Skrevet 4. august 2008 16 år Jeg er for tiden veldig fascinert av timelapsefotografering (bilder tatt med faste intervaller, og deretter satt sammen som en filmfil). Her er min lengste hittil, 1932 bilder tatt med ett minutts intervall. Filmen varer i 64 sekunder. Man ser med andre ord ca 30 timer på ca ett minutt... Mer enn det blir kjedelig. http://www.ikhushi.com/timelapse.zip
Skrevet 4. august 2008 16 år Stilig, men hvordan får man til å lage slik timelapse, trenger man spesielt utstyr, eller?
Skrevet 5. august 2008 16 år Bra jobba Kan tenke meg en sånn remote timer, hadde vært artig å fått prøve
Skrevet 5. august 2008 16 år Forfatter Jeg bruker Canon IXUS Wireless sammen med en gammel laptop. Man kan også bruke et dSLR-kamera med timer, men jeg vil ikke anbefale å bruke et dyrt kamera til så mange eksponeringer. Har man et Canon-kamera, kan man på de fleste modeller også bruke funksjonen Remote Shooting i Camera Window ved å koble det til PCn med en USB-kabel.
Skrevet 5. august 2008 16 år Kult Prøvde selv nå og det funker fjell Merk at man må ha en oppdatering hvis man har Vista for at EOS Utility skal funke.
Skrevet 5. august 2008 16 år Fordelen med å ta timelapses med speilrefleks eller et annet fotoapparat er jo at du kan lage litt begevegelse og zoom i bildet samtidig, iogmed at man har en mye bedre oppløsningen en standard videoformat og jobbe med. Dette gjør timelapses mer spennende å se på i lengden. H
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.