Gå til innhold

Gustav

Gjest Jon Ola Gisnås

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Ola Gisnås
Skrevet

Så var vi der igjen.. Skulle tro man hadde lært av den grusomme Katrina, men nå tyder alt på at "Gustav" er på vei i samme lende, dog med en mye større kraft enn Katrina. Skulle så skje må jeg bare si jeg synes synd på dem som bor der, og for en by som blir tilintetgjort av et av naturens mest dødelige våpen.. Jeg håper de vet hvordan de skal få folk UT av byen. Og at ingen sitter igjen fanget når monsteret når land..

Skrevet

I New Orleans har dei jo blant anna satt inn 700 skulebussar som fraktar folk ut av byn. Og folk som har råd og anledning, får folk til å fly seg ut. I tillegg er det snakk om at CAP skal starte "luftbru" ut ifrå New Orleans for å få folk ut raskt nok. Så dei jobbar på spreng med å evakuere byen. Og det er pålagt evakuering. Det er ikkje snakk om at du får lov å vere igjen heime.

Me sit her oppe i Georgia og funderar på om den kjem til å treffe oss eller om me går klar. :)

Skrevet
Så var vi der igjen.. Skulle tro man hadde lært av den grusomme Katrina' date=' men nå tyder alt på at "Gustav" er på vei i samme lende, dog med en mye større kraft enn Katrina.[/quote']

Hva i alle dager skulle man lært av Katrina for å unngå at en ny storm kommer? Er ikke mye vi får gjort med naturfenomener.

Torstein: I Georgia må dere bare passe dere for russerne ;)

Skrevet

Hehe... Men det vi ser i regndråpene er jo faktisk et bilde med større vinkel enn det kameraet selv har ;) (regndråpene er som små linser). Mulig man kan bruke WinMediaPlayer etc også, for her er adressen til streamen siden henter videoen fra: http://www.nola.com/rpm/bridgecam/bridgecam.asx

Anyways... Gustav har vel slått inn over land eller er i ferd med å gjøre det ser det ut til på dette bildet som viser anslått track... http://www.nhc.noaa.gov/refresh/graphics_at2+shtml/015746.shtml?5day?large#contents Vi bor nord i Texas, den innerste sirkelen på kartet skjærer igjennom hvor bi bor helt nord i Texas der. (As of 17:55 norsk tid). Regner med at kartet oppdaterer seg :) Vi får vel ikke annet enn regn regn og regn her i innlandet regner jeg med/håper jeg.

EDIT: Nå ser jeg noe annet på det kameraet. Kanskje akkurat det samme, men at noen har fokusert kameraet riktig.

Skrevet

Var ein tur nede i Florida igår og henta nokre folk. Var kraftig fin vind allereie då. 110 knop indikert fart på baseleg og 155 knop bakkefart..... :)

Ser ut til at den ikkje vert så kraftig som det var spådd tidlegare. Heldigvis.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...