Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, nå er det jo en kjent sak at både live artister og i platestudio egentlig høres helt ræva ut. Og det meste blir gjort noe med i disse dager, ikke slik som på 80 tallet da folka faktisk var veldig gode i vokal. Har vært flere slike kjente artister på youtube hvor de har iso'et stemmene fra deres mikrofon.

Men når sant skal sies, så kan de fleste synge skikkelig, er bare at de rett og slett ikke gidder gi alt konsert etter konsert. Samme sang hver eneste dag osv. Men det får så være opp til de enkelte artistene å bestemme selv hva de gjør med.

Forøvrig en veldig artig video, som virkelig viser hvor rævva enkelte artister er på vokal, og som flere sikkert vet. Er flere som ikke burde ha gitt ut cd ;)

Klarte ikke høre på hele videoen slik som andre har kommentert inne på siden :P Forferdelig.

Edit:

Og nei, mener ikke at det er mindre folk som kan synge skikkelig nå om dagene, men på 80 tallet og litt utpå 90 tallet var det kun de som kunne synge skikkelig som kom noen vei med det. Nå kan alle bli sangstjerne

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Trodde ikke det låt så j....vlig......fy flate og vi blir lurt.....men søt er hu da......kunne lurt meg

Gjest Børge Litangen
Skrevet

Til Britneys forsvar skal det sies at hun synger til playback, og bruker da sannsynligvis ikke monitor. Hvilket gjør at det blir meget vanskelig for henne å tilpasse stemmen. For konserten sin del er det viktigere at hun mimer godt, enn at hun faktisk synger korrekt (ettersom ingen hører det uansett).

Du kunne nok gjort det samme med en hvilken som helst annen artist på en playback-performance, og fått ca. det samme resultatet (ta f.eks. opptaket av Enrique Iglesias som jeg har hørt på nettet et sted).

Skrevet

Britney.jpg

Enig' date=' nydelig jente [/quote']

Skal det forstås som en joke, eller? Hun er da på ingen måde nydelig...i hvert fald ikke på det billede.

Der er i grunden lidt Amy Winehouse over hende :sick:

Den eneste sangerinde jeg lige umiddelbart kan komme på, som både synger godt OG ser nydelig ud (noget af en præstation i sig selv), det må næsten være Katie Melua.

Skrevet
Vet om to artister som jeg har hørt' date=' som klarer å synge godt både med og uten mikrofon er Bon Jovi (Jeg elsker han nesten) Og Sissel Kyrkjebø [/quote']

Og Bruce Dickonson, han syns jeg faktisk synger bedre live enn studio, på flere sanger !

Skrevet
Og da kan jeg si at jeg elsker Sissel Kyrkjebø. :grin: Definitivt norges flotteste' date=' både i stemme og utseende, og ikke minst holder hun seg bra til alderen. :cool: [/quote']

Enig her også. Sveriges pendant: Lisa Nilsson er også værd at nævne.

(Kanskje lidt offtopic nu...)

Skrevet
Og Bruce Dickonson' date=' han syns jeg faktisk synger bedre live enn studio, på flere sanger ! [/quote']Nja, i utgangspunktet er jeg enig med deg, men jeg syns det begynner å merkes at han drar på årene, spesielt stemmen hans live, men for all del, ikke mange 50-åringer som er så spreke som han, og på skive er han fortsatt konge.
Skrevet
Til Britneys forsvar skal det sies at hun synger til playback' date=' [/quote']

Neida, dette er både playback og singback. Dama bare mimer og "synger" litt med for at det skal virke ekte. Playback er når artisten virkelig synger og har musikken "på boks".

En umulig oppgave å synge rent uten monitor. Sett på dere et headsett og prøv å synge med uten å høre din egen stemme. Garanterer at det blir surt uansett hvor flink du er til å synge :)

Skrevet
Det hun selv sier kommer ikke ut i monitoren. Mikrofonen i seg selv er vel overflødig' date=' bortsett fra når hun skal snakke til publikum. [/quote']

Akkurat. Og det vet hun selv også, derfor konsentrerer hun seg mest om dansetrinnene og å mime rett. Jeg tviler på at hun virkelig synger så dårlig hvis hun synger så godt hun kan. Da hadde hun nok aldri blitt så stor som hun ble.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...