Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet
  • Forfatter

Var det første jeg tenkte på og når seg så de på PC'n så kunne like gjerne ha laget en gul running i PS.. Men det er i alle fall den ekte sola ;)

Eneste jeg har gjort i PS er å lage litt mer gul/oransje farge.. Sola var grønn gjennom maska :crazy:

Skrevet

Hei !

Var så heldig at jeg fikk vært med på flyet som var chartret til å fly opp til Kvitøya ved Svalbard og fly på linje med formørkelsen. Det var en utrolig opplevelse å se at måneskyggen tok igjen flyet for deretter å få 2,5 minutter med natt for så å se skyggen "kjøre" fra flyet igjen.

Her er noen bilder jeg har hentet ut i fra videoen som jeg tok under formørkelsen (de er dessverre ikke resizet men jeg satser på tilgivelse...).

En noe spesiell flight-informasjon:

sulebust_eclipse01.jpg

Ruten vi tok:

sulebust_eclipse04.jpg

Det spesielle lyset på isen når formørkelsen nærmet seg:

sulebust_eclipse07.jpg

Skyggen av månen kommer raskt....

sulebust_eclipse14.jpg

Vi er midt i skyggen:

sulebust_eclipse16.jpg

Formørkelsen:

sulebust_eclipse15.jpg

Måneskyggen "kjører fra oss":

sulebust_eclipse18.jpg

Mer bilder og informasjon vil snart være å finne på: http://www.sulebust.com/

-Bernt

Skrevet
Sinnsykt! :D hva slags filter ble brukt her? ND filter?

Hei !

Alle bildene er kopiert ut av film jeg tok med videokameraet.

Det gikk så fort unna at jeg rakk ikke både filme og fotografere så jeg endte opp med å velge video.

Hadde ikke egnet filter for kameraet så jeg hadde laget mitt eget bestående av deler fra en pilleboks' date=' dorullkjærne, visittkorteske, gamle solformørkelsesbriller og litt tape. Det fungerte utmerket .. he he!!

Til og med NRK fant "linsen" min interessant... hentet fra nyhetssendingen deres :-)

[img']http://i238.photobucket.com/albums/ff319/sulebust/Solar%20Eclipse%202008/nrk01.jpg[/img]

-Bernt

Skrevet

Stilig å tenkte på at dette skjedde på relativt kort tid! -Ellers hadde det jo nesten vært som en "vanlig" solnedgang ;)

-Men det må jo være veldig rart når lyset blir så svakt og lyset ennå kommer ovenfra og ikke nesten sideveis fra horisonten idet sola er i ferd med å gå ned....

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …