Skrevet 10. august 2008 16 år Som noen vet så har jeg en like stor interesse for modellbygging som jeg har for foto. Jeg har drevet med dette mer eller mindre siden jeg var en 11-12 år gammel. Mitt siste prosjekt er denne. Jeg har lenge hatt lyst å lage en F-16 AM/BM og når Tamiya slapp sin F-16 C Block 25/32 nå i vår fikk jeg sjansen å lage en modell uten å alt for mye pes. Den er med untak av noen små detaljer ferdig og jeg er ganske fornøgd med resultatet om jeg så skal si det selv. Neste prosjekt er en SAAB Draken i 1/48 som også er noenlunde ferdig. Kommer bilder av den når jeg har den helt ferdig. Det gikk egentlig ganske smertefritt, men jeg har blemma meg ut på ett par pungter. Callnummeret har litt feil font, nav-lysene på siden av luftintaket har ikke kommet på plass.. ennå.. og ett par paneler jeg har glemt. Bortsett fra det har det gått ganske smertefritt. Jeg begynte med en Tamiya F-16 Block 25/32 og ved hjelp av: *Wolfpack resin dragshute hale. *Tamiya fotoets,pitotrør og AOA sensorer for F-16 C *IRIS-T , rappet fra Revell Eurofighter *JHMTS enhet, scrachbygget *Dekaler fra Vingtor, Hasegawa og Zotz Så ja det går fint an å lage en Norsk F-16 AM M5. Omsider kan en lage en MLU uten alt for mye trøbbel.
Skrevet 10. august 2008 16 år SAAB Draken driver jeg på med nå...men for en jobb, nå er jo ikke jeg like erfaren som deg, men dete er jo gøy Fin modell du har bygd der:) gleder meg til neste på en nettside så jeg en modell flyplass som du kan bestille over nettet...da har du noe å ha flyene i, tror jeg vil ha en sånn
Skrevet 10. august 2008 16 år Virkelig god malejobb! Småskitten modell, spørs om FLO må jobbe hardere med vaskingen
Skrevet 11. august 2008 16 år Rålekkert!! Hva koster slike modeller, og hvor store kan man få dem? Med fare for å kaste stein i glasshus - kanskje noen kunne bygd for meg? :grin: Jeg eier ikke sans for sånn fikling og priklegreier. :crazy: Nervene vil ta overhånd!
Skrevet 11. august 2008 16 år Forfatter Takker å bukker folkens Det var ett prosjekt jeg har hatt lyst til å gjøre i mange år ,men før denne modellen kom så var det veldig vanskelig å få til skikkelig. Med denne modellen har det kommet deler som gjør det mulig å lage en MLU og få den så riktig som mulig. Rålekkert!! Hva koster slike modeller' date=' og hvor store kan man få dem? Med fare for å kaste stein i glasshus - kanskje noen kunne bygd for meg? :grin: Jeg eier ikke sans for sånn fikling og priklegreier. :crazy: Nervene vil ta overhånd! [/quote'] Selve modellen er i 1/48 skala og er ca 30 cm lang. Man får F-16 i 1/32 skala som er betraktelig større. Selve modellen koster ca 300 kr, men med detaljerings sett og dekaler så kommer vi glatt opp i det dobbelte. Så kommer arbeidet i tillegg og det er M A N G E timer. Denne har mellom 50 og 60 arbeidstimer. Jeg har bygget modeller for noen, dette har jeg fått alt fra 1500-2000 kr for pluss modell og utstyr.
Skrevet 11. august 2008 16 år Størrelse kan variere veldig,som sten arne sa, men som sagt kommer litt ann på.. Pris også varierer veldig fra hvor du kjøper hen, og hva du kjøper.. Jeg vet ikke hva denne modellen kostet men du kan jo få en del gode fly til 300 kr + men selv om nervene tar overhånd er det verdt og prøve! tips: dra ut på en lekebutikk og se om du finner noe enkelt, der er det også mye billig
Skrevet 11. august 2008 16 år Forfatter Basemodellen her kosta ca 300kr se på www.hobbyland.no flott sted for modellbyggere. lekebutikker har somregel dårlige sett som koster sjorta.. Skal du ha noe virkelig kvalitet er det Tamiya, Hasegawa og Revell som har de aller beste. Italeri og Airfix suger hoggorm.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.