breiflabb, steinbit, flyndre og torsk stort sett. Redskap, xb_knife_neptune.jpg .

Skrevet
  • Forfatter

Var ikke mange jegere her nei, men Torstein sin metode så slett ikke kjedelig ut.

Får vel opp pulsen med den jaktformen også tenker jeg?

Godt man slipper å drive med slike ting når man bor rett ved Mjøsa. Sikt på ca 30 cm under der ser det ut til. :grin:

Lykke til med jegerprøva Eirik. Gled deg til mange fine turer. :)

For min egen del går det i rifle og hagle. Men jeg prøver å holde meg unda slike kaliber som gutta i denne videoen bruker. :D

http://www.youtube.com/watch?v=1qHvHAnW5xM

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …