Skrevet 20. august 2008 16 år Da ser det ut som om A320-maskinene easyJet arvet fra GB Airways var lønnsomme, ettersom de i følge hangar.no har bestemt seg for å endre deler av en bestilling på totalt 120 A319-maskiner til 25 A320-maskiner i steden for A319.
Skrevet 20. august 2008 16 år Dog skal versjonene være utstyrt med CFM-motorer istedenfor IAE slik som GB-Airways hadde.
Skrevet 20. august 2008 16 år Da ser det ut som om A320-maskinene easyJet arvet fra GB Airways var lønnsomme... Ikke helt riktig... ex-GB maskinene er faktisk så lite lønnsomme at vi kommer til å fase dem ut før opprinnelig planlagt tid (sammen med at vi fremskynder utfasingen av 737'ene). Vi har lenge vurdert å omgjøre A319 ordre til enten 320 eller 321 mtp ruter med konstant høyt belegg (Gatwick og Paris). Det inngikk i den opprinnelige avtalen med Airbus da de første maskinene ble bestilt at vi skulle kunne omgjøre opsjonene til større maskiner. At dette skjer etter overtagelsen av GB er rent tilfeldig. Hilsen T
Skrevet 20. august 2008 16 år Om man flyr en A318, A319, A320 eller A321 utgjør ingen forskjell mtp trening eller rating, så ja... uten videre seremoni kommer vi til å fly dem også. Hilsen T
Skrevet 20. august 2008 16 år Forfatter Bare det blir enighet om ruten til OSL nå' date=' så er alt helt topp! [/quote'] Er det snakk om at easyJet skal etablere rute® til OSL? :grin:
Skrevet 20. august 2008 16 år Det ryktes rute fra Milano til Gardermoen, men jeg tror det ikke før jeg får se det... Det har vært mange rykter opp igjennom årene om ruter til flere Skandinaviske destinasjoner utover den ene vi har (København), men det går som regel i dass på grunn av latterlig høye priser og avgifter. Hilsen T PS! Det som er litt artig (og kanskje bensin på bålet) er at både Stavanger og Gardermoen har ligget i FMS databasen (SID, STAR, approacher og rullebanedata) en stund... Men ingen andre flyplasser i Norge.
Skrevet 20. august 2008 16 år Det ryktes rute fra Milano til Gardermoen' date=' men jeg tror det ikke før jeg får se det... Hilsen T [/quote'] Hørt hørt at Rygge kan være mer aktuelt enn Gardermoen, vet du om dette stemmer?
Skrevet 20. august 2008 16 år Aner ikke... men jeg tviler selv. Vi setter en del fokus på å dra til sentrale flyplasser og hovedsteder, og dessverre tror jeg Rygge er altfor langt ute i ødemarken til at det blir aktuelt. Beklager hvis utsagnet fornærmer de som måtte bo der, men det er slik selskapet ser på det. Hilsen T
Skrevet 21. august 2008 16 år Hadde vært morsomt hvis noen EasyJet hadde omgjort noen ordre til A321 i tillegg, men at selskapet kommer til Norge - tviler jeg nok sterkt på ja.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.