Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Nå er det snart så det går surr for meg i alle modellene til Canon :crazy:

I dag ble 50D lansert. Og jeg som fortsatt ser på 40D som et veldig nytt kamera...

Canon styrker i dag sin anerkjente EOS-serie med et nytt digitalt speilreflekskamera: EOS 50D. Med 15' date='1 megapiksel CMOS- sensor, 6,3 bilder per sekund og Canons nyeste DIGIC 4 bildeprosessor, leverer EOS 50D en unik hastighet og oppløsning, til en pris som er enestående i dagens marked. [/quote']

Les mer hos foto.no

Skrevet

Det må være frustrerende for mange, der venter på en afløser til 5D, at Canon gang på gang "ignorerer" dem og lancerer en masse andre modeller i stedet for. 40D er stadig relativt nyt ja, hvorimod 5D har været på markedet i...hmmm...3 år? Samtidig må Canon vel snart indse, at Nikon D700 er en trussel, som burde tages alvorligt.

Skrevet
Det må være frustrerende for mange' date=' der venter på en afløser til 5D[/quote']

Skal love, det er ganske frustrerende for oss som knapt har rukket å pakke ut våre nykjøpte 40D også! :mad: :cry: Plutselig skjønner jeg hånfliret til salgspersonen...

Nå har visstnok Canon, iflg. en pressekonferanse i dag, utlovet ytterligere 2 nye utgivelser i løpet av det som er igjen av året. 5D+- skal være ett av dem...

Skrevet

Men det er kanskje heller ikke sikkert, at Canon vil forsøge at konkurrere direkte med D700. EOS 50D kan heller ikke helt sammenlignes med D300, og det samme gælder da også for 1D Mark III vs. D3.

Skrevet

Jøss.. Jeg holder meg over hodet ikke oppdatert i kamerahusenes verden. Men dette er uansett spennende nyheter. En ting jeg lurer på - hvordan er støynivået ift. at det er hele 15megapixler på 1.6 cropfaktor? Står ikke opplyst noe sted at det er fullformat, som jeg kunne se.. ?

Skrevet

Ola: Det er ikke fullframe nei, står i diverse artikler at det er APS-C sensor, og at det er en 1.6x crop på den (samme som 40D).

De sier at den skal være god på høy ISO, men vi får se, vi får se! :)

Mathias

Skrevet

Det kan også have indflydelse på støjniveau ved høje ISO-værdier især. Jeg kan ikke forklare hvordan og hvorfor, men Nikon D3 er jo The King på dette område, og det skyldes vist nok blandt andet, at opløsningen er relativt lav, kombineret med en stor sensor (full frame).

Skrevet

Takk for det, Sindre. :)

Jeg er ikke opptatt av å ha mest mulig megapixler. Om det er sparsomt på støy, er jeg fornøyd. Og burde vel igrunn kjøpt meg noen hakk bedre optikk også.. :whistle:

Skrevet

Grattis Ola ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …