Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Når jeg tar screenshots i FSX blir filtypen BMP men for å få postet det her eller andre steder m¨det være JPG eller noe annet...

Så hvordan kan jeg gjøre om dette sånn at jeg får BMP til JPG?

Skrevet

Paint går an å bruke for å lagre til JPG, om du ikke har tilgang på noe annet. Men har på følelsen av at du kanskje kan få god nytte av å anskaffe deg Adobe Photoshop Elements. Billig, og et godt verktøy til både lagring til JPG og nedskalering. :)

Et raskt søk fant at Papyrus selger Photoshop Elements 6 til under 300!

http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:1642293%3bc:36273%3br:pg

Skrevet

For Alexander, som i utgangspunktet bare er ute etter å konvertere til jpeg, tror jeg nok kostnadsfrie Paint.NET er mer passende :) .

EDIT: Du har Photoshop du, ja. Da utgår det.

Skrevet
  • Forfatter

ikke noe problem, for det har jeg :) hehe, men hvordan gjør jeg det i photoshop.. det er klart jeg egentlig burde brukt mye mer tid på å lese disse greiene ....

skulle egentlig redigert noen av bildene, og detkan jeg sånn passe, men det å få dem til jpg er verre, for når jeg lagerer dem, ligger de der som PS filer

Skrevet

File -> Save As -> Velg JPEG under "Format". Eller File -> Save For Web, und zu weiter, for å f.eks. tilpasse til en gitt filstørrelse.

Skrevet
  • Forfatter

Ja jeg fik tilbud igjennom jobben til fattern, så da har jeg det:) kjekt å ha!, men det er bare det å kunne bruke det ? :confused: :grin:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …