Skrevet 25. august 2008 16 år Hei, tok et bilde i går. Hvet ikke helt hvilken "klasse" dette bilder går under men. men siden bildet er tatt med kompakt kamera så ikke skyt meg for uskaphet osv. syns, bildet ble litt tøft. håper nok kan kritisere litt.
Skrevet 25. august 2008 16 år Hadde sett bedre ut om eple ikke hadde vært spist av, syns jeg ihvertfall
Skrevet 25. august 2008 16 år Det blir noen begrensninger når det gjelder kompaktkamera i forhold til dSLR. Men det du kunne ha gjort var å velge en annen bakgrunn for å få fremhevet eplet. Bakgrunn virker rotete og forstyrrende.
Skrevet 25. august 2008 16 år får være snill jeg da!har nesten ikke noe peiling på kameraer og fotografering Jeg syns det var kult jeg Emil
Skrevet 27. august 2008 16 år Jada stilig bilde, selv av en "kjedelig" ting... Lyset som kommer fra siden og at eplet kaster skyggen som det gjør er vel det som gjør bildet stilig for min egen del i alle fall...
Skrevet 27. august 2008 16 år Det du beskriver er jo ikke bokeh, Vidar. Det er bare lav dybdeskarphet. Noe som kan være vanskelig å få til på et kompaktkamera uten manuelle instillinger
Skrevet 28. august 2008 16 år Bokeh kommer av japansk og betyr uskarphet... Det avhenger av den fysiske blenderåpningen og brennvidden/hvor nært objektet er. Tar du bilde med et objektiv på et SLR-kamera så er diameteren større enn om du tar bilde med et lite kompaktkamera, selv om de begge kan ha blendertall f/2.8. Det er den lille størrelsen på linsa/linsene i slike små kameraer som gjør at det er lettere å få bilder hvor det meste av bildet er skarpt - uten en gang å ofte "bokeh" en eneste tanke...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.