Skrevet 21. august 2008 16 år Hei, jeg funderer litt på og kjøpe meg en PC til litt små sørfing på internett, msn, se på litt bilder. jeg har sett på flere, små Pcer til 4000-5000 tusen...men jeg føler at det blir litt mye penger til sånt bruk. men så har jeg også sett på Asus EE på komplett til 2500 kr, ikke store summen men er dette noe og ha ? funker den til msn, internett ? men viss jeg kjøper da blir det linux, men funker live messenger på linux ?
Skrevet 21. august 2008 16 år Har testa en sånn pc med linux, og det funker ganske bra. Du skal iallefall få brukt den til internett og msn. Om ikkje live messenger funker i linux, finnes det iallefall alternativet. Blandt annet Pidgin(google for mer informasjon). Ikkje forvent noe superpc som er så veldig rask, men det funker. Var eg deg ville eg har lest litt tester av den. Bla hw.no sin: http://www.hardware.no/artikler/asus_eee_pc_901/53698/1 Nå har eg så vidt testet den, og ikkje fått anledning til å teste om msn funker, men ville vert veldig rart om det ikkje gjorde det.
Skrevet 21. august 2008 16 år Liker pidgin best av de mulighetene man har på Linux. Er veldig enkelt å bruke, og er meget oversiktlig. Dersom du MÅ ha webcam har vi jo aMSN, men den synes jeg selv er litt treig.
Skrevet 21. august 2008 16 år Jeg har selv gått med tanker å kjøpe den som ekstra laptop for å kunne ha med seg. Har bare hørt positive ting om den! Mathias
Skrevet 21. august 2008 16 år ja, tror nok det blir den. kjekt og ha når man reiser, koster ikke stort heller.
Skrevet 21. august 2008 16 år Har en Asus EEE, må si jeg er kjempe fornøyd med den. Det er en toppers pc til skrivebehandling, surfing og mailsjekking. Så løp og kjøp!
Skrevet 22. august 2008 16 år Sjekk også ut MSI Wind... Den er på 10", og har "full size" tastatur.. selv om maskina er liten og nett, så er tastaturet sånn passelig stort og ikke komprimert som det er på de andre maskinene. Den kommer, i tillegg til Asus sin, med Linux til 2500, og med WinXp til 3500,. Da får du en maskin med windowns som har alt du trenger.. Msn osv perfekt reisekompanjong Vurderer denne selv hvis jeg skal ut å farte framover.
Skrevet 22. august 2008 16 år Genial maskin! Har testet den litt på jobb, og synes den var veldig praktisk. Liten og lett. Eneste ulempen er at den ikke har noen mulighet for bruk av cd / dvd. Men, igjen, det ødelegger vel litt av konseptet med at den skal være liten og lett. I tillegg støtter den jo minnekort.
Skrevet 22. august 2008 16 år ja har skilte foreldre så blir litt mye styr og flytte rundt på den store PCen. men den koster jo ikke stort. veldig kjekk og ha i skolesekken å.
Skrevet 22. august 2008 16 år Selv skal jeg kjøpe IBM X40 Tror det skal være en helt greit reisePC Hadde en IBM som skolepc et par âr som var lagd ved 2000-2002 og med Ubuntu kjörte den perfekt. Har falt litt for X300 jeg da.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.