Ola Haldor Voll Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Jeg søkte etter Euro Truck Simulator på Youtube - og som related fant jeg bl.a. følgende.. :grin: 29y9nbmIb30 9V6dAXiFRfc wzvtg6Toth8 17QQaABrmyQ Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Jeg har faktisk alle dem Men de er kun på Tysk utenom sim tractor, men om dere har like mye/lite kunnskap som meg i tysk så klarer dere dette Ellers, dødskjedelige spill som ikke er noe poeng i. Spesielt Bagger sim er sjit Samme selskapet som har laget disse har også søppelbil sim, ganske likt bus sim Elendig Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 30. august 2008 Forfatter Skrevet 30. august 2008 Hahaha! Hadde de dog samlet alle disse i èn sim, og - nok en gang - hatt en fabelaktig grafikkmotor og fysikkmotor som i GTA 4 - er jeg overbevist om at det ville blitt mye mer spennende. Har prøvd Euro Truck Sim nå - og fysikken er slående bedre enn i 18WoS American Long Haul! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Hehe, synes å se noen ADHD tendenser hos den gravemaskinføreren. :grin: Å pløye åker foran Pcen synes jeg virker noe sært, hehe! Siter
Lars B. Frostad Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 He he, skal man først drive med gårdsbruk foran PC'en - vil jeg i det minste anbefale denne: John Deere - American Farmer mer om "spillet" her: http://www.boldgames.com/products/jdnaf/jdnaf.html denne er nok en av de bedre, når det gjelder selve "driften" av en gård (uten at det har noe med en simulator å gjøre - den jobben fikser de heldigvis selv!). Og alt utstyret på gården, alt fra traktorer til skurtreskere osv osv. er selvsagt av merket "John Deere" (surprise surprise!) Ellers har man jo klassikeren "Sim Farm" da selvsagt, men den begynner å bli noen år.. :cool: Siter
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 syns det så litt kult ut jeg. :grin: jeg er nok rette typen til og kjøre trakotor med force feedback ratt på Pcen. Siter
Gjest Jon Ola Gisnås Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Hmm. Er det noen som husker den "simmen" der du skulle være politi i en av USA's stater, og stoppe og arrestere kriminelle? Mener det var på amiga denne eksisterte. Forøvrig, her er 100 C64 spill på et par minutter: Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 30. august 2008 Forfatter Skrevet 30. august 2008 Woah! Være politi og ta kjeltringer hadde vært stilig å gjort noe ut av! Siter
Gjest Jon Ola Gisnås Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 hehe, ja den var helt konge. Husker desverre ikke hva den het.. Siter
Erik Karlsen Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Det værste er at jeg har spillt mange av de 64 spilla. Nå ble jeg gammel Siter
Lars B. Frostad Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 He he, ingen fare! Jeg husker fortsatt godt "Blue Max" på C64 som var yndlingsspillet leeenge! Og fortsatt Test Drive: 1 på PC (og etterhvert "Zak Mc Cracken and the Alien Mindbenders" som første ordentlige adventure-spill). Ja årene går unna gitt.. huttetu! Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 30. august 2008 Forfatter Skrevet 30. august 2008 Når jeg tenker meg om, var det en politimodus i Need for Speed: Hot Pursuit og Hot Pursuit 2. Men jeg eide det aldri, og fikk liksom ikke prøvd det særlig hos kamerater heller.. Grafikken var dog "state of the art" til den tid å være. Fantastisk bra spill Siter
Jan Henrik Dahl Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Det spillet jeg husker å spille mest var Frontier Elite 2 på min gode, gamle Amiga 600 og CD32 med Harddisk modul på, som jeg framdeles har lagret en plass inn i skapet Hører forresten rykter om et nytt Frontier Elite spill som skal komme ut en gang i neste år eller 2010, hpåper iallefall det Og der gikk jeg vel kanskje litt off-topic igjen, men dere bringte tilbake mange gode minner her Siter
Werner Rafteseth Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Mitt aller første spill var et helikopterspill på Atari. Jeg husker desverre ikke hva det heter. Jeg skulle hvertfall skyte ned andre fly, og passe på å ikke treffe diverse hindringer på bakken og i lufta. Det var tider det! Siter
Truls Petter Elven Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Selv om jeg befinner meg i Miami om dagen måtte jeg bare svare på denne posten, angående bilspill, noen som husker "Carmageddon" da?? Morsomt spill det og slappet av med "Postal 2" etterpå :grin: Siter
Erik Karlsen Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Jeg likte Elite veldig godt og på Amiga var det Port of call og Oil imperium Siter
Lars B. Frostad Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Huff da, nå har jeg vel nesten sørget for - å avspore Ola Haldor sin tråd til gangs (sorry!). Men slik kan det gå, når man begynner å "mimre". Og for å gjøre det enda verre: har den siste tiden funnet mye morro, i å både spille gamle klassiske Sierra/Lucasarts/osv osv.-spill. I tillegg til å se på såkallte "play through" eller "longplay" videoer av disse. Man kan bl.a. laste ned en drøss med slike herlige videoer der folk har spillt igjennom spill, alt fra Monkey Island: 1 og 2, til Space-quest/Leisure Suite Larry (LSL), Kings Quest, Quest for Glory, Police Quest, osv osv osv. Her er noen få (av mange!) interessante startpunkt, for å laste ned slike filmer: 462 titler: http://recordedamigagames.ath.cx/modules/tinycontent/index.php?id=2 Her finner man også en drøss med "arcade" og lignende spill, i tillegg til adventurespill (videoer) og her: www.youtube.com (som vel er kjent for de fleste), her er det enkleste å søke etter navnet på selve spillet - f.eks. Larry 2 , eller man kan søke etter: "longplay" , "playthrough", "let's play", "amiga longplay" eller lignende. (For å laste ned filmer i høyeste oppløsning på harddisken, bruker jeg selv "GreaseMonkey"-script i Firefox til dette - selv om jeg bruker den ordinære Internet Explorer til vanlig surfing) Totalt har jeg nå denne "samlingen" med filmer, så er morsomt å ha på den bærbare-pc'en på reiser og i utlandet: Indiana Jones: And the last Crusade (Indy3 - The adventure game) Maniac Mansion Zak McCracken - And the Alien Mindbenders Monkey Island 1: The Secrets of Monkey Island Monkey Island 2: LeChuck's Revenge Flashback Another World The Colonels Bequest (også Sierra-spill) Prehistoric (action/arcade-spill) LSL1: Leisure Suit Larry 1: in The Land Of The Lounge Lizards LSL2: Leisure Suit Larry 2: goes Looking for Love (in several wrong places) LSL3: Leisure Suit Larry 3: Passionate Patti in Pursuit of the Pulsating Pectorals Kings Quest 1: Quest For The Crown Kings Quest 2: Romancing The Throne Kings Quest 3: To Heir Is Human King's Quest 4:The Perils Of Rosella Police Quest 1 Space Quest 1 (The Sarian Encounter) Space Quest 1 (VGA Remake) (The Sarian Encounter) Space Quest 2 (Vohauls Revenge) Space Quest 3: The Pirates Of Pestulon The Blues Brothers (action/arcade-spill) DuckTales: The Quest For Gold (action/arcade-spill) The Simpsons - Bart vs. The Space Mutants (action/arcade-spill) James Pond 2 - Codename RoboCod (action/arcade-spill) Prince of Persia 1 (action/arcade-spill) Ghostbusters 2 (action/arcade-spill) Trykk på "VIS" ovenfor, for å se samlingen jeg til nå har bygget opp. Tar litt tid, med slike filmer som er delt opp i svært mange deler på YouTube - men verdt det! Mange vil nok kjenne igjen mange "herlige" klassiske titler fra listen ovenfor, og kanskje få lyst til å gjøre det samme. Spillene: "Zak McCracken - And the Alien Mindbenders", og Monkey Island-serien, samt Indy3 (Indiana Jones and the last Crusade), samt Larry-serien er spill som har etterlatt "varige" merker hos undertegnede. Samt små ukjente som "Goldrush", samt Oilswell fra Sierra (med dette dyret, som bodde i bakken - man stadig fikk se herlige animasjoner fra, når man kom lenger og lenger i spillet). Aj aj aj.. minnene formelig strømmer på ja! Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Det gravemaskinspillet som er der er ikke Bagger Simulator. Det som er der heter Tenstar Truck Simulator og er laget for profesjonell-trening. Det finnes en demo på nettsidene deres, men man kan ikke kjøpe fullversjon om man er privatperson. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.