Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Er det sån att SAS har CRJ900? (eller får de det?) Vet noen? Har hørt noen rykter...Og jeg tenkte att om de får den eller bare har bestillt den att jeg skulle painte den til Posky.

Skrevet

De nye og flotte CRJ-900 maskinene skal til

SAS Danmark ja. Selv om også SAS Sverige også

opererte med Dash8-Q400 tidligere (som SAS Danmark) -

har vel SAS Sverige valgt andre løsninger tror jeg.

Der skulle tre B737-600 maskiner, samt tre Avro-

maskiner dekke opp for at Q400 ble borte.

 

Totalt er 13 stk. av disse maskinene bestillt, og ut

fra hva jeg vet - skal alle til SAS/DK.

Skrevet

Ja noe annet ville overraske meg kraftig, i 2009 får

de jo levert disse maskinene fortløpende (hver måned) -

og da vil de leasede maskinene fortløpende

bli skiftet ut med SAS/DK sine egne CRJ900.

 

Den første maskinen blir som sagt levert nå til

Desember, og skal bl.a. gå på CPH-AAL ruten.

Men etterhvert i 2009, vil man nok fort se denne

lekre maskinen både på: Bergen/Stavanger/Kristiansand.

Skrevet
Ja noe annet ville overraske meg kraftig' date=' i 2009 får

de jo levert disse maskinene fortløpende (hver måned) -

og da vil de leasede maskinene fortløpende

bli skiftet ut med SAS/DK sine egne CRJ900.

 

Den første maskinen blir som sagt levert nå til

Desember, og skal bl.a. gå på CPH-AAL ruten.

Men etterhvert i 2009, vil man nok fort se denne

lekre maskinen både på: Bergen/Stavanger/Kristiansand. [/quote']

---------------------------------------------------------------

 

Mens andre selskap innser at de høye drivstoffprisene tvinger dem bort fra jet maskiner type CRJ.

 

SAS er jo i deep s*h*i*t allerede, så hvordan disse CRJ kjøpene vil hjelpe på gjenstår jo å se. Den der Q400 panikken til SAS blir nok en svært dyr affære for et allerede kriserammet selskap.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …