Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Er et microfly dette så du trenger ikke PPL-A for å fly det, men prislappen var jo høy da... kanskje, uten at jeg vet pris på slike fly.

Mener jeg har lest at det kan leveres med kjøl eller hjul.

Nettavisen. Leveres som kombi eller bare med hjul. Ser ut som "flyfallskjerm" er inkludert i prisen :)

Skrevet

At dette er et Light Sport Aircraft i USA vil ikke si at det kvalifiserer som mikrofly i Norge. Ser ut til at det vil være for tungt til å kunne sertifiseres som mikrofly her og med mindre det blir innført nye regler vil vel det også føre til at man trenger PPL-A for å fly det?

Even, om Icon sin var et mikrofly, hvorfor anbefale en CTSW(rumpetrollet) eller Jabiru istedet? Kan jo ikke sammenliknes med et amfibiefly. Det ville isåfall vært Petrel eller Omsider man kunne sammenlikne seg med.

Skrevet

No veit eg ikkje kva som er begrensnignane på mikrofly i Noreg. Men LSA her i USA kan ha ei maks avgangsvekt på 1320 lbs. Det som skremmer meg er at folk kan fly rundt i luftrommet over oss utan nokon opplæring. (Ultralight) Og med opplæring på same nivå som Solo-elevar, (LSA).

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …