Skrevet 27. august 2008 16 år Jess, da var det offisiellt! Nikon lanserte i går kveld Nikon D90. Verdens første D-SLR med HD-video funksjon! http://www.europe-nikon.com/news_room/news.html?locale=en_GB&bandwidth=broad&id=1705&type_index=2&universe=home
Skrevet 27. august 2008 16 år Ser ikke hlt nytten, men kan jo være greit for en journalist som vil sende inn både video og bilder. Men det vil jo sluke batteri. Er jo video på D700 også, ikke HD, men likevel.
Skrevet 27. august 2008 16 år Forfatter Nei kan ikke akkurat se nytten ved det jeg heller.. Er enig med de fleste på flickr at dette er en ganske unyttig funksjon.. En ting jeg irriterer meg grenseløst over er at den fortsatt bruker SD-kort, som gjør at jeg ikke kan swappe mellom D300 og event. D90... Så får holde meg til D70 som hus nr. 2 til jeg event. får meg en D300 eller høyere til. Hvis ikke hadde dette vært ett flott ekstra hus. Mathias
Skrevet 27. august 2008 16 år Skal man filme, så kjøper man filmkamera. Skal man ta bilder, fotoapparat. End of story.
Skrevet 27. august 2008 16 år Enig med Gert og de andre her. Men hvor sitter videokameraet? Bruker det SLR-optikken til objektiv?
Skrevet 27. august 2008 16 år Enig der, GAB. Synes dette bare blir tull. Hadde jeg hatt valget mellom et vanlig dSLR og et med videofunksjon hadde jeg gått for det vanlige.
Skrevet 27. august 2008 16 år Det er jo bare en tileggsfunskjon man ikke trenger å bruke. Totalt valgfritt. Som sagt så finnes videofunksjonen på D700 også, følgte ikke noen trang til å prøve det, nei. Jeg regner med at det fungerer slik som live-view, den viser et bilde på skjermen, ved å holde speilet oppe og deretter skrive til minnekort, fortsatt med speilet oppe. Det var derfor jeg sa det kom til å sluke batteri.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.