Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Når vi satt i klasserommet i går kom det en drone (tror jeg) og tok en low-pass mellom hangaren vår og tårnet på som ligger 200m unna..

Den hadde jet-motor.

Så bare baken på den, men den så omtrent sånn ut:

drone.jpg

Vet at Norge har slike, men åssen ser dem egentlig ut? Noen som vet noe om dem bl. a spesifikasjoner?

Sannsynligvis satt han som styrte den oppe på et fjell rundt her, eller så var han like ved.. Ikke vet jeg.. :confused:

Jeg fikk sett en gammel drone når jeg var på materiallære-kurs på Kjevik, men denne var kræsja og uten motor. Ble fortalt at den hadde hatt en stor wankel motor..?

Skrevet
  • Forfatter

Men fra spøk til alvor. Jeg lurer helt enkelt på hva det kan være. Er ikke nødvendigvis en drone eller en F-104.

Det sa et svoosj så ble det et sabla styr i klassen siden alle skulle til vinduet og fikk bare sett bakdelen på "saken"..

Skrevet

Norge har nok ingen droner med jetmotor. Men de har typen MATS-C(forvokst modellfly av norsk design) samt typen Banshee fra Meggitt Defences

image038.jpg

Hilsen tidligere droneflyger:)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …