Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Jeg og madammen tenkte å ta oss 3 uker i Bulgaria i Juni 2009 og i den forbindelse lurer jeg på om noen har tips om hvor vi burde dra? Er ikke noe tur for å feste osv, men shopping, strand, god mat og gjerne noe spennende utflukter osv, turen går fra Evenes med A320.

Her er plassene vi kan velge mellom.

Sunny beach.

Sveti Vlas.

Nessebar.

Sozopol.

Ønsker tips om fra folk som har vært, eller kjenner noe som har vært osv. Hva har dere hørt om disse forskjellige plassene.

Skrevet

Jeg har vært i Sozopol, og det er et sted jeg råder hvis du vil til et litt rolig sted med fin by. En ny del, med litt mer sprell og en gammel del, som viser litt av kulturen i Bulgaria. Sunny Beach ble jo kald "Bloody Beach" for noen år siden, grunnet all kriminalitet og slikt

Skrevet
  • Forfatter

Joda, jeg vet det. Men jeg tar alt som har stått i avisene med en klype salt. Kjenner folk som har vært i Sunny Beach etter dette, og de beskriver det som en fin plass. Men mye liv i sentrum, og at man ikke burde yppe til bråk.

Jeg er mest interessert i Sozopol, hvordan er det med shopping muligheter til madammen der? Langt å feks ta taxi til Sunny beach for å handle en dag?

Står fantastisk lite om reisemål i Bulgaria på nettet, annet enn de 3-4 linjene apollo, startour osv skriver om dem.

Skrevet
  • Forfatter

Heheh.. Såklart, men der nede får du lite hjelp av politiet om du har kranglet med noen lokale kjekkaser. Uansett, Sunny Beach er så og si ikke ett alternativ engang, da verken jeg eller min kjære har lyst til å bo der.

Skrevet
Joda' date=' jeg vet det. Men jeg tar alt som har stått i avisene med en klype salt. Kjenner folk som har vært i Sunny Beach etter dette, og de beskriver det som en fin plass. Men mye liv i sentrum, og at man ikke burde yppe til bråk.

Jeg er mest interessert i Sozopol, hvordan er det med shopping muligheter til madammen der? Langt å feks ta taxi til Sunny beach for å handle en dag?

Står fantastisk lite om reisemål i Bulgaria på nettet, annet enn de 3-4 linjene apollo, startour osv skriver om dem. [/quote']

Vet ikke om shoppingen er den beste, men er jo alltids butikker å se i. Ellerser det jo å ta taxi til noen av de større byene. God tur!

Skrevet
  • Forfatter

Valget falt på Sveti Vlas, avreise 11 Juni og hjemreise 11 Juli, enda lenge til. Men er godt å ha den ferdig betalt med det samme å bare gå å glede seg :) Blir antageligvis en tur til Tyrkia på høsten også :)

Skrevet

Var i bulgaria i sommer, skal dere ta BH air til bourgas??, vi var i sunny beach og på et hotell kalt blue star majestic. Vi var litt langt unna sentrum så vi unngikk litt bråk

Skrevet

Dra til Sozopol! Vi var der i sommer og hadde en kjempefin tur. Ligner ikke Sunny Beach i det hele tatt. Det er stille og rolig, og en del av byen minner en del om Nessebar. Vi bodde på Santa Marina som ligger litt utenfor selve byen. 5 minutter med taxi inn, og det koster ca. 24 kr en vei. Det er det mest luksuriøse hotellet i området og har to restauranter og flere bassenger. Leilighetene er flotte med bra bad m/dusj og air condition. Sjekk det ut på Lilleputs Reiser. De vi dro med :-)

Jeg har vært i Sunny Beach 4-5 ganger, og kan si at dette er noe helt annet.

Skrevet

Sørg for å ikke bli plassert på bakerste seterad. På et fly med generelt liten sete-spacing, er bakerste rad et sant helvete når du skal fly i 4-5 timer. Tro meg, jeg har lidd meg gjennom en BH-flight på bakerste rad :grin: .

De plasserer forøvrig de som ikke skal ha servering om bord bakerst.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …