Magnus Breder Birkenes Skrevet 9. desember 2001 Skrevet 9. desember 2001 Er det noen som fremdeles har Microsoft Flight Simulator 1 fra 1982? Finnes den noe sted på internett? Mvh Magnus Siter
Arne Øverland Skrevet 9. desember 2001 Skrevet 9. desember 2001 Tviler på at noen har den og at den ligger på nettet, men du kan jo prøve på diverse warez sider. finner du den la meg få vite det. kan være interesant å se hvordan utviklingen har gått. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter
Baard C Skrevet 9. desember 2001 Skrevet 9. desember 2001 quote: Opprinnelig postet av Magnus Breder Birkenes: Er det noen som fremdeles har Microsoft Flight Simulator 1 fra 1982? Finnes den noe sted på internett? Mvh Magnus Ja det er kanskje ikke mange som har originalversjonen som kom i 1979 (Apple og TRS-80 !!)og det var ikke Microsoft men Sublogic som startet det hele! Jeg husker de første versjonene som kom etterpå til PC....grafikken var ikke så mye å skryte av kanskje men det var ganske avanserte greier allikevel på den tiden... Les alt om den fantastiske historien til Microsofts flightsimulatorer her: http://simflight.com/fshistory/fsh/start.htm [ 10-12-2001: Endret av: Baard Christensen ] [ 10-12-2001: Endret av: Baard Christensen ] Siter
O85_ Skrevet 10. desember 2001 Skrevet 10. desember 2001 Spennende [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter
Magnus Breder Birkenes Skrevet 10. desember 2001 Forfatter Skrevet 10. desember 2001 Jeg har hørt at versjonen som kom i 1979 for TRS-80 Model 1 ikke er mulig å få tak i lenger. Men jeg har fått, i løpet av den senere tid, tak i SubLOGIC Flight Simulator 1 fra 1980 og Flight Simulator 2 fra 1983, men mangler stadig Microsofts første flight simulator fra 1982. Microsoft mener riktignok at de var de første ute, men det stemmer ikke. Jeg kan ikke finne denne versjonen noe sted på internett. Ellers har jeg MFS 2, 3, 4 osv. Hadde vært morsomt med den første fra Microsoft også! Magnus Siter
Jim Vold Skrevet 10. desember 2001 Skrevet 10. desember 2001 Jeg har: Flight Simulator v1 (TRS-80 SubLOGIC) Flight Simulator v2,x (en versjon) (MS) Flight Simulator v3 Flight Simulator v4,0A Flight Simulator v5,0 Flight Simulator v6,1 Flight Simulator v7.0 (MS) Jeg har ikke: Flight Simulator v1 (Apple II) Flight Simulator v1 (Apple II med panel) Flight Simulator v1.01 + v1,05 (IBM) Flight Simulator v2,?? (MS) (4 ulike versjoner har jeg ikke) Flight Simulator v2 (Apple II + C64 + Amiga + Atari-ST) Flight Simulator v3 (Mac) Flight Simulator v4,0B, fix-fil (MS) Flight Simulator v5,1 (MS) Flight Simulator v6,0 (MS) Flight Simulator v8,0 (MS) Er selvsagt interessert å få tak i de gamle spillene så jeg jakter ennå, slik at jeg har en komplett samling av FS :-) Siter
Thomas Olafsen Skrevet 10. desember 2001 Skrevet 10. desember 2001 Heisann.. Du kan jo prøve å søke i såkalte "abandonware" arkiver. Det finnes mange på Internett, f.eks The Underdogs... Lykke til! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Mvh, Kay-Thomas. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.